Sygn. akt: KIO 1845/19
WYROK
z dnia 1
października 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Izabela Niedziałek-Bujak
Protokolant:
Piotr Cegłowski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30
września 2019 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej w dniu 19 września 2019 r. przez
Odwołującego – Mastermind Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie przy Al. Jerozolimskie 97 (00-807 Warszawa)
w postępowaniu prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia Centrala, ul. Grójecka
186 (02-390 Warszawa)
przy udziale
Wykonawcy
– Agencja Reklamowa DSK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie przy ul. Bielawskiej 6/3, zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego
orzeka:
Oddala odwołanie.
Kosztami postępowania obciąża Odwołującego – Mastermind Media Sp. z o.o. i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15.000 zł 00 gr. (słownie:
piętnaście tysięcy złotych, zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego tytułem wpisu od
odwołania;
zasądza od Odwołującego na rzecz Zamawiającego – Narodowy Fundusz Zdrowia
Centrala
kwotę 3.600 zł 00 gr. (słownie: trzy tysiące sześćset złotych, zero groszy)
tytułem zwrotu kosztów strony poniesionych w związku z wynagrodzeniem
pełnomocnika.
str. 2
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do
Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
str. 3
Sygn. akt: KIO 1845/19
U z a s a d n i e n i e
W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego przez Zamawiającego –
Narodowy Fundusz Zdrowia Centrala na zaplanowanie realizacji kampanii internetowej o
charakterze społecznym na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru dla zdrowia
Polaków (nr postępowania: BAG.261.1.25.2019), ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 05.08.2019 r.,
2019/S 151-372912, wobec
czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej (oferty Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o.), Wykonawca Mastermind
Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wniósł w dniu 19 września 2019r. odwołanie do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO 1845/19).
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy Pzp, tj. art. 7 ust. 1, art.
92 ust.1, art. 89 ust. 1 pkt 2 i 4.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i unieważnienie czynności polegającej na
wyborze oferty najkorzystniejszej i dokonanie czynności oceny ofert zgodnie z kryteriami
oceny ofert, odrzucenie oferty Wykonawcy DSK Sp. z o.o., przekazanie uzasadnienia
faktycznego oraz dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej.
Uzasadnienie faktyczne i prawne.
W dniu 9
września 2019 r. Zamawiający poinformował Wykonawców o wyborze oferty
najkorzystniejszej.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu dokonanie dowolnej oceny ofert, co miało wpływ na
wybór oferty najkorzystniejszej. W informacji o wyborze Zamawiający podał jedynie
punktację przyznaną wykonawcom w każdym kryterium oceny oraz łączną punktację. Nie
podał jednak uzasadnienia faktycznego i prawnego dla obniżenia liczby punktów. Na kartach
oceny Zama
wiający dokonał własnej modyfikacji przez dodanie zapisu: „Uzasadnienie
uzupełniane w momencie uzyskania w kryterium poniżej 50 maksymalnej liczby punktów do
zdobycia”. Zamawiający ma obowiązek podania całościowej oceny do wszystkich punktów,
w których oferta uzyskała liczbę mniejszą od maksymalnej. Tylko wówczas wykonawcy mają
możliwość zapoznania się z uzasadnieniem powodów obniżenia punktów.
Powyższe stanowi o naruszeniu art. 92 ust. 1 Ustawy.
Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez Agencję Reklamową
DSK Sp. z o.o., która podlega odrzuceniu. Przy opisie kryterium II (linie kreatywnego
screeningu
– s) Zamawiający wskazał na podstawy do odrzucenia oferty: wykonawca nie
załączy którejkolwiek linii kreatywnej do oferty bądź załączy w innej formie niż w wersji
elektronicznej w formatach plików wskazanych (a); którejkolwiek linia kreatywna nie będzie
str. 4
zgodna z tematyką screeningu przedstawioną w opisie kryterium (b). W opisie kryterium III
(atrakcyjność tweetu – L), Zamawiający wskazał na podstawy do odrzucenia oferty:
wykonawca nie załączy którejkolwiek propozycji tweetu do oferty bądź załączy w innej formie
niż w wersji elektronicznej w formatach plików wskazanych (a); którejkolwiek tweet nie
będzie zgodny z tematyką tweetu przedstawioną w opisie kryterium (b). W kryterium IV (linie
kreatywne hardera
– P), Zamawiający wskazał na podstawy do odrzucenia oferty:
wykonawca nie załączy którejkolwiek propozycji hardera do oferty bądź załączy w innej
formie niż w wersji elektronicznej w formatach plików wskazanych (a); grafika którejkolwiek
hardera nie będzie zgodna z tematyką hardera przedstawioną w opisie kryterium (b).
Oceniając ofertę Agencji Reklamowej DSK Sp. z o.o. Zamawiający nie wziął pod uwagę
niezgodności, które miały skutkować odrzuceniem oferty:
linia dotycząca konsekwencji nadmiernego spożywania cukru, która zgodnie z siwz
powinna zachęcać do zapoznania się z raportem NFZ o szkodliwości nadmiernego
spożywania cukru (dostępnego na stronie zdrowe dane.nfz.gov.pl w dziale „Raporty”),
zachęca do zmiany stylu życia, a nie do zapoznania się z raportem. Kreacje nie zawierają
żadnego odniesienia do raportu tylko do ogólnej strony zdrowedane.nfz.gov.pl. Wejście na
stronę główną na, której jest bardzo dużo zakładek, nie jest jednoznaczne z zapoznaniem się
z konkretnym raportem, natomiast kreacja nie mówi nic o raporcie. Wykonawca
zaproponował: zmień swoje życie na zdrowsze, a celem linii nr 2 powinno być: zapoznaj się
z raportem.
w przedstawionym tweecie nie ma ani słowa na temat raportu i znów odsyła do strony
głównej zawierającej przeróżne dane i artykuły.
Wykonawca złożył na wezwanie Zamawiającego wyjaśnienia dotyczące zaoferowanej ceny,
w których przedstawił szczegółowe wyliczenia kwoty przyjętej do oferty – 980.600,00 zł netto
.138,00 zł brutto). W ocenie Odwołującego wyjaśnienia są zbyt ogólne, nie zawierają
żadnych informacji, o które wnosił Zamawiający. Nie dają żadnych możliwości pozyskania
informacji o kosztach i cenach jak również zysku Wykonawcy.
Ponadto, w ocenie Odwołującego zakres wskazany przez DSK Sp. z o.o. jako mediów na
kwotę 650.000 zł., który byłby realizowany przez ClikAD, nie dotyczy samego zakupu
mediów i wobec tego Wykonawca powinien wykazać firmę ClikAD, jako podwykonawcę.
Zamawiający w piśmie z dnia 27.09.2019 r. złożył odpowiedź na odwołanie wnosząc o jego
oddalenie w całości. Zarzut naruszenia art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 92 ust.1 Ustawy w jego
ocenie nie odnosi się do zasadności przyznanych punktów, gdyż Odwołujący nie kwestionuje
oceny jego oferty. W ca
łości zarzut sprowadza się do braku przekazania pełnego
uzasadnienia dla tych pozycji w podkryteriach, w których Zamawiający obniżył ilość punktów.
str. 5
Tym samym, odwołanie na podstawie art. 192 ust. 2 Ustawy nie zasługuje na uwzględnienie.
