KIO 1219/18 POSTANOWIENIE dnia 28 czerwca 2018 r.

Stan prawny na dzień: 16.10.2018

Sygn. akt: KIO 1219/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 28 czerwca 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:     Aleksandra Patyk 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym 

bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

o

dwoławczego w dniu 28 czerwca 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej w dniu  18 czerwca 2018 r. przez  wykonawcę MEDILAB Firma 

Wytwórczo  –  Usługowa  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Białymstoku,  w  postępowaniu 

prowadzonym przez Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach, 

postanawia: 

Umarza postępowanie odwoławcze. 

2.  N

akazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawcy 

MEDILAB  Firma 

Wytwórczo  –  Usługowa  Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Białymstoku 

kwoty 7 

500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej 

tytułem wpisu od odwołania.  

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - 

Prawo zamówień publicznych 

(t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia 

jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 

do Sądu Okręgowego w Nowym Sączu. 

Przewodniczący:      ……………………………..   


Sygn. akt: KIO 1219/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający – Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach [dalej 

„Zamawiający”]  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie 

przetargu nieograniczonego na 

dostawę myjek – dezynfekatorów do kaczek i basenów (znak 

postępowania: 42/2018). 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych 

w dniu 11 czerwca 2018 r. pod numerem 570919-N-2018. 

W  dniu  18  czerwca  2018  r.  wykonawc

a  MEDILAB  Firma  Wytwórczo  –  Usługowa  

Sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Białymstoku  [dalej  „Odwołujący”]  wniósł  odwołanie  zarzucając 

Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 oraz art. 29 ust. 2 ustawy Pzp poprzez dokonanie 

opisu przedmiotu zamówienia w sposób: 

a) 

utrudniający  uczciwą konkurencją poprzez  dobór  parametrów  technicznych  i  preferencje 

określonych rozwiązań technicznych charakterystycznych dla jednego producenta, 

b) 

naruszający zasadę równego traktowania wykonawców poprzez preferowanie rozwiązań, 

które  nie  znajdują  technicznego  i  funkcjonalnego  uzasadnienia  w  zakresie  konfiguracji 

parametrów wymaganych i punktowanych. 

Mając na uwadze powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o: 

1. uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie Zamawiającemu dokonania zmian w SIWZ 

Opis  przedmiotu  zamówienia  Załącznik  nr  5  „parametry  wymagane  i  oceniane  myjki  - 

dezynfektora (14 sztuk)" zgodnie z żądaniami wynikającymi z uzasadnienia odwołania, 

2. zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kosztów postępowania. 

Do postępowania odwoławczego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca.  

W dniu 27 czerwca 2018 

r. Zamawiający wobec wniesienia odwołania do Prezesa KIO 

wniósł, w trybie art. 186 ust. 1 ustawy Pzp, odpowiedź na odwołanie, w której oświadczył, że 

podjął  decyzję o uznaniu w  całości  za zasadne  zarzutów  wniesionych przez  Odwołującego   

i  dokonał  zmiany  treści  załączników  do  SIWZ  opisujących  parametry  techniczne  wyrobów 

zgodnie  z  jego  żądaniem  w  sposób  określony  w  ww.  piśmie.  Niniejsza  odpowiedź  została 

podpisana przez osobę umocowaną do reprezentacji Zamawiającego. 


Zgodnie  z  art.  186  ust.  2  ustawy  Pzp,  w  przypadku 

uwzględnienia  przez 

zamawiającego  w  całości  zarzutów  przedstawionych  w  odwołaniu  Izba  może  umorzyć 

postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że 

w  postępowaniu  odwoławczym  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  w  terminie  żaden 

wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności 

w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu. 

Wobec  powyższych  ustaleń,  Krajowa  Izba  Odwoławcza  stwierdziła,  że  zachodzą 

przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania odwoławczego na podstawie 

art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.  

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania na podstawie 

art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp oraz na podstawie § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia 

Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania 

wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich 

rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972 t.j.). 

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji. 

Przewodniczący:      ……………………………..