KIO 939/17 POSTANOWIENIE dnia 19 maja 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 939/17 

POSTANOWIENIE 

z dnia 19 maja 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udziału  stron  w  dniu  19  maja  2017  r. 

w Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  08 

maja  2017  r.  przez  Wykonawcę  Siemens  Healthcare  sp.  z  o.o.  (ul.  Żupnicza  11,  03-821  

Warszawa)  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego  Uniwersytecki 

Dziecięcy  Szpital  Kliniczny  im.  L.  Zamenhofa  w  Białymstoku  (ul.  J.  Waszyngtona  17, 

15-274 Białystok) 

przy  udziale  Wykonawcy  TMS  sp.  z  o.o.  (ul.  Wiertnicza  84,  02-952  Warszawa) 

zgłaszającego przystąpienie do postepowania odwoławczego po stronie Zamawiającego  

postanawia: 

1.  umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy  Siemens  Healthcare  sp.  z  o.o.  (ul.  Żupnicza  11,  03-821   Warszawa) 

kwoty  13500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych)  stanowiącej  90% 

uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo  zamówień 

publicznych Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Białymstoku. 

Przewodniczący:      ……………………………. 


Sygn. akt: KIO 939/17 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  Uniwersytecki  Dziecięcy  Szpital  Kliniczny  im.  L.  Zamenhofa  w  Białymstoku 

prowadzi  postępowanie  w  trybie  przetargu  nieograniczonego,  którego  przedmiotem  jest 

dostawa tomografu komputerowego 64-rzędowego w zestawie z 2 stacjami lekarskimi wraz z 

instalacją. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  26  kwietnia  2017  roku  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2017/S 081-155808. 

Odwołujący  –  Siemens  Healthcare  sp.  z  o.o.  wniósł  odwołanie,  w  którym  zarzucił 

Zamawiającemu  sporządzenie  Specyfikacji  Istotnych  Warunków  Zamówienia  w  zakresie 

opisu  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  utrudniający  uczciwą  konkurencję  poprzez 

określenie  parametrów  granicznych  w  sposób  uniemożliwiający  Odwołującemu  złożenie 

konkurencyjnej  oferty,  która  nie  podlegałaby  odrzuceniu.  Wskazał  na  naruszenie  przez 

Zamawiającego przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie art. 7 ust.1 oraz 

art. 29 ust. 1 i 2.  

Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości, dokonanie modyfikacji Specyfikacji 

Istotnych  Warunków  Zamówienia  w  zakresie  wszystkich  podniesionych  w  odwołaniu 

zarzutów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia. 

  maja  2017  roku  Odwołujący  przed  otwarciem  posiedzenia  i  rozprawy  wniósł  pismo,  w 

którym oświadczył, że cofa odwołanie.  

Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 

29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  z  późn. 

zm.) postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  art.  187  ust.  8 

zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w 

postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.). 

Przewodniczący:      ……………………..