Brak uzasadnienia o
bniżonej punktacji nie może mieć wpływu na dokonaną punktację
(ocenę) oferty Odwołującego, ani żadnego innego Wykonawcy. Ponadto, Zamawiający
wyjaśnił, iż ocena oferty w kryterium pozacenowym została sprowadzona do odpowiedzi
oceniających członków komisji na sprecyzowane pytania – znane wykonawcom na etapie
przygotowania ofert. Członkowie komisji mogli udzielić odpowiedzi twierdzącej „TAK” lub
przeczącej „NIE”. Ilość przyznanych punktów (odpowiednio 1, 2 lub 3) pozwalała ustalić, czy
wszyscy członkowie ocenili pozytywnie, czy też część z nich oceniła negatywnie ofertę.
Odwołujący mógł zatem wnieść odwołanie.
Zarzut zaniechania odrzucenia oferty wybranej Zamawiający odpierał odmienną oceną
kreacji, w której znalazło się odesłanie do strony zdrowedane.nfz.gov.pl. Brak uwzględnienia
elementu, który odsyłałby do raportu NFZ o szkodliwości spożywania cukru, w ocenie
Zamawiającego nie oznaczał, iż kreacja (w zakresie heardera i tweeta) nie jest zgodna z
tematyką wskazaną dla podkryterium. Zamawiający oczekiwał pożądanej reakcji odbiorcy po
przeczytaniu tweetu lub obejrzeniu heardera, tj. zachęcenia do zapoznania się z raportem
NFZ na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru, dostępnego na stronie
zdrowedane.nfz.gov.pl. Nie narzucał wykonawcom drogi do osiągnięcia tego celu. Brak
konkretnej frazy „zapoznaj się z raportem” nie może być przesłanką do odrzucenia oferty.
Wykonawca wskazał prawidłowo miejsce docelowe (stronę internetową), gdzie jest
opublikowany raport na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru.
Na posiedzeniu przed otwarciem rozprawy Odwołujący wycofał zarzut naruszenia art. 89 ust.
1 4 Ustawy i podtrzymał dwa zarzuty, które podlegały rozpoznaniu przez Izbę.
Stanowisko Izby
Do rozpoznania odwołania zastosowanie znajdowały przepisy ustawy Prawo zamówień
publicznych obowiązujące w dacie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, (Dz.
U. z 2018 r.
, poz. 1986 z późn. zm.), w brzmieniu po nowelizacji dokonanej ustawą z dnia 22
czerwca 2016 r. o zmianie ustawy
– Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych
ustaw (Dz.U.2016.1020), zwanej dalej „Ustawą”.
Przystępując do rozpoznania odwołania, Izba w pierwszej kolejności zobowiązana była do
weryfikacji spełnienia przesłanek z art. 179 ust. 1 Ustawy, tj. istnienia po stronie
Odwołującego interesu w uzyskaniu zamówienia oraz możliwości poniesienia szkody w
wyniku kwestionowanej czynności Zamawiającego, jaką było przeprowadzenie czynności
oceny ofert zakończonej wskazaniem oferty najkorzystniejszej złożonej przez innego
str. 6
wykonawcę.
Wniesieni
e odwołania na obecnym etapie postępowania może doprowadzić do
uchylenia niekorzystnych skutków czynności podjętych przez Zamawiającego i doprowadzić
do wyboru oferty Odwołującego. W świetle powyższego odwołanie służy ochronie interesów
Odwołującego w postępowaniu, a czynności wobec, których odwołanie zostało wniesione
mogą prowadzić do szkody po stronie Odwołującego w postaci utraty zamówienia pomimo
złożenia ważnej i nie podlegającej odrzuceniu oferty. Powyższe prowadzi do stwierdzenia, iż
spełnione zostały przesłanki z art. 179 ust. 1 Ustawy.
O
dwołanie podlegało rozpoznaniu w zakresie zarzutów podtrzymanych przed otwarciem
rozprawy, tj. naruszenia art. 7 ust. 1 i 3, art. 92 ust. 1 oraz art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy.
