Sygn. akt: KIO 2504/17
POSTANOWIENIE
z dnia 12 grudnia 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant:
Adam Skowroński
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 12 grudnia 2017 w
Warsza
wie odwołania wniesionego w dniu 27 listopada 2017 roku przez Wykonawcę
ubiegającego się o udzielenie zamówienia bioMerieux Polska Sp. z o.o., (ul. Generała
Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa) w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, (ul. Wielicka 265, 30-663
Kraków)
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy bioMerieux Polska Sp. z o.o., (
ul. Generała Józefa Zajączka 9, 01-
518 Warszawa) kwoty 13500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych)
st
anowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych
Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie.
Przewodniczący: …………………………….
Sygn. akt: KIO 2504/17
U z a s a d n i e n i e
Z
amawiający: Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie prowadzi postępowanie w trybie
przetargu nieograniczonego na
„dostawę echokardiografu, aparatu ultrasonograficznego i
spektrometru masowego na potrzeby Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 17
listopada 2017 r. pod nr 2017/S 221-458869.
Odwołujący - bioMerieux Polska Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec treści Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia. Zaskarżył postanowienia SIWZ wraz z załącznikiem nr 4/3
do SIWZ
(„Zestawienie parametrów technicznych i warunków gwarancji") zawierającym
wymagane parametry techniczne i określającym, że oferowany aparat powinien: posiadać
„Komputer klasy PC o odpowiedniej mocy obliczeniowej z systemem operacyjnym Microsoft
Windows 10;
Monitor LCD o przekątnej ekranu minimum 20"; Drukarkę laserową;
Oprogramowanie IVD"
(wymóg 1.3), posiadać „stół pod aparat" (wymóg 1.4), być
wyposażony „w źródło z funkcją automatycznego czyszczenia (gotowość do ponownego
pomiaru do 15 minut)"
(wymóg 1.8), być wyposażony w „Zintegrowany zestaw pomp
próżniowych w tym bezobsługową (bezolejową) pompę próżni wstępnej umożliwiającą pracę
w pobliżu urządzeń (wymóg 1.9), oferować „możliwość zastosowania płytek (używanych do
nakładania badanych próbek) jednorazowego i wielorazowego użytku" (wymóg 1.11),
umożliwiać „kalibrację aparatu przez użytkownika" (wymóg 1.17), posiadać „magazyn
odczynników i materiałów zużywalnych zlokalizowany na terytorium Polski" (wymóg 1.19).
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 29 ust. 1 PZP w związku z art. 29 ust. 2
PZP poprzez dokonanie opisu przedmiotu zamówienia z użyciem kryteriów nie mających
obiektywnego uzasadnienia z punktu widzenia
usprawiedliwionych potrzeb Zamawiającego i
obowiązującej wiedzy medycznej, co ogranicza konkurencję i uniemożliwia Odwołującemu
udział w postępowaniu, art. 7 ust. 1 PZP w związku z art. 29 ust. 2 PZP poprzez
nieuzasadnione faworyzowanie wykonawców oferujących spektrometry jednego producenta
(Bruker)
, a co za tym idzie eliminację z postępowania wykonawców oferujących spektrometry
innych producentów.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonania modyfikacji treści SIWZ i
załącznika nr 4/3 do SIWZ (Zestawienie parametrów technicznych i warunków gwarancji)
poprzez:
zmianę wymogu 1.9 z załącznika 4/3 do SIWZ poprzez wykreślenie słów „Windows
10"
bądź zastąpienie ich słowami „Windows 10 lub Windows 7", wykreślenie z załącznika nr
4/3 do SIWZ wymogu 1.4, wy
kreślenie z załącznika nr 4/3 do SIWZ wymogu 1.8, zmianę
wymogu 1.9 z załącznika 4/3 do SIWZ poprzez wykreślenie słowa „bezolejowa", zmianę
wymogu 1.11 z załącznika nr 4/3 do SIWZ poprzez zastąpienie spójnika „i" spójnikiem „lub",
wykreślenie z załącznika nr 4/3 do SIWZ wymogu 1.17, wykreślenie z załącznika nr 4/3 do
SIWZ wymogu 1.19.
12 grudnia 2017 roku
Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w
którym oświadczył, że cofa odwołanie.
Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn.
zm.)
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).
Przewodniczący: ……………………..