KIO 2510/18 POSTANOWIENIE dnia 13 grudnia 2018 r.

Stan prawny na dzień: 22.02.2019

Sygn. akt: KIO 2510/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 13 grudnia 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

Protokolant:         

Rafał Komoń     

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym 

z  udziałem  stron  w  dniu  13  grudnia  2018  r.  w 

W

arszawie odwołania wniesionego w dniu 4 grudnia 2018 r. przez wykonawcę Signati sp. z 

o.o.  (ul.  Grunwaldzka  15K/3,  32-

005  Niepołomice)  w  postępowaniu  prowadzonym  przez 

Zamawiającego Izba Administracji Skarbowej w Kielcach (ul. Sandomierska 105, 25-324 

Kielce) 

przy udziale wykonawców M. G. i N. Ł., prowadzących działalność gospodarczą w formie 

spółki cywilnej pod firmą MaN Complex G. M., Ł. N. (ul. Przyborowskiego 4/1, 25-417 

Kielce) 

zgłaszających  przystąpienie  do  postępowania  odwoławczego  po  stronie 

Zamawi

ającego: 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze

2.  nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy Signati sp. z o.o. (ul. Grunwaldzka 15K/3, 32-

005 Niepołomice) kwoty 

zł  00  gr  (słownie:  sześć  tysięcy  siedemset  pięćdziesiąt  złotych)  stanowiącej 

90% uiszczonego wpisu, 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy Signati sp. z o.o. (ul. Grunwaldzka 15K/3, 32-

005 Niepołomice) kwoty 

7500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych) z tytułu nadpłaconego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 

z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach. 

Przewodniczący:      ……………………………. 


Sygn. akt: KIO 2510/18 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający: Izba Administracji Skarbowej w Kielcach prowadzi postępowanie o udzielenie 

zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego,  którego  przedmiotem  jest 

dostawa macierzy dyskowych, sprzętu komputerowego i oprogramowania.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  ukazało  się  16  listopada  2018  roku  w  Biuletynie  Zamówień 

Publicznych pod numerem 648841-N-2018. 

Odwołujący  –  Signati  sp.  z  o.o.  wniósł  odwołanie  od  czynności  dokonania  wyboru  oferty 

wykonawcy  -  MaN  Complex  G.  M., 

Ł.  N.  z  Kielc,  który  w  toku  postępowania  złożył  ofertę 

przekraczającą  szacowaną  przez  Zamawiającego  wartość  zamówienia.  Zdaniem 

Odwołującego, zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1 pkt 4 UZP Zamawiający winien unieważnić 

p

ostępowanie  o  udzielenie  zamówienia,  jeżeli  uprzednio  nie  podwyższył  szacowanej 

wartości zamówienia.  

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  unieważnienia 

postępowania. 

Odwołujący  w  trakcie posiedzenia z  udziałem  stron,  przed  otwarciem  rozprawy  oświadczył, 

że cofa odwołanie.  

Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 

29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.U.  z  2018  r.  poz.  1986  z  późn.  zm.) 

postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  art.  187  ust.  8 

zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w 

postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.). 

Odwołujący  dokonał  wpłaty  kwoty  15 000  złotych  tytułem  wpisu  od  odwołania.  Z 

oświadczenia  Zamawiającego  znajdującego  się  w  aktach  sprawy  wynika,  że  wartość 

niniejszego  zamówienia    została  ustalona  na  kwotę  563  131,41  zł,  tj.  130  605,42  euro. 

Ustalona wartość nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 


11  ust.  8  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych.  Przedmiotem  postępowania  jest  dostawa 

macierzy  dyskowych, 

sprzętu  komputerowego  i  oprogramowania.  Powyższe  oznacza,  że 

właściwa wartość wpisu w niniejszym postępowaniu to kwota 7500 zł (siedem tysięcy pięćset 

złotych).  W  związku  z  powyższym  Izba  w  punkcie  3  postanowienia  orzekła  o  dokonaniu 

zwrotu kwoty 7500 złotych z tytułu nadpłaconego wpisu. 

Przewodniczący:      ……………….………..