Sygn. akt: KIO 2553/18
WYROK
z dnia 3 stycznia 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Patyk
Protokolant: Dominik Haczykowski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 stycznia 2019 r. w Warszawie
odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 10 grudnia 2018 r. przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia S.W. prowadzący działalność gospodarczą pod
nazwą Zakład Remontowo – Budowlany „MAL – TAP” S.W. z siedzibą w Piotrkowie
Trybunalskim, A.P.
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „AN – DOM” A.P.
z siedzibą w Łodzi oraz M.K. prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą P.P.H.U.
POLMEK M.K.
z siedzibą w Łodzi w postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Lokali
Miejskich w Łodzi,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia L.B. oraz T.O.-
Ś. prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo –
Usługowe „Desdim” s.c. L.B., T.O.-Ś. z siedzibą w Łodzi zgłaszających przystąpienie do
postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 2553/18 po stronie Zamawiającego,
orzeka:
Oddala odwołanie.
Kosztami postępowania obciąża Odwołującego – wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia S.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą
Zakład Remontowo – Budowlany „MAL – TAP” S.W. z siedzibą w Piotrkowie
Trybunalskim, A.P.
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „AN –
DOM” A.P. z siedzibą w Łodzi oraz M.K. prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą P.P.H.U. POLMEK M.K. z siedzibą w Łodzi i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10 000 zł 00 gr (słownie:
dziesięć tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego – wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia S.W. prowadzący działalność
gospodarczą pod nazwą Zakład Remontowo – Budowlany „MAL – TAP” S.W. z
siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim, A.P. prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą „AN – DOM” A.P. z siedzibą w Łodzi oraz M.K. prowadząca działalność
gospodarczą pod nazwą P.P.H.U. POLMEK M.K. z siedzibą w Łodzi tytułem wpisu
od odwołania,
2.2. zasądza od Odwołującego – wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia S.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Zakład
Remontowo
– Budowlany „MAL – TAP” S.W. z siedzibą w Piotrkowie
Trybunalskim, A.P.
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „AN –
DOM” A.P. z siedzibą w Łodzi oraz M.K. prowadząca działalność gospodarczą
pod nazwą P.P.H.U. POLMEK M.K. z siedzibą w Łodzi na rzecz Zamawiającego –
Zarządu Lokali Miejskich w Łodzi kwotę 2 460 zł 00 gr (słownie: dwa tysiące czterysta
sześćdziesiąt złotych zero groszy) stanowiącą uzasadnione koszty strony poniesione
z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przewodniczący: ……………………………..
Sygn. akt: KIO 2553/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi [dalej „Zamawiający”] prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
drobne roboty ogólnobudowlane, bieżące naprawy, konserwacje, usuwanie awarii oraz
usuwanie
skutków zimy w nieruchomościach stanowiących zasoby Zarządu Lokali Miejskich
(znak postępowania: DZP.26.1.287.2018).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
w dniu 12 października 2018 r. pod numerem 635800-N-2018.
W dniu 10 grudnia
2018 r. wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia S.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Zakład Remontowo –
Budowlany „MAL – TAP” S.W. z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim, A.P. prowadząca
działalność gospodarczą pod nazwą „AN – DOM” A.P. z siedzibą w Łodzi oraz M.K.
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą P.P.H.U. POLMEK M.K. z siedzibą w Łodzi
[dalej „Odwołujący”] wnieśli odwołanie w zakresie części 4 zamówienia zarzucając
Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 7 u
st. 1 w zw. z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp poprzez wybór wykonawcy – Przedsiębiorstwo
Handlowo
– Usługowe Desdim s.c. L.B., T.O.-Ś., ul. Legionów 15, 91 – 069 Łódź [dalej
„Desdim”] podczas, gdy oferta wykonawcy Desdim winna być odrzucona oraz zaniechanie
wyboru jako oferty najkorzystniejszej
oferty Odwołującego, podczas gdy to oferta
Odwołującego winna być wybrana w niniejszym postępowaniu, jako oferta najkorzystniejsza,
2. art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp poprzez poprawienie omyłki niepowodującej zmiany
w tre
ści oferty, podczas gdy zamiana kwot nie jest omyłką, a oczywistym zamierzonym błędem
lub art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp poprzez poprawienie oczywistej omyłki pisarskiej, podczas
gdy omyłka ta nie jest oczywista, a jest zamierzonym działaniem wykonawcy.
Wobec ww. zarzutów Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości
i nakazanie Zamawiającemu:
1. unieważnienia czynności wyboru oferty Desdim,
2. odrzucenia oferty wykonawcy Desdim,
3. wyboru jako najkorzystniejszej oferty Odwołującego.
W
uzasadnieniu odwołania Odwołujący wskazał, że w ofercie wykonawcy Desdim
wpisano kwotę niezgodną z dokumentacją przedłożoną do oferty. W formularzu ofertowym
wpisano kwotę 1 094.957,15 złotych. Podczas, gdy kwota wynikająca z kosztorysu ofertowego
wynosiła 1 049 957,16 złotych. O ile można sobie wyobrazić, iż przy cyfrach 9 i 4 wykonawca
popełnił czeski błąd, o tyle budzi wątpliwości kwota zaokrąglenia „15” i „16” groszy. Powyższe
kwoty „groszowe” sugerują, iż nie mógł to być zwykły błąd, podczas przepisywania z
kosztorysu do formularza ofertowego. Wobec powyższego Odwołujący wskazuje, iż było to
działanie zamierzone wykonawcy. Zgodnie z art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp Zamawiający
poprawia inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków
zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. Zdaniem Odwołującego omyłka
ta powoduje istotne zmiany w treści oferty. Ponadto omyłka ta nie może być zakwalifikowana
jako oczywista omyłka pisarska, bowiem, aby taka omyłka mogła być poprawiona musi być
oczywista. W opinii Odwołującego brak tu znamion oczywistości, bowiem tak jak wskazywano
powyżej
oczywistości
można
ewentualnie
upatrywać
w zamianie kwot „49” na „94”, natomiast zamiana kwot „15” i „16” groszy nie da się w żaden
sposób uzasadnić.
Odwołujący wskazał także, iż jest uczestnikiem postępowań prowadzonych przez
Zamawiającego przez wiele lat i pierwszy raz zdarzyło się, że Zamawiający na publicznym
otwarciu ofert nie podał kwot z kosztorysów ofertowych. Zawsze do tej pory Zamawiający
czytał kwoty z kosztorysów ofertowych oraz podawał całą cenę oferty, co powodowało, że
wykonawcy mieli jasność w zakresie złożonych cen. Niniejsza sytuacja, kiedy Zamawiający
nie podał cen na otwarciu ofert, a jednocześnie wykonawca „pomylił się” podczas wpisania
ceny z kosztorysu nasuwa zdaniem Odwołującego wiele wątpliwości. Tym bardziej, że dzięki
tej „omyłce” udało się wykonawcy Desdim s.c. wygrać postępowanie o udzielenie zamówienia
w części 4.
Zamawiający w pisemnej odpowiedzi na odwołanie z dnia 2 stycznia 2019 r. wniósł
o oddalenie odwołania.
Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie przedstawił stan faktyczny niniejszej sprawy,
jak również stanowisko judykatury w przedmiocie poprawy omyłek, o których mowa w art. 87
ust. 2 ustawy Pzp.
Nadto Za
mawiający wskazał, iż na pierwszy rzut oka widać, że w wyniku omyłki
pisarskiej Przystępujący błędnie wpisał do formularza ofertowego kwotę 1 094 957,15 zł,
zamiast kwoty wskazanej w złożonym kosztorysie ofertowym, która wynosiła 1 049 957,16 zł.
Takie zac
howanie wynikało z błędu i nie było zdaniem Zamawiającego zamierzone.
