Sygn. akt: KIO 824/17
POSTANOWIENIE
z dnia 11 maja 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant: Mateusz Zientak
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron w dniu 11 maja 2017 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24
kwietnia 2017 r. przez Wykonawcę T. sp. z o.o. ul. (...) w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego M. C. M. J. im. dr K. J. w Ł. ul. (...)
przy udziale Wykonawcy G. M. S. P. sp. z o.o. ul. (…) zgłaszającego przystąpienie po
stronie Zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy T. sp. z o.o. ul. (…) kwoty 13500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przewodniczący: …………………………….
Sygn. akt: KIO 824/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający
Miejskie Centrum Medyczne J. im. dr. K.J. w Ł. prowadzi postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę
tomografu komputerowego wraz z adaptacją pomieszczenia dla Miejskiego Centrum
Medycznego im. dr. K. J. w Ł.. Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 08 kwietnia 2017 r. pod
numerem 2017/S 070- 133409.
24 kwietnia 2017 r. Odwołujący T. sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust 1 i art. 29 ust.1, 2 oraz 3 poprzez wprowadzenie
modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie opisu przedmiotu
zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców poprzez dobór parametrów granicznych, które uniemożliwiają Odwołującemu
złożenie konkurencyjnej oferty oraz w sposób preferujący konkretne rozwiązania techniczne,
a nie funkcjonalne - prowadzące do osiągnięcia tego samego efektu diagnostycznego,
określenie sposobu oceny ofert w sposób sprzeczny z zasadą równego traktowania i
uczciwej konkurencji, poprzez preferowanie rozwiązań określonego producenta, a nie
obiektywnych walorów użytkowych i funkcjonalnych przedmiotu zamówienia.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i przywrócenie zasady równego
traktowania wykonawców poprzez dokonanie modyfikacji SIWZ w zakresie wszystkich
podniesionych w odwołaniu kwestii spornych, zmodyfikowanie opisu przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 2 pkt. 9 oraz pkt 79 i 80 w sposób umożliwiający złożenie Odwołującemu
konkurencyjnej oferty, przywrócenie równego traktowania wykonawców poprzez usunięcie
premiowania parametrów nieistotnych diagnostycznie.
27 kwietnia 2017 roku Wykonawca G. M. S. P. sp. z o.o. zgłosił przystąpienie po stronie
Zamawiającego.
maja 2017 roku Odwołujący T. sp. z o.o. przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł
pismo, w którym oświadczył, że cofa odwołanie.
Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn.
zm.) postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).
Przewodniczący: ……………………..