Sygn. akt: KIO 1820/19
POSTANOWIENIE
z dnia
23 września 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Patyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 23 września 2019 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 17 września 2019 r. przez wykonawcę mToilet Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie, w postępowaniu prowadzonym przez 6 Wojskowy Oddział
Gospodarczy w Ustce,
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
Nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
mToilet Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem
tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Słupsku.
Przewodniczący: ……………………………..
Sygn. akt: KIO 1820/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – 6 Wojskowy Oddział Gospodarczy [dalej „Zamawiający”] prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
usługę najmu i serwisu przenośnych kabin WC z umywalką oraz umywalek w kompleksach
administrowanych przez 6 Wojskowym Oddział Gospodarczy Ustka Lędowo - Sekcja Obsługi
Infrastruktury Ustka, Słupsk, Lębork - Łeba, Chojnice i Czarne (znak postępowania:
71/INFR/6WOG/2019).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
w dniu
12 września 2019 r. pod numerem 596561–N-2019.
W dniu
17 września 2019 r. wykonawca mToilet Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
[dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu, iż ogłoszenie
o zamówieniu oraz SIWZ zawierają postanowienia, które naruszają podstawowe zasady
prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ Zamawiający
formułując definicje, zgodnie z którymi należy interpretować warunek dotyczący zdolności
technicznych i zawodowych opisany w pkt. V ppkt.2) SIWZ -
doprowadził do sytuacji, w której
uniemożliwił udział w postępowaniu, przejawiający się w możliwości doprowadzenia do
wykluczenia Odwołującego z udziału w przedmiotowym Postępowaniu.
W ocenie Odwołującego ww. warunek udziału w Postępowaniu narusza zasadę
równego traktowania wykonawców, jest nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz
uniemożliwia ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia,
w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności, co w efekcie stanowi
naruszenie przepisu art. 7 ust. 1 i ust. 3, art. 22 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp w zw. z art. 36
ust. 1 pkt) 5 ustawy Pzp.
Mając na uwadze powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania
i n
akazanie Zamawiającemu dokonania zmiany treści postanowień SIWZ poprzez zmianę
w pkt. V ppkt. 2 sformułowania „Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że
wykonał minimum 2 usługi o łącznej wartości 150 000,00 zł brutto polegających na wynajmie
i serwisie przenośnych kabin WC z umywalką i umywalek gdzie jedna usługa trwała co
najmniej 1 rok w ramach jednego kontraktu.”
na
„Warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że wykonuje lub wykonał minimum
2 usługi o łącznej wartości 150 000,00 zł brutto polegających na wynajmie i serwisie
przenośnych kabin WC z umywalką i umywalek gdzie jedna usługa trwała co najmniej 1 rok
w ramach jednego kontraktu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie”.
Do postępowania odwoławczego nie przystąpił w terminie, o którym mowa
w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp
żaden wykonawca.
W dniu
23 września 2019 r. Zamawiający wniósł do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej odpowiedź na odwołanie, w której oświadczył, że uwzględnia zarzuty odwołania
w całości oraz wnosi o umorzenie postępowania odwoławczego w trybie art. 186 ust. 2 ustawy
Pzp na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron. Ww. pismo podpisane zostało przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Zamawiającego.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, w
przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że
w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec powyższych ustaleń, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że zachodzą
przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania odwoławczego na podstawie
art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp
oraz na podstawie § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018
r. poz. 972 ze zm.).
Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.
Przewodniczący: ……………………………..