Sygn. akt: KIO 277/18
POSTANOWIENIE
z dnia 21 lutego 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Beata Konik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 21 lutego 2018 r. w Warszawie
odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowe
j Izby Odwoławczej w dniu 13 lutego 2018 r. przez
wykonawcę GE Medical Systems Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie, w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego
Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu, przy udziale wykonawcy
MDS Cardio spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,
postanawia:
umarza postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy GE
Medical Systems Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie kwoty
15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy),
stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1579) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Opolu.
Przewodniczący : ………………………………
Sygn. akt: KIO 192/18
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący GE Medical Systems Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie, w dniu 13 lutego 2018 r. wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej od niezgodnej z przepisami prawa czynności Zamawiającego polegającej na
sf
ormułowaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z naruszeniem przepisów
prawa, w prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego na Zakup i dostawę wraz z montażem i uruchomieniem
specjalistycznego sprzętu kardiologicznego oraz przeszkolenie personelu z zakresu ich
obsługi, w ramach projektu pn. „Poprawa efektywności działania Oddziałów szpitalnych
Kardiologii i Kardiochirurgii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Opolu w zakresie
infrastruktury ochrony zdrowia przez wymianę niezbędnego sprzętu i wyposażenia” nr
referencyjny TLZP/2-23/233/20/2018.
W dniu 16
lutego 2018 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego zgłosił wykonawca MDS Cardio spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie.
W dniu 16 lutego 2018 r. wpłynęło do Izby pismo, w którym Zamawiający oświadczył,
że uwzględnia w całości zarzuty odwołania.
W dniu 21 lutego 2018 r.
przystępujący oświadczył, że nie wnosi sprzeciwu co do
uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów odwołania.
Mając na uwadze powyższe Izba, działając na podstawie art. 186 ust. 3 ustawy Pzp,
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane ww. odwołaniem. O kosztach
postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 186 ust. 6 pkt 2 lit. b)
ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze
zm.).
Przewodniczący : ………………………………