Sygn. akt KIO 1667/16
POSTANOWIENIE
z dnia 15 września 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Lubomira Matczuk-Mazuś
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 15 września 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 września 2016 r. przez wykonawcę
TMS Sp. z o.o.,
ul. Wiertnicza 84, 02-952 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego
Zespół Opieki Zdrowotnej,
ul. Gimnazjalna 41 B, 26-200 Końskie
przy udziale wykonawców:
A. Siemens Healthcare Sp. z o.o., ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa
B. Consultronix S.A., ul. Przemysłowa 17, 32-083 Balice
– zgłaszających przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy TMS Sp. z o.o., ul. Wiertnicza 84, 02-952 Warszawa kwoty
13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) na postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego
w Kielcach.
Przewodniczący: …….………………………
Sygn. akt KIO 1667/16
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający
– Zespół Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Końskich – prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Dostawa, montaż, uruchomienie i przekazanie do eksploatacji fabrycznie nowego systemu do
angiografii cyfrowej”, znak sprawy DSUiZP 252/MT/17/2016.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dz. Urz. UE z 27.08.2016 r., nr
2016/S 165-296878.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia została zamieszczona na stronie
internetowej zamawiającego w dniu 29 sierpnia 2016 r.
Wykonawca TMS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (odwołujący), wniósł
w dniu 6 września 2016 r. odwołanie wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków
zamówienia.
Wykonawcy: Siemens Healthcare Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Consultronix
S.A. z siedzibą w Balicach
zgłosili w dniu 9 września 2016 r. przystąpienia do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego.
W dniu 14 września 2016 r. odwołujący wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
pismo z dnia 14 września 2016 r., LW/MD/2016/1722, w którym zamieścił oświadczenie o
wycofaniu odwołania.
Krajowa Izba Odwoławcza – po rozpoznaniu w dniu 15 września 2016 r. odwołania
na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania odwoławczego
– uznała, że oświadczenie o cofnięciu odwołania nie budziło wątpliwości, zostało dokonane
skutecznie. Odwołujący jako dysponent wniesionego odwołania mógł je cofnąć aż do
zamknięcia rozprawy. Cofnięcie odwołania zniosło wszelkie skutki związane z jego
wniesieniem.
Wobec ziszczenia się przesłanki wynikającej z art. 187 ust. 8 ustawy Prawo zamówień
publicznych (ustawa Pzp), Izba umorzyła postępowanie odwoławcze i nakazała dokonanie
zwrotu odwołującemu kwoty 13 500 zł stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10
w zw. z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: …….………………………