KIO 1594/17 POSTANOWIENIE dnia 8 sierpnia 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1594/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 8 sierpnia 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:  

Katarzyna Brzeska  

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udziału  stron  w  dniu  8  sierpnia  2017  r. 

w Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  1 

sierpnia  2017  r.  przez 

wykonawcę  Sevitel  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Katowicach 

w postępowaniu  prowadzonym  przez 

Zamawiającego:  Szpital  Wojewódzki  im.  Św. 

Łukasza SPZOZ z siedzibą w Tarnowie 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazać  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  

Sevitel Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem 

tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień 

publicznych  na  niniejsze  postanowienie  –  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  – 

przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu 

Okręgowego w 

Tarnowie.  

Przewodniczący:…………………..   


Sygn. akt: KIO 1594/17 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Szpital  Wojewódzki  im.  Św.  Łukasza  SPZOZ  z  siedzibą  w  Tarnowie

prowadzi  w trybie  przetargu  nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego pn. „zakres nr 1 – Dostawa, wymiana i wykonanie pomiarów pojemności baterii 

oświetlenia  awaryjnego  dla  Oddziału  Laryngologii,  Ortopedii,  Chirurgii  Onkologicznej, 

Rehabilitacji  I  piętra  Budynku  A  strona  prawa,  piwnicy  budynku  A  strona  prawa,  Apteki 

Szpitalnej, I piętra budynku C, Pogotowia ratunkowego ora parteru budynku C, budynku D, 

Oddziału  Anestezjologii  i  Intensywnej  Terapii,  piwnicy  budynku  E,  Oddziału  Neurologii, 

Dziecięcego,  Chirurgii  Dziecięcej,  Kaplicy  i  budynku  G  oraz  Agregatu  wody  ziębniczej, 

zakres  nr  2  –  Przegląd  systemu  oświetlenia  awaryjnego  CEAG  typ  Euro  ZB.  1  w  budynku 

Radioterapii  wraz  z  dostawą,  wymianą  i  wykonaniem  pomiarów  pojemności  baterii 

akumulatorowych,  zakres  nr  3  –  Dostawa,  wymiana  i  wykonanie  pomiarów  pojemności 

baterii  dla  Zakładu  Radioterapii,  zakres  nr  4-  Dostawa,  wymiana  i  wykonanie  pomiarów 

pojemności  baterii  dla  Pracowni  Angiokardiografii  wraz  z  wymianą  kondensatorów  w 

zasilaczu UPS ”.  

W  dniu  1  sierpnia  2017  r.  wykonawca  Sevitel  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Katowicach 

(zwany dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie m. in. na odrzucenie jego oferty w częściach 

1, 3 i 4, zarzucając Zamawiającemu m. in. naruszenie przepisów: art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy 

Pzp, art. 87 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.  

Wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym miało miejsce w dniu 2 

sierpnia 2017 r.  

Następnie  Izba  ustaliła,  że  do  niniejszego  postępowania  odwoławczego  po  stronie 

Zamawiającego  nie  zgłosił  przystąpienia  –  w  terminie  przewidzianym  w    ustawie  –  żaden 

wykonawca.  

Pismem  z  dnia  4  sierpnia  2017  r.  Zamawiający  złożył  odpowiedź  na  odwołanie, 

w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.  

W  związku  z  faktem,  że  po  stronie  Zamawiającego  nie  przystąpił  w  terminie  żaden 

wykonawca,  a  Zamawiający  w  całości  uwzględnił  zarzuty  zawarte  w  odwołaniu, 


postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało 

umorzyć. 

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1 

Rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i 

sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41,  poz.  238  z  późn.  zm.)  jednocześnie 

orzekając  w  tym  zakresie  o  konieczności  dokonania  zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku 

bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.  

Przewodniczący: ……………….