Na wstępie konieczne jest poczynienie ogólnej uwagi co do zakresu zarzutów, w tym przede
wszystkim zarzutu naruszenia art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 92 ust. 1 Ustawy. Ponieważ
Odwołujący, jak sam ujął to w ustnym stanowisku, w sposób ogólny odniósł się do braków
uzasadnienia oceny oferty, zakres zarzutu
ograniczony został faktycznie do uzasadnienia
dotyczącego oceny oferty Odwołującego. Poza rozważaniami na temat znaczenia, jakie dla
Wykonawcy ma możliwość zapoznania się z uzasadnieniem decyzji Zamawiającego,
Wykonawca nie odnosił się do konkretnych ocen i ich zasadności, w szczególności w
zakresie elementów, przy których określone zostały konkretne przyczyny zmniejszenia ilości
punktów. Nie była również przedmiotem zarzutu ocena oferty wybranej, która uzyskała w
kryteriach pozacenowych łącznie większą ilość punktów, niż przyznane ofercie
Odwołującego. Powyższe wyznaczało granice dla rozpoznania odwołania.
W odniesieniu do zarzutu naruszenia art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 92 ust. 1 Ustawy Izba uznała,
iż Zamawiający dopuścił się naruszenia wskazanych przepisów przez brak podania pełnego
uzasadnienia punktacji, jaką otrzymała oferta Odwołującego w części elementów kreacji, w
których przyznana została obniżona ilość punktów. Odwołujący brak ten odnosił do oceny
ofert
y własnej w tych elementach, w których nie uzyskała ona maksymalnej ilości punktów
(screening, harder, tweet). Na rozprawie ustalono, iż brak dotyczył czterech elementów z
czterdziestu objętych oceną w kryteriach pozacenowych.
Rozstrzygającą dla tej części zarzutów była bezsporna okoliczność dotycząca treści karty
oceny, w której w części pozycji nie było wskazania przyczyn, które zdecydowały o
negatywnej ocenie kreacji przez część członków komisji przetargowej. Zamawiający już po
wniesieniu odwołania uzupełnił brak w uzasadnieniu istniejący w momencie dokonywania
wyboru oferty najkorzystniejszej, przekazując w dniu 24.09.2019 r. Odwołującemu zbiorczą
kartę oceny jego oferty. Zamawiający przedstawił w tym dokumencie argumenty, jakimi
kierowali się członkowie komisji oceniając negatywnie kreację w podkryterium: „Atrakcyjność
linii kreatywnej screeningu” – tu kolorystyka screeningu jest zbyt jaskrawa i nachalna.
str. 7
Zamiast zwracać uwagę, dekoncentruje odbiorcę – ocena negatywna dwóch członków KP.
W podkryetrium „Atrakcyjność linii kreatywnej hardera”, jeden członek komisji ocenił kreację
negatywnie, co opisał Zamawiający w słowach: zbyt jaskrawa kolorystyka wpływa
negatywnie na odbiór grafiki i skupienie na niej uwagi odbiorcy – ocena negatywna jednego
członka KP (dot. dwóch elementów oceny). Również w zakresie podkryterium „Atrakcyjność
tweetu na Twitterze” Zamawiający wskazał na negatywną ocenę jednego członka komisji,
którą uzasadnił Grafika nie ma jasnego związku z treścią tweetu, obu elementom brakuje
adekwatn
ości.
