W praktyce zamówień publicznych zagadnienie równoważności ofert to temat, z którym problemy mają zarówno zamawiający, jak i wykonawcy. Jedną z trudności, z jakimi na co dzień mierzą się podmioty zobowiązane do stosowania procedur wynikających z ustawy Pzp, jest brak możliwości bezpośredniego, a nawet pośredniego wskazania konkretnych danych identyfikujących nabywany produkt takich jak marka czy znak towarowy. Jest to dopuszczalne w ramach wyjątku a przy tym obwarowane szczególnymi wymogami jak np. konieczność dopuszczenia równoważnych rozwiązań w składanych ofertach. W drugiej części artykułu dotyczącego tego zagadnienia przedstawiamy kolejne wyroki, w których rozstrzygany jest problem opisu przedmiotu zamówienia w zgodzie z ustawą Pzp. Polecam Twojej uwadze także pierwszą część artykułu: Znaki towarowe i marka produktu w opisie przedmiotu zamówienia – wskazówki z orzecznictwa, cz. I
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.