Jak poprawnie oszacować wartość usług kurierskich i pocztowych i właściwie je zlecić?

Dodano: 07.05.2021
Pytanie:

Zawarliśmy z Pocztą Polską SA umowę o wartości poniżej 130.000 zł netto na 1 rok na świadczenie usług:

1) wysyłania listów i paczek (poleconych, zwykłych, za potwierdzeniem odbioru itp.) – brak tutaj VAT,

2) odbioru korespondencji wraz jej nadaniem w naszej siedzibie (poczta firmowa) opodatkowanych VAT.

Czy w związku z tym, że usługa poczty firmowej jest opodatkowana, powinienem, szacując jej wartość, przyjąć kwotę netto? Przykładowo wysyłka korespondencji kosztuje nas rocznie 72.000 zł, a poczta firmowa 4.800 zł + 23% VAT. Czy wobec tego wartość szacunkowa usług pocztowych to 76.800 zł rocznie? Czy wydatki poniesione na korzystanie z usług innych firm kurierskich (TNT, DPD itp.) do przesyłania paczek i korespondencji powinienem dodawać do planowanej rocznej kwoty zamówień na usługi pocztowe czy traktować jako oddzielne zamówienie? Co zrobić, jeśli Poczta Polska podniesie w ciągu trwania umowy ceny usług albo zwiększymy ilość wysyłanej korespondencji i okaże się, że wartość całego zamówienia przekroczy 130.000 zł? W jakim trybie udzielać zamówienia na usługi pocztowe? Czy mają one charakter usług społecznych?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Krzysztof Hodt

Krzysztof Hodt

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych, aktualnie specjalista w wydziale zamówień publicznych jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce.