Sygn. akt KIO 93/17
POSTANOWIENIE
z dnia 24 stycznia 2017 roku.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 24 stycznia 2017 roku w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13 stycznia 2017
roku przez wykonawcę ACTION S.A. w restrukturyzacji ul. Jana Kazimierza 46/54, 01-248
Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez Instytut Lotnictwa Al. Krakowska
110/114, 02-256 Warszawa
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego ACTION S.A. w restrukturyzacji ul. Jana Kazimierza 46/54, 01-248
Warszawa, kwoty 15 000,00 (słownie: piętnaście tysięcy) złotych stanowiącej równowartość
wpisu uiszczonego przez odwołującego.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r poz. 2164 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący……………..
Sygn. akt: KIO 93/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający - Instytut Lotnictwa Al. Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa,
prowadzi postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu
nieograniczonego pn. Dostawa tuszy i tonerów do urządzeń biurowych.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod nr 2017/S001-001057 dnia 03.01.2017 roku. Postępowanie jest
prowadzone z zastosowaniem zasad obowiązujących przy procedurze udzielania zamówień
publicznych, kiedy wartość zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej zarzucając
zamawiającemu nieprawidłowe sformułowanie w treści ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ
kryteriów
oceny
ofert,
spowodowanych
niewłaściwym
opisaniem
zasad
oceny
równoważności oferowanych produktów.
W dniu 19 stycznia 2017 roku zamawiający poinformował Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej iż „działając na podstawie art. 186 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo
zamówień publicznych, Zamawiający po zapoznaniu się z treścią odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13.01.2017r. przez ACTION S.A. w
restrukturyzacji, uznaje w całości zarzuty przedstawione w ww. odwołaniu”.
Biorąc pod uwagę powyższe Izba uznała, iż opisane w odpowiedzi zamawiającego
podjęte czynności, wyczerpują w całości zakres żądań podniesionych w odwołaniu i
postanowiła umorzyć postepowanie odwoławcze.
Zgodnie z treścią art. 186 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w
przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w
odwołaniu, Izba umarza postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz
uczestników postępowania odwoławczego pod warunkiem, że w postępowaniu
odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca, co
miało miejsce w tym postępowaniu. Dla wywarcia skutku procesowego w postaci umorzenia
postępowania odwoławczego konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów
podniesionych w odwołaniu. Dalsze czynności, jakie zamawiający podejmie w związku z
uwzględnieniem zarzutów, pozostają bez znaczenia dla ustalenia wystąpienia przesłanki do
umorzenia postępowania odwoławczego.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż uwzględnienie odwołania miało miejsce przed otwarciem
posiedzenia, zatem koszty te z mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, znoszą się wzajemnie. Tym samym Izba orzekła o konieczności zwrotu kwoty
wpisu uiszczonego przez odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych,
stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010
r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący:
………………