Sygn. akt: KIO 1226/18
POSTANOWIENIE
z dnia 3 lipca 2018 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Justyna Tomkowska
po rozpoznaniu na
posiedzeniu bez udziału stron w dniu 3 lipca 2018 roku w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 czerwca 2018
roku przez wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Konsorcjum
w składzie: 1) K. D., prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą
Przedsiębiorstwo Remontu Samochodów „WUZETMOT” (Lider Konsorcjum)
z siedzibą w Kątach Wrocławskich oraz 2) D. P., prowadzący działalność gospodarczą
pod nazwą Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „STAR- SAN-DUO”
(Członek Konsorcjum) z siedzibą w Starachowicach,
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Regionalną Bazę Logistyczną
w Wałczu
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty
13 500zł 00 gr (słownie: trzynastu tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
90% kwoty uiszczonego wpisu na rzecz wykonawc
ów wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia - Konsorcjum w składzie: 1) K. D., prowadzący
działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Remontu Samochodów
„WUZETMOT” (Lider Konsorcjum) z siedzibą w Kątach Wrocławskich oraz 2) D.
P.
, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo-
Produkcyjno-Handlowo-
Usługowe „STAR- SAN-DUO” (Członek Konsorcjum) z
siedzibą w Starachowicach,
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych ( t.j. Dz. U. z 2017, poz. 1579 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Od
woławczej do Sądu Okręgowego w Koszalinie.
Przewodniczący:
…………………………….
sygn. akt KIO 1226/18
UZASADNIENIE
Dnia 20 czerwca 2018 roku do Prezesa
Krajowe] Izby Odwoławczej w Warszawie, na
podstawie art. 180 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r
oku Prawo zamówień publicznych
(tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 - dalej jako
„ustawa Pzp”), odwołanie złożyli
wykonawc
y wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - Konsorcjum w składzie:
1) K. D.
, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Remontu
Samochodów „WUZETMOT” (Lider Konsorcjum) z siedzibą w Kątach Wrocławskich
oraz 2) D. P.
, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo-
Produkcyjno-Handlowo-
Usługowe „STAR- SAN-DUO” (Członek Konsorcjum) z
siedzibą w Starachowicach, (dalej jako „Odwołujący” lub „Wykonawca”).
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na Usługę - remont główny
sprzętu samochodowego Honker 2424/2000, prowadzi Zamawiający: Regionalna Baza
Logistyczna w W
ałczu.
Zamawiającemu zarzucono naruszenie:
art. 7 ust. 1, art. 89 ust 1 pkt. 2, art. 91 ust. 1 ustawy Pzp poprzez dokonanie wyboru
oferty Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego PROGMET B. G. pomimo, że
treść tej oferty nie odpowiada SIWZ, tj. Wykonawca ten nie spełnił warunku udziału w
postępowaniu w zakresie posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej
(Rozdział VIII ustęp I pkt. 1 ppkt. 2 - sytuacja ekonomiczna lub finansowa);
art. 26 ust. 3 ustawy Pzp
poprzez zaniechanie wezwania Przedsiębiorstwa
Produkcyjno-Handlowo-
Usługowego PROGMET B. G. do wykazania spełnienia warunku
udziału w postępowania w zakresie posiadania środków finansowych lub zdolności
kredytowej (Rozdział VIH ustęp I pkt. 1 ppkt. 2 - sytuacja ekonomiczna lub finansowa).
W związku z powyższym Odwołujący wnosił o: unieważnienie wyniku postępowania
w zakresie Zadania 2, Zadania 3 i Zadania 4;
nakazanie Zamawiającemu wezwanie
Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo- Usługowego PROGMET B. G. do uzupełnienia
braków oferty, poprzez przedstawienie dowodu na okoliczność posiadania środków
finansowych lub zdolności kredytowej (Rozdział VIII ustęp I pkt. 1 ppkt. 2 SIWZ);
a także nakazanie Zamawiającemu powtórzenie czynności wyboru ofert.
Odwołujący wskazał, że posiada interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte
na jego korzyść, ponieważ w zakresie Zadania 2, Zadania 3 i Zadania 4 złożył ważną
i niepodlegającą odrzuceniu ofertę. Uwzględnienie odwołania może spowodować
wykluczen
ie Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo- Usługowego PROGMET B. G.,
odrzucenia oferty tego Wykonawcy i w konsekwencji wybór oferty Odwołującego
w zakresie Zadania 2, Zadania 3 i Zadania 4 jako najkorzystniejszej. Ponadto istnieje
również możliwość poniesienia szkody przez Odwołującego. Szkoda ta polegać będzie na
braku
możliwości osiągnięcia zysku w związku z realizacją zamówienia.
T
ermin do wniesienia odwołania został zachowany zgodnie z ustawą Pzp. Kopia
odwołania została przekazana Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia
odwołania pocztą elektroniczną zgodnie z treścią art. 180 ust 5 Pzp. Wpis od odwołania
w wymaganej wysokości został uiszczony na rachunek UZP.
Do postępowania odwoławczego nie złożono żadnych przystąpień.
W dniu 29 czerwca
2018 roku Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy
wyznaczonych na dzień 3 lipca 2018 roku, złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
Oświadczenie o cofnięciu odwołania zostało podpisane przez osobę umocowaną do
działania w imieniu wykonawcy.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie
oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp postanowił umorzyć postępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie, ponieważ oświadczenie o cofnięciu odwołania uznać
należy za oświadczenie najdalej idące złożone przez Stronę, która zainicjowała
postępowanie odwoławcze.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż cofnięcie odwołania miało miejsce przed otwarciem posiedzenia
i rozprawy, zatem za rzecz Odwołującego należało zwrócić 90% kwoty wpisu uiszczonego
na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych, to jest kwotę 13 500,00 złotych, stosownie do
§ 5 ust. 1 pkt 3a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018r., poz. 972).
Przewodniczący:
…………………………….