KIO 2504/17 POSTANOWIENIE dnia 12 grudnia 2017 r.

Stan prawny na dzień: 12.02.2018

Sygn. akt: KIO 2504/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 grudnia 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

Protokolant:    

Adam Skowroński   

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym 

z  udziałem  stron  w  dniu  12  grudnia  2017  w 

Warsza

wie  odwołania  wniesionego  w  dniu  27  listopada  2017  roku  przez  Wykonawcę 

ubiegającego  się  o  udzielenie  zamówienia  bioMerieux  Polska  Sp.  z  o.o.,  (ul.  Generała 

Józefa  Zajączka  9,  01-518  Warszawa)  w  postępowaniu  prowadzonym  przez 

Zamawiającego  Uniwersytecki  Szpital  Dziecięcy  w  Krakowie,  (ul.  Wielicka  265,  30-663 

Kraków) 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy  bioMerieux  Polska  Sp.  z  o.o.,  (

ul.  Generała  Józefa  Zajączka  9,  01-

518  Warszawa)  kwoty  13500 

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych) 

st

anowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych 

Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie. 

Przewodniczący:      ……………………………. 


Sygn. akt: KIO 2504/17 

U z a s a d n i e n i e 

Z

amawiający:  Uniwersytecki  Szpital  Dziecięcy  w  Krakowie prowadzi  postępowanie  w  trybie 

przetargu  nieograniczonego  na 

„dostawę  echokardiografu,  aparatu  ultrasonograficznego  i 

spektrometru masowego na potrzeby Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. 

Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  z  dnia  17 

listopada 2017 r. pod nr 2017/S 221-458869. 

Odwołujący  -  bioMerieux  Polska  Sp.  z  o.o.  wniósł  odwołanie  wobec  treści  Specyfikacji 

Istotnych Warunków Zamówienia. Zaskarżył postanowienia SIWZ wraz z załącznikiem nr 4/3 

do  SIWZ 

(„Zestawienie  parametrów  technicznych  i  warunków  gwarancji")  zawierającym 

wymagane  parametry  techniczne  i  określającym,  że  oferowany  aparat  powinien:  posiadać 

„Komputer klasy PC o odpowiedniej mocy obliczeniowej z systemem operacyjnym Microsoft 

Windows  10; 

Monitor  LCD  o  przekątnej  ekranu  minimum  20";  Drukarkę  laserową; 

Oprogramowanie  IVD" 

(wymóg  1.3),  posiadać  „stół  pod  aparat"  (wymóg  1.4),  być 

wyposażony  „w  źródło  z  funkcją  automatycznego  czyszczenia  (gotowość  do  ponownego 

pomiaru  do  15  minut)" 

(wymóg  1.8),  być  wyposażony  w  „Zintegrowany  zestaw  pomp 

próżniowych w tym bezobsługową (bezolejową) pompę próżni wstępnej umożliwiającą pracę 

w pobliżu urządzeń (wymóg 1.9), oferować „możliwość zastosowania płytek (używanych do 

nakładania  badanych  próbek)  jednorazowego  i  wielorazowego  użytku"  (wymóg  1.11), 

umożliwiać  „kalibrację  aparatu  przez  użytkownika"  (wymóg  1.17),  posiadać  „magazyn 

odczynników i materiałów zużywalnych zlokalizowany na terytorium Polski" (wymóg 1.19). 

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 29 ust. 1 PZP w związku z art. 29 ust. 2 

PZP  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu  zamówienia  z  użyciem  kryteriów  nie  mających 

obiektywnego uzasadnienia z punktu widzenia 

usprawiedliwionych potrzeb Zamawiającego i 

obowiązującej  wiedzy  medycznej,  co  ogranicza  konkurencję  i  uniemożliwia  Odwołującemu 

udział  w  postępowaniu,  art.  7  ust.  1  PZP  w  związku  z  art.  29  ust.  2  PZP  poprzez 

nieuzasadnione faworyzowanie wykonawców oferujących spektrometry jednego producenta 

(Bruker)

, a co za tym idzie eliminację z postępowania wykonawców oferujących spektrometry 

innych producentów. 

Odwołujący  wniósł  o  nakazanie  Zamawiającemu  dokonania  modyfikacji  treści  SIWZ  i 

załącznika  nr  4/3  do  SIWZ  (Zestawienie  parametrów  technicznych  i  warunków  gwarancji) 

poprzez: 

zmianę wymogu 1.9 z załącznika 4/3 do SIWZ poprzez wykreślenie słów „Windows 

10" 

bądź zastąpienie ich słowami „Windows 10 lub Windows 7", wykreślenie z załącznika nr 

4/3  do  SIWZ  wymogu  1.4,  wy

kreślenie  z  załącznika  nr  4/3  do  SIWZ  wymogu  1.8,  zmianę 

wymogu  1.9  z  załącznika  4/3  do  SIWZ  poprzez  wykreślenie  słowa  „bezolejowa",  zmianę 

wymogu 1.11 z załącznika nr 4/3 do SIWZ poprzez zastąpienie spójnika „i" spójnikiem „lub", 


wykreślenie z załącznika nr 4/3 do SIWZ wymogu 1.17, wykreślenie z załącznika nr 4/3 do 

SIWZ wymogu 1.19. 

12 grudnia 2017 roku 

Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w 

którym oświadczył, że cofa odwołanie.  

Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 

29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  z  późn. 

zm.) 

postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  art.  187  ust.  8 

zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w 

postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.). 

Przewodniczący:      ……………………..