W 2022 roku gmina udzieliła zamówienia na obsługę bankową urzędu i podległych mu jednostek (na lata 2023–2026). Obecnie pojawiła się potrzeba udzielenia zamówienia w przedmiocie kredytu w rachunku bieżącym. Wartość zamówienia przekracza 130 tys. zł. Nie zachodzi także wyjątek, o którym mowa w art. 11 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp. Problematyczne byłoby jednak utworzenie kolejnego rachunku bankowego, ponieważ istniejący rachunek jest integralnie związany z całym systemem bankowości i księgowości gminy i jej jednostek podległych. Ponadto rachunek ten objęty jest umową do końca 2026 roku i stanowi ponad 50% wartości zamówienia na obsługę bankową. Brak jest zatem możliwości rezygnacji z niego. W jaki sposób zamawiający powinien przeprowadzić postępowanie, biorąc pod uwagę, że celem jest udzielenie kredytu w istniejącym rachunku bieżącym?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.