Sygn. akt: KIO 2510/18
POSTANOWIENIE
z dnia 13 grudnia 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant:
Rafał Komoń
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 13 grudnia 2018 r. w
W
arszawie odwołania wniesionego w dniu 4 grudnia 2018 r. przez wykonawcę Signati sp. z
o.o. (ul. Grunwaldzka 15K/3, 32-
005 Niepołomice) w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego Izba Administracji Skarbowej w Kielcach (ul. Sandomierska 105, 25-324
Kielce)
przy udziale wykonawców M. G. i N. Ł., prowadzących działalność gospodarczą w formie
spółki cywilnej pod firmą MaN Complex G. M., Ł. N. (ul. Przyborowskiego 4/1, 25-417
Kielce)
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawi
ającego:
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy Signati sp. z o.o. (ul. Grunwaldzka 15K/3, 32-
005 Niepołomice) kwoty
zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych) stanowiącej
90% uiszczonego wpisu,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy Signati sp. z o.o. (ul. Grunwaldzka 15K/3, 32-
005 Niepołomice) kwoty
7500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych) z tytułu nadpłaconego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach.
Przewodniczący: …………………………….
Sygn. akt: KIO 2510/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Izba Administracji Skarbowej w Kielcach prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest
dostawa macierzy dyskowych, sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 16 listopada 2018 roku w Biuletynie Zamówień
Publicznych pod numerem 648841-N-2018.
Odwołujący – Signati sp. z o.o. wniósł odwołanie od czynności dokonania wyboru oferty
wykonawcy - MaN Complex G. M.,
Ł. N. z Kielc, który w toku postępowania złożył ofertę
przekraczającą szacowaną przez Zamawiającego wartość zamówienia. Zdaniem
Odwołującego, zgodnie z przepisem art. 93 ust. 1 pkt 4 UZP Zamawiający winien unieważnić
p
ostępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli uprzednio nie podwyższył szacowanej
wartości zamówienia.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia
postępowania.
Odwołujący w trakcie posiedzenia z udziałem stron, przed otwarciem rozprawy oświadczył,
że cofa odwołanie.
Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.)
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).
Odwołujący dokonał wpłaty kwoty 15 000 złotych tytułem wpisu od odwołania. Z
oświadczenia Zamawiającego znajdującego się w aktach sprawy wynika, że wartość
niniejszego zamówienia została ustalona na kwotę 563 131,41 zł, tj. 130 605,42 euro.
Ustalona wartość nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.
11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiotem postępowania jest dostawa
macierzy dyskowych,
sprzętu komputerowego i oprogramowania. Powyższe oznacza, że
właściwa wartość wpisu w niniejszym postępowaniu to kwota 7500 zł (siedem tysięcy pięćset
złotych). W związku z powyższym Izba w punkcie 3 postanowienia orzekła o dokonaniu
zwrotu kwoty 7500 złotych z tytułu nadpłaconego wpisu.
Przewodniczący: ……………….………..