Sygn. akt: KIO 1594/17
POSTANOWIENIE
z dnia 8 sierpnia 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Katarzyna Brzeska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 8 sierpnia 2017 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 1
sierpnia 2017 r. przez
wykonawcę Sevitel Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach
w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego: Szpital Wojewódzki im. Św.
Łukasza SPZOZ z siedzibą w Tarnowie
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Sevitel Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w
Tarnowie.
Przewodniczący:…………………..
Sygn. akt: KIO 1594/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Szpital Wojewódzki im. Św. Łukasza SPZOZ z siedzibą w Tarnowie
prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego pn. „zakres nr 1 – Dostawa, wymiana i wykonanie pomiarów pojemności baterii
oświetlenia awaryjnego dla Oddziału Laryngologii, Ortopedii, Chirurgii Onkologicznej,
Rehabilitacji I piętra Budynku A strona prawa, piwnicy budynku A strona prawa, Apteki
Szpitalnej, I piętra budynku C, Pogotowia ratunkowego ora parteru budynku C, budynku D,
Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii, piwnicy budynku E, Oddziału Neurologii,
Dziecięcego, Chirurgii Dziecięcej, Kaplicy i budynku G oraz Agregatu wody ziębniczej,
zakres nr 2 – Przegląd systemu oświetlenia awaryjnego CEAG typ Euro ZB. 1 w budynku
Radioterapii wraz z dostawą, wymianą i wykonaniem pomiarów pojemności baterii
akumulatorowych, zakres nr 3 – Dostawa, wymiana i wykonanie pomiarów pojemności
baterii dla Zakładu Radioterapii, zakres nr 4- Dostawa, wymiana i wykonanie pomiarów
pojemności baterii dla Pracowni Angiokardiografii wraz z wymianą kondensatorów w
zasilaczu UPS ”.
W dniu 1 sierpnia 2017 r. wykonawca Sevitel Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach
(zwany dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie m. in. na odrzucenie jego oferty w częściach
1, 3 i 4, zarzucając Zamawiającemu m. in. naruszenie przepisów: art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy
Pzp, art. 87 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
Wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym miało miejsce w dniu 2
sierpnia 2017 r.
Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w ustawie – żaden
wykonawca.
Pismem z dnia 4 sierpnia 2017 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie,
w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
W związku z faktem, że po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca, a Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty zawarte w odwołaniu,
postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało
umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.) jednocześnie
orzekając w tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………….