Opcja w umowie o zamówienie – praktyczne porady, jak ją opisać

Pytanie:

Zamawiający zamierza wszcząć postępowanie dotyczące wymiany i modernizacji oświetlenia w swojej siedzibie. Zakres zamówienia obejmuje 2 budynki posiadające osobną dokumentację projektową, która ma stanowić OPZ dla każdego z nich. Czy w takim przypadku dopuszczalne jest zastosowanie prawa opcji polegającego na ustaleniu jako zamówienia podstawowego budynku nr 1 a zamówienia opcjonalnego budynku nr 2? Jeżeli tak, to czy zamawiający powinien określić w umowie (poza terminem realizacji opcji) maksymalny termin, w jakim może skorzystać z prawa opcji? Czy możliwe jest skorzystanie z prawa opcji już po zrealizowaniu zamówienia podstawowego?

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Agnieszka Wiśniewska-Celmer

Agnieszka Wiśniewska-Celmer

Radca prawny prowadzący kancelarię zajmującą się obsługą zamówień publicznych, od 2006 roku praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, zajmujący się zagadnieniami kontroli...