W ocenie Izby nie można pominąć ważnego elementu uzasadnienia, jakim były konkretne
odczucia członków komisji, które zdecydowały o negatywnej ocenie danego elementu
kreacji. Sprowadzanie oceny wyłącznie do kwestii wskazania na ilość głosów negatywnych i
pozytywnych,
nie oddawało w pełni znaczenia kryterium oceny ofert. Dopiero argumenty
merytorycznie odnoszące się do przedmiotu oceny, podane później przez Zamawiającego,
pozwoli
łyby Wykonawcy ewentualnie odnieść się do zasadności oceny i formułować w tym
zakresie zarzuty. Nie można pozbawiać Wykonawcy prawa do poznania uzasadnienia
wyłącznie tym, iż ocena w podkryterium opierała się na subiektywnym odbiorze przez
poszczególnych członków komisji przetargowej przekazu, jakie niosła dana kreacja. Nawet
wówczas powinny być podane argumenty, jakie przekonały o negatywnym, a nie
pozytywnym
wrażeniu członka komisji przetargowej. Postawienie Wykonawcy w sytuacji, w
której nie może sformułować zarzutu wobec braku wskazania przyczyn, dla których ocena
jego oferty
była negatywna, prowadzi do naruszenia nie tylko obowiązku podania
uzasadnienia faktycznego, ale również naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców. Ma ona szczególne znaczenie przy kryteriach, które odnoszą się
do subiektywnyc
h odczuć komisji przetargowej. Wykonawca nie może w takiej sytuacji
domyślać się jakie elementy były decydujące dla końcowego wyniku oferty. Zachowanie
zasad
uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców wymaga od
Zamawiającego zapewnienia przejrzystości dokonywanych czynności, a temu sprzeciwia się
stan, w którym wykonawca nie może poznać argumentacji, która prowadziła do negatywnej
oceny jego oferty.
W niniejszej sprawie naruszenia Zamawiającego nie mogły jednak prowadzić do
uwzględnienia zarzutu. W świetle art. 192 ust. 2 Ustawy Izba uwzględnia odwołanie, jeżeli
stwierdzi naruszenie przepisów ustawy, które miało lub może mieć istotny wpływ na wynik
postępowania o udzielenie zamówienia. Słusznie zauważył Zamawiający, iż zarzut nie
odnosi się do oceny oferty Odwołującego w pozostałych elementach, w których podane
zostało uzasadnienie dla obniżenia ilości punktów. Odwołujący nie kwestionował również
oceny oferty wybranej, a zarzut sprowadzał wyłącznie do braku uzasadnienia dla obniżenia
str. 8
ilości punktów w czterech elementach ocenianych w podkryterium pozacenowym. Zgodnie z
zestawieniem przedstawionym na rozprawie przez Zamawiającego, zmiana punktacji w
czterech elementach nie zmieniałaby wyniku postępowania. Nadal najwyżej ocenioną byłaby
oferta Agenc
ji Reklamowej DSK Sp. z o.o. Powyższe prowadziło to zatem do wniosku, iż
brak uzasadnienia nie wpływał na sytuację oferty Odwołującego, a ewentualne odwołane
wniesione wobec oceny oferty w kryteriach przy,
których Zamawiający wcześniej nie podał
uzasadnien
ia, nie mogło zmienić wyniku postępowania.
Oddalając odwołanie w zakresie zarzutu zaniechania odrzucenia oferty wybranej, jako
niezgodnej z siwz, tj. naruszenia art. 89 ust.1 pjt 2 Ustawy,
Izba miała na uwadze cel i zakres
tematyczny kreacji poświęconej negatywnym skutkom nadmiernego spożywania cukru przez
Polaków. Nie budziło wątpliwości, iż cała kreacja poświęcona była tematowi kampanii
społecznej, ukierunkowanej na wywołanie oczekiwanej reakcji odbiorcy, który powinien być
zachęcony do zapoznania się z danymi prezentowanymi w raporcie publikowanym na stronie
zdrowedane.nfz.gov.pl. Spornym w sprawie pozostawało ustalenie, czy elementem
koniecznym do osiągnięcia celu było użycie wprost zwrotu, odsyłającego do raportu i
konieczności jego przeczytania, czy też możliwe było użycie innego przekazu, którego efekt
również skłaniałby do przeczytania raportu. W ocenie Izby, w siwz nie było konkretnych,
narzuconych przez Zamawiającego zwrotów i to inwencji twórczej wykonawców
pozostawiono dobór właściwych mechanizmów przekazu i oddziaływania na odbiorcę, tak
aby można było oczekiwać wywołania potrzeby zapoznania się ze szczegółowymi danymi na
temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru. Zarówno header jak i twitter
przygotowany przez Agencję Reklamową DSK Sp. z o.o. zawiera zachętę zapoznania się z
informacjami dostępnymi na stronie zdrowedane.nfz.gov.pl, co należy odnosić do pełnej
informacji dostępnej na tej stronie, w tym również prezentowanej w raporcie. Po wejściu na
stronę pojawia się czytelny podział na zakładki, z których jedna opisana jest jako „Raporty”.
