KIO 2226/17 POSTANOWIENIE dnia 3 listopada 2017 r.

Stan prawny na dzień: 19.12.2017

Sygn. akt KIO 2226/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 3 listopada 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:  

Przewodniczący:   Ernest Klauziński  

wobec  cofnięcia  3  listopada  2017  r.  przed  otwarciem  rozprawy  odwołania  wniesionego  

do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  w  dniu  27 października  2017  r. przez  wykonawcę 

Siemens 

Healthcare  Sp.  z  o.o.,  ul.  Żupnicza  11,  03-821  Warszawa  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez 

zamawiającego  Szpital  Kliniczny  Dzieciątka  Jezus,  ul.  Lindleya  4,  

02-005 Warszawa,  

przy udziale:  

A.   wykonawcy  TMS  Sp.  z  o.o.,  ul.  Wiertnicza  84,  02-952  Warszawa 

zgłaszającego 

swoje 

przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  o  sygn.  akt:  KIO  2226/17  

po stronie 

zamawiającego  

postanawia: 

1)   umarza 

postępowanie odwoławcze;  

2)   nakazuje  zwrot  z  rach

unku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy Siemens Healthcare Sp. z o.o. kwoty 13 5

00 zł 00 gr (słownie: trzynaście  

tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu;  


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2015  r.  poz.  2164)  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie  7  dni  

od  dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie

Przewodniczący:   ………………………………  


Sygn. akt: KIO 2226/17 

U z a s a d n i e n i e 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  

13 października 2017 r. pod numerem 2017/S 197-404545.  

Postępowanie  jest  prowadzone  zgodnie  z  przepisami  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  – 

Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej w skrócie Pzp.  

Izba 

ustaliła, że 27 października 2017 r. wykonawca Siemens Healthcare Sp. z o.o.  złożył 

odwołanie  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego,  pod  nazwą  „Zakup  i  dostawa  wielorzędowego  systemu  tomografii 

komputerowej”  

Odwołanie  w  imieniu  odwołującego  zostało wniesione przez  pełnomocnika, którym jest  A. 

G. 

.  Do  odwołania  odwołujący  załączył  pełnomocnictwo  oraz  informację  odpowiadającą 

odpisowi  aktualnemu  z  Rejestru  Przedsiębiorców,  z  których  to  dokumentów  wynika 

przedmiotowe pełnomocnictwo.  

Odwołujący,  wycofał  odwołanie  przed  otwarciem  rozprawy  3  listopada  2017  r.  Wobec 

ustalenia,  że  odwołujący  wycofał  skutecznie  odwołanie,  Izba  stwierdziła,  że  zachodzą 

przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania, zgodnie z unormowaniem art. 187 ust. 8 

zdanie  drugie  Pzp

,  wobec  czego  odwołującemu  zwraca  się  90%  wpisu  uiszczonego  

przez 

odwołującego  na  rachunek  Urzędu  Zamówień  Publicznych,  czyli  wycofującemu 

odwołanie zwraca się kwotę 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero 

groszy).  

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 w zw. 

z  art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  Pzp  oraz 

§  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i sposobu  pobierania  wpisu  

od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  

ich rozliczania (Dz. U. poz. 238 oraz z 2017 r. poz. 47).  

Przewodniczący:   ………………………………