Zamawiający był w stanie dokonać poprawek i dalszych ich konsekwencji w formie obliczeń
we własnym zakresie, bez udziału oferenta. W tej sytuacji Zamawiający był zobligowany do
dokonania
zgodnie z ustawą poprawek a następnie do dokonania dalszych obliczeń tak, aby
uwzględnić konsekwencje rachunkowe dokonanych wcześniej poprawek. Wykonawca,
którego oferta została poprawiona na podstawie powyższego przepisu wyraził zgodę na taką
zmianę. Po poprawce oferent Przystępujący w niniejszym postępowaniu uzyskał najwyższą
ilość punktów, gdyż dokonana poprawka zmniejszyła cenę brutto oferty.
Reasumując Zamawiający wskazał, iż zachodziły podstawy do dokonania poprawek
i nie
zachodziły tym samym podstawy do odrzucenia złożonej oferty, a zarzuty odwołania nie
zasługują na uwzględnienie.
Po przeprowadzeniu rozprawy z udziałem Stron i Uczestnika postępowania
odwoławczego, na podstawie zebranego materiału w sprawie oraz oświadczeń
i stanowisk Stron i Uczestnika, Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła i zważyła, co
następuje:
Na wstępie Izba ustaliła, że nie została wypełniona żadna z przesłanek, o których
stanowi art. 189 ust. 2 ustawy Pzp, skutkujących odrzuceniem odwołania.
Izba o
ceniła, że Odwołujący posiada interes w uzyskaniu zamówienia oraz możliwość
poniesienia szkody w związku z ewentualnym naruszeniem przez Zamawiającego przepisów
ustawy Pzp, czym wypełnił materialnoprawną przesłankę dopuszczalności odwołania,
o której mowa w art. 179 ust. 1 ustawy Pzp.
Zamawiający w dniu 11 grudnia 2018 r. powiadomił wykonawców o wniesionym
odwołaniu.
Izba dopuściła do udziału w postępowaniu odwoławczym wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia L.B. oraz T.O.-Ś. prowadzących działalność
gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „Desdim” s.c. L.B., T.O.-Ś.
z
siedzibą w Łodzi zgłaszających swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego
w dniu 14 grudnia
2018 r. po stronie Zamawiającego.
Przy rozpoznawaniu przedmiotowej
sprawy Izba uwzględniła dokumentację
postępowania o udzielenie zamówienia przekazaną przez Zamawiającego i potwierdzoną za
zgodność z oryginałem, w szczególności ogłoszenie o zamówieniu, specyfikację istotnych
warunków zamówienia, ofertę Przystępującego oraz pismo Zamawiającego z dnia
6 listopada 2018 r. w sprawie poprawy omyłek w ofercie Przystępującego. Skład orzekający
Izby wziął pod uwagę również stanowiska i oświadczenia Stron i Uczestnika postępowania
odwoławczego złożone w pismach procesowych oraz ustnie do protokołu posiedzenia
i rozprawy w dniu 3 stycznia 2019 r.
Izba ustaliła, co następuje:
Zgodnie z punktem 14.1 SIWZ, cen
ę oferty dla każdej części należało wyliczyć
w kosztorysie ofertowym sporządzonym na podstawie kosztorysu nakładczego (innego dla
każdej części) zawartego w Rozdziale 2. Kosztorys ofertowy należało wykonać metodą
szczegółową na podstawie kosztorysów nakładczych (dla tych części, na które wykonawca
s
kłada ofertę (załączniki nr 1.1 – 1.5) z pełnym podsumowaniem oferty oraz narzutami
stosowanymi w kalkulacji ceny, tzn. narzutem kosztów pośrednich, narzutem zysku
i narzutem kosztów zakupu materiałów. Kosztorys ofertowy, o którym mowa w pkt 14.1, należy
wypełnić ściśle według kolejności pozycji wyszczególnionych w kosztorysie nakładczym.
Podstawy wyceny i normy w kosztorysie ofertowym muszą być takie same jak
w kosztorysie nakładczym. Do wyceny wszystkich pozycji w kosztorysie ofertowym należy
przyjąć jednakowe składniki cenotwórcze: stawkę roboczogodziny, koszty pośrednie, zysk,
koszty zakupu. Zamawiający wymaga również zastosowania jednakowych cen dla tych
samych materiałów lub sprzętu występujących w różnych pozycjach kosztorysu.
