Pytanie:
Zawarliśmy z Pocztą Polską SA umowę o wartości poniżej 130.000 zł netto na 1 rok na świadczenie usług:
1) wysyłania listów i paczek (poleconych, zwykłych, za potwierdzeniem odbioru itp.) – brak tutaj VAT,
2) odbioru korespondencji wraz jej nadaniem w naszej siedzibie (poczta firmowa) opodatkowanych VAT.
Czy w związku z tym, że usługa poczty firmowej jest opodatkowana, powinienem, szacując jej wartość, przyjąć kwotę netto? Przykładowo wysyłka korespondencji kosztuje nas rocznie 72.000 zł, a poczta firmowa 4.800 zł + 23% VAT. Czy wobec tego wartość szacunkowa usług pocztowych to 76.800 zł rocznie? Czy wydatki poniesione na korzystanie z usług innych firm kurierskich (TNT, DPD itp.) do przesyłania paczek i korespondencji powinienem dodawać do planowanej rocznej kwoty zamówień na usługi pocztowe czy traktować jako oddzielne zamówienie? Co zrobić, jeśli Poczta Polska podniesie w ciągu trwania umowy ceny usług albo zwiększymy ilość wysyłanej korespondencji i okaże się, że wartość całego zamówienia przekroczy 130.000 zł? W jakim trybie udzielać zamówienia na usługi pocztowe? Czy mają one charakter usług społecznych?