KIO 980/16 POSTANOWIENIE dnia 20 czerwca 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 980/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 20 czerwca 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -    w składzie: 

Przewodniczący:     Małgorzata Rakowska 

 Protokolant:   

Łukasz Listkiewicz 

wobec  cofnięcia  w  dniu  17  czerwca  2016  r.  przed  otwarciem  rozprawy  odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  6  czerwca  2016  r.  przez 

wykonawcę 

Firmę Usługowo – Handlową „EKO-TOP” Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, 

ul.  Hetmańska  120,  35-078  Rzeszów  w postępowaniu prowadzonym przez   Samodzielny 

Publiczny Centralny Szpital Kliniczny w Warszawie, ul. Banacha 1A, 02-097 Warszawa 

postanawia:  

1. umorzyć postępowanie odwoławcze 

2.nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy 

Firmy  Usługowo  –  Handlowej  „EKO-TOP”  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w 

Rzeszowie,  ul.  hetmańska  120,  35-078  Rzeszów  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie: 

trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 

90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198  a  i  198  b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164)  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od 

dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego 

w Warszawie. 

Przewodniczący:      ………............…… 


Sygn. akt: KIO 980/16 

U z a s a d n i e n i e 

Odwołujący,  tj.  Firma  Usługowo  –  Handlowa  „EKO-TOP”  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w 

Rzeszowie

pismem z dnia 17 czerwca 2016 r. (wpływ pisma do Krajowej Izby Odwoławczej 

w tej samej dacie), tj. przed rozprawą, cofnął odwołanie wniesione do Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej  w  dniu  6  czerwca  2016  r.,  od  niezgodnej  z  przepisami  ustawy  czynności 

zamawiającego polegającej na: 

1)  określeniu  warunków  udziału  w  postępowaniu  oraz  wskazaniu  dokumentów 

potwierdzających  spełnienie  warunków  udziału  w  postępowaniu  we  wskazanym 

postanowieniu SIWZ: 

W  pkt  IV  (Uszczegółowienie  przedmiotu  dostawy  i  obowiązków  wykonawcy)  ust.  4, 

ppkt  4.10  Zamawiający  żąda  dołączenia  do  oferty  dokumentu  wydanego  przez  

Wojewódzki  Inspektorat  Ochrony  Środowiska  (właściwy  miejscowo  dla  spalarni),  z 

którego  wynika,  że  spalarnia  w  której  będą  unieszkodliwiane  odpady  medyczne 

zakaźne jest eksploatowana i spełnia standardy emisyjne.  

2)  Wyboru kryteriów oceny złożonych w toku postępowania ofert poprzez posłużenie się 

kryterium  dotyczącym  odległości  miejsca  unieszkodliwiania  odpadów  od  siedziby 

zamawiającego  i  przyznaniu  temu  kryterium  wartości  punktowej  pomimo  faktu,  że 

zgodnie  z  treścią  art.  20  ust.  2  ustawy  z  dnia  14  grudnia  2012  r.  o  odpadach 

(Dz.U.2013.poz.21  z  późn.  zm.)  obowiązek  przestrzegania  zasady  bliskości  ma 

charakter bezwzględnie obowiązujący: 

W pkt V (Zasady oceny ofert) ust. 1, ust. 2 ppkt 2.3. oraz 2.4 Zamawiający wskazał, 

ż

e  dokonując  oceny  złożonych  ofert  będzie  posługiwał  się  kryterium  odległości 

instalacji do unieszkodliwiania odpadów od siedziby zamawiającego. W tym zakresie 

Zamawiający,  obliczy  wartość  punktową,  która  stanowić  będzie  składową  obliczenia 

oceny końcowej oferty. 

3)  Braku  jednoznacznego  i  wyczerpującego  opisu  przedmiotu  zamówienia  przez 

Zamawiającego we wskazanym postanowieniu SIWZ: 

W pkt IV (Uszczegółowienie przedmiotu dostawy i obowiązków wykonawcy), ust. 4.3, 

ppkt 4.3.2 Zamawiający wskazał, że wymaga od wykonawcy wyposażenia w miejsca 

składowania  odpadów  medycznych  u  Zamawiającego  w  zamykane  pojemniki  z 

tworzywa sztucznego w ilości min. 20 szt., o następujących parametrach: „pojemniki 

muszą  być  na  platformie  jezdnej  przystosowanej  do  jazdy  ciągnięte  za  wózkiem 

akumulatorowym”. 

w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów 

medycznych". 


Ze  względu  na  fakt,  że  odwołanie  można  cofnąć  w  każdym  czasie  do  zamknięcia 

rozprawy, jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), oznacza, że postępowanie odwoławcze 

podlega umorzeniu.  

Dlatego też postanowiono jak w sentencji. 

Uwzględniając art. 187 ust. 8 zdanie 2 ustawy Pzp skład orzekający Izby postanowił zwrócić 

na  rzecz  odwołującego  90  %  kwoty  uiszczonego  wpisu,  tj.  jest  kwotę  13  500  zł  00  gr 

(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy). 

Przewodniczący:      ………............……