Niezastosowanie się do powyższych zaleceń będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Z kolei
w świetle punktu 14.3 SIWZ, obliczoną w ten sposób „Cenę netto łącznie” należy przenieść do
Formularza Oferty zamieszczonego w Rozdziale 2 i postępując zgodnie z wytycznymi
Formularza ofer
ty wyliczyć cenę brutto z podziałem na dwie różne stawki podatku VAT.
Jednocześnie zgodnie z punktem 14.9 SIWZ, wykonawca winien przenieść do formularza
ofertowego stawkę roboczogodziny oraz narzuty, na podstawie których kalkulował kosztorys
ofertowy. W fo
rmularzu ofertowym powinien obliczyć również wysokość stawki
roboczogodziny z narzutami (Kp i Z), która będzie brana pod uwagę przy ocenie oferty.
W części czwartej zamówienia oferty złożyło dwóch wykonawców, tj. Odwołujący
z ceną 1 168 691,84 zł oraz Przystępujący z ceną 1 215 402,44 zł. Przystępujący
w formularzu ofertowym dla części 4 w poz. 1 kolumnie 1. tabeli stanowiącej „wartość robót
netto z kosztorysu ofertowego z zał. Nr 1.4 zł” podał kwotę 1 094 957,15. Ta sama kwota
została wpisana również w poz. 2 kolumnie 4. tabeli stanowiącej „wartość robót netto w zł”.
Tymczasem w kosztorysie ofertowym wykonawca Desdim podał kwotę 1 049 957,16 zł, jak
również podał wartość ww. kwoty słownie.
W dniu 6 listopada 2018 r. Zamawia
jący poinformował wykonawcę Desdim
o dokonaniu, na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, w ofercie (
pkt 6 dla części
czwartej) ww. wykonawcy poprawienia oczywistych
omyłek pisarskich i rachunkowych
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. Jak wynika z ww.
pisma, omyłka polegała na błędnym wpisaniu do formularza ofertowego kwoty netto
z kosztorysu ofertowego (przestawienie cyfr).
Zamawiający wartość robót netto z kosztorysu
ofertowego, tj.
kwotę 1 049 957,16 zł wpisał w miejsce kwoty podanej w punkcie 6 formularza
oferty, tj. 1
094 957,15 zł oraz dokonał dalszych obliczeń tak, aby uwzględnić konsekwencje
rachunkowe dokonanych wcześniej poprawek. W konsekwencji dokonanych poprawek
całkowita cena oferty Przystępującego wyniosła 1 165 452,45 zł.
W części 4 zamówienia jako najkorzystniejsza została wybrana oferta wykonawcy
Desdim.
Izba zważyła, co następuje:
Zarzut naruszenia art. 87 ust. 2 pkt 1 i
3 ustawy Pzp polegający na poprawieniu
w ofercie wykonawcy Desdim
omyłki niepowodującej zmiany w treści oferty, podczas gdy
zdaniem Odwołującego zamiana kwot nie była inną omyłką ani oczywistą omyłką pisarską,
a
zamierzonym działaniem ww. wykonawcy, zdaniem Izby, nie zasługiwał na uwzględnienie.
Odwołujący upatrywał naruszenia ww. przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
w tym, że Zamawiający w sposób nieuprawniony dokonał zamiany w ofercie wykonawcy
Desdim kwoty 1 094
957,15 zł netto na wynikającą z kosztorysu ofertowego kwotę
16 zł netto, uznając powyższe za oczywistą omyłkę pisarską oraz inną omyłkę, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Nadto Odwołujący wskazał, że »dzięki tej
„omyłce” udało się wykonawcy Desdim s.c. wygrać postępowanie o udzielenie zamówienia w
cz
ęści 4«.
Izba wskazuje, iż zarzutu naruszenia art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp