KIO 1306/18 POSTANOWIENIE dnia 12 lipca 2018 r.

Stan prawny na dzień: 23.10.2018

Sygn. akt: KIO 1306/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 12 lipca 2018  r.  

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodniczący: 

Luiza Łamejko 

po rozpoznaniu na posiedzeniu  niejawnym  w dniu  12 lipca 2018 r. w Warszawie 

odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej 

Izby  Odwoławczej  w  dniu  2  lipca  2018  r.  przez 

wykonawc

ę  POL  INVEST  GROUP  Sp.  z  o.o.,  ul.  Radocha  4A,  41-200  Sosnowiec  

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego  Spółka  Restrukturyzacji  Kopalń 

S.A., ul. Strzelców Bytomskich  207, 41-914 Bytom 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego 

Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  POL INVEST  GROUP  Sp.  z  o.o.,  ul.  Radocha  4A,  41-200 Sosnowiec 

kwoty  10  0

00  zł  00  gr  (słownie:  dziesięć  tysięcy  złotych  zero  groszy)  stanowiącej 

uiszczony 

wpis od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni 

od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w 

Katowicach

Przewodniczący :  ……………………………… 


Sygn. akt: KIO 1306/18 

U z a s a d n i e n i e 

Spółka  Restrukturyzacji  Kopalń  S.A.  w  Bytomiu  (dalej:  „Zamawiający”)  prowadzi  

w t

rybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na 

likwidację  budynku  głównego  przeróbki  mechanicznej  węgla  oraz  wykonanie  częściowej 

przebudowy  sieci  C.O,  p.poż.,  wody  pitnej  i  wykonanie  częściowej  przebudowy  sieci 

elektr

oenergetycznej  w  Spółce  Restrukturyzacji  Kopalń  S.A.  Oddział  KWK  „Centrum"  

w  Bytomiu.  Postępowanie  to  prowadzone  jest  na  podstawie  przepisów  ustawy  z  dnia  

29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 poz. 1579 ze zm.), zwanej 

dalej:  „ustawa  Pzp”.  Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  dniu  14  lutego  

2018 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod pozycją 517638-N-2018.  

W  dniu  2  lipca  2018  r.  wykonawca  POL  INVEST  GROUP  Sp.  z  o.o.  (dalej: 

„Odwołujący”)  wniósł  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  odwołanie  od  czynności 

wyboru najkorzystniejszej oferty. 

Odwołujący  zarzucił  Zamawiającemu  działanie  niezgodne  z  przepisami  ustawy 

poprzez podjęcie następujących czynności w postępowaniu: 

Brak  należytego  zweryfikowania  czy  oferta  złożona  przez  wykonawcę,  który  został 

wybrany,  nie  powinna  była  zostać  odrzucona  z  uwagi  na  przedstawienie  nierealnej  oferty 

cenowej,  skalkulowanej  w  dodatkowych  wyjaśnieniach  zawartych  w  piśmie  wykonawcy  

z  dnia  5  kwietnia  2018  r.  w  oparciu  o  arytmetyczne  wylicze

nie  nierealnej  kwoty,  jaką 

wykonawca  zamierza  odzyskać  ze  sprzedaży  cegły  pochodzącej  z  rozbiórki,  gdzie 

jednostkową  cenę  cegły  z  rozbiórki  przyjęto  na  poziomie  1,50zł/sztukę,  choć  rzeczywista 

rynkowa  wartość  cegły  rozbiórkowej  jest  trzykrotnie  niższa  od  przyjętej  i  wynosi  

0,50 zł/sztukę. Przy tej okazji wskazać należy, że cena jednostkowa całkowicie nowej cegły 

kształtuje  się  na  poziomie  0,70  do  0,90  zł/sztukę.  Przyjąć  zatem  należy,  że  przedstawiona 

przez  ww.  wykonawcę  kwota  ze  sprzedaży  cegieł  z  odzysku  wskazana  na  poziomie  

950  486,40  zł  została  trzykrotnie  zaniżona  i  możliwy  do  osiągnięcia  zysk  z  tego  tytułu  to 

316.828,80 zł. 

2.  Wybranie  oferty  przedstawionej  przez  Konsorcjum  Lider  PHU  STALTON  M.  K.,  pomimo 

tego,  że  przedstawiona  przez  ww.  konsorcjum  oferta  w  zakresie  zaplecza  techniczno-

sprzętowego  była  niezgodna  z  wymogami  technicznymi  co  do  sprzętu  zawartymi  w 

specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia  (dalej:  „SIWZ”),  albowiem  Koparka 

Gąsiennicowa CATERPILLLAR 330LN posiada zasięg ramienia tylko 22 metry i nie można 

tego ramienia przedłużyć do wymaganej specyfikacją długości 50 metrów. 

Zaniechanie  zweryfikowania  przez  Zamawiającego  podanych  przez  ww.  konsorcjum 


dodatkowych  informacji  zażądanych  od  wykonawcy  w  piśmie  z  dnia  29  marca  2018  r. 

poprzez  brak  ustalenia,  jakie  konkretnie  „podobne  zadanie”  na  terenie  KWK  Centrum 

wykonawca właśnie rozpoczął, w jakim okresie ma je realizować, czy okresy realizacji tego 

zadania  z  zadaniem  objętym  przetargiem  się  „pokrywają  czasowo”,  jeśli  zaś  maja  być 

realizowane  w  tym  samym  czasie,  to  czy  wykonawca  dysponuje  odpowiednią  ilością 

pracowników, aby realizować jednocześnie obydwa zadania itp. 

Odwołujący  wniósł  o  zmianę  rozstrzygnięcia  przetargowego  poprzez  odrzucenie 

oferty złożonej przez Konsorcjum Lider PHU STALTON M. K., która została wybrana przez 

Zamawiającego. 

Do postępowania odwoławczego nie przystąpił w terminie określonym w art. 185 ust. 

2 ustawy Pzp żaden wykonawca.    

W  dniu  12  lipca  2018  r.  d

o  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęło  pismo 

Zamawiającego,  w  którym  Zamawiający  złożył  oświadczenie,  że  uwzględnia  w  całości 

zarzuty przedstawione 

w odwołaniu i wnosi o umorzenie postępowania.  

Wobec powyższego, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 186 ust. 

2 usta

wy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.  

Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp  

w zw. z art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  Izba  wzięła  pod  uwagę  treść  art.  186  ust.  6  

pkt  1  ustawy  Pzp  oraz 

§  5  ust.  1  pkt  1  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  

z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  

w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r., poz. 972).  

Przewodniczący :  ………………………………