Można rozważać, czy odesłanie wprost do linku z raportem odpowiadającym tematyce
kampanii, byłoby ułatwieniem dla odbiorcy. Nie oznacza to jednak, iż temat kampanii nie
został wyczerpany, lub nie odpowiada oczekiwaniom Zamawiającego.
Należy zwrócić uwagę, iż podstawą do uznania oferty za niezgodną z siwz miały być zapisy
dotyczące kryteriów oceny ofert nr III – Atrakcyjność tweetu (L) oraz nr IV – Linie kreatywne
hardera (P), w których Zamawiający wskazał, iż oferta zostanie uznana za niezgodną z siwz,
jeżeli którykolwiek tweet/grafika hardera nie będzie zgodna z tematyką tweedów/hardera.
Tematyka ta została opisana przez Zamawiającego w przypadku tweeta, jako: zdrowa dieta
pozbawiona cukru
– tweet ma zachęcać do odwiedzenia portalu z dietami NFZ
(diety.nfz.gov.pl) oraz
konsekwencje nadmiernego spożywania cukru – tweet ma zachęcać
str. 9
do zapoznania się z raportem NFZ o szkodliwości nadmiernego spożywania cukru
(dostępnego na stronie zdrowedane.nfz.gov.pl w dziale „Raporty”). Analogicznie
Zamawiający zakreślił tematykę hardera. Literalnie ocena zgodności kreacji z tematyką
wiązała się ze zdrowymi dietami oraz konsekwencjami nadmiernego spożywania cukru. Nie
było spornym, iż przedstawiony do oceny przedmiot oferty dotyczył właśnie tych tematów.
Brak zwrotu, który wprost wskazywałby na istniejący raport jeszcze nie oznacza, iż tweet,
czy też header są niezgodne z tematyką kampanii. W ocenie Izby, wnioski Odwołującego
były zbyt daleko idące i prowadziłyby do zrównania tematu tweetu, czy też headera z treścią
Raportu. W ocenie Izby,
wypaczałoby to cel, dla którego zamawiana ma być kampania, a
którym jest zwrócenie uwagi odbiorców na ważny społecznie problem zdrowotny i wywołanie
refleksji nad konsekwencjami n
admiernego spożywania cukru. Przedstawiona kreacja miała
wywołać efekt w postaci zainteresowania tematem i zachęcić do pogłębienia wiedzy w tym
temacie
. Samo odesłanie do materiałów publikowanych na stronie zdrowedane.nfz.gov.pl.
nie modyfikuje tematyki kr
eacji. Tym samym brak wskazania wprost na istniejący raport i
zastąpienie tego przekazu równoważnym odesłaniem do strony internetowej, w ocenie Izby
nie czyniło oferty niezgodnej z treścią siwz.
W świetle powyższego odwołanie podlegało oddaleniu w całości.
O
kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku na podstawie art. 192 ust. 9 oraz
art. 192 ust. 10 Prawa zamówień publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 3 pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972). Izba zaliczyła do kosztów
postępowania wpis wniesiony przez Odwołującego w kwocie 15.000,00 zł. oraz koszty
wynagrodzenia pełnomocnika Zamawiającego w kwocie 3.600,00 zł, przyjmując jako
podstawę przedłożony przed zamknięciem rozprawy rachunek i obciążyła nimi
Odwołującego.
Przewodniczący: ……………………….