Sygn. akt: KIO 2521/18
POSTANOWIENIE
z dnia 13 grudnia 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams
po rozpoznaniu na posiedzeniu
bez udziału stron w dniu 13 grudnia 2018 r., w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 grudnia 2018 r.
przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia konsorcjum
firm: S&T Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie oraz S&T Services Polaka sp. z
o.o., z siedzibą w Warszawie,
w postępowaniu prowadzonym przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony
Zdrowia w Warszawie,
przy udziale wykonawcy
Bezpieczne.IT sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze.
nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia konsorcjum firm: S&T Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie
oraz S&T Services Polaka sp. z o.o.,
z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500,00
złotych (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodnicz
ący: ……………………..……
Sygn. akt: KIO 2521/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (dalej „Zamawiający”)
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest „Świadczenie usługi utrzymania
infrastruktury techniczno- systemowej (ITS) Systemu KRDK, P2 (SA) oraz P4 wraz z
instalacją i konfiguracją podsystemów".
W dniu 7 grudnia 2018 r. do Prezesa Kra
jowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia konsorcjum firm: S&T
Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie oraz S&T Services Polaka sp. z o.o., z siedzibą w
Warszawie
(dalej „Odwołujący”) zarzucając Zamawiającemu naruszenie: (1) art. 93 ust. 1
pkt 7 ustawy Pzp poprzez unieważnienie postępowania wskutek błędnego uznania, że
p
ostępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia; (2) art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy
Pzp poprzez unieważnienie postępowania wskutek błędnego uznania, że wystąpiła istotna
zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym;
(3) art. 91 ust. 1 ustawy Pzp
poprzez niedokonanie czynności oceny i wyboru oferty
Odwołującego jako oferty najkorzystniejszej oferty, podczas gdy z kryteriów oceny ofert
określonych w SIWZ (rozumianych szeroko) wynika, że oferta Zamawiającego jest jedyną
ofertą złożoną w postępowaniu.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu
unieważnienia czynności unieważnienia postępowania oraz nakazanie dokonania oceny
oferty Odwołującego i - w wypadku uznania jej za najkorzystniejszą - wyboru tej oferty.
W dniu 12 grudnia 2018 r.
Odwołujący, przed otwarciem rozprawy złożył pismo, w którym
oświadczył, że cofa wniesione odwołanie.
Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy,
jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie odwoławcze
podlega umorzeniu.
W tym stanie rzeczy Izba
– zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze ustawy Pzp –
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze.
Ponadto zgodnie z art. 187 ust. 8 zd. drugie ustawy Pzp oraz na podstawi
lit. a)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 poz. 972) Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 13 500,00 zł.
Przewodniczący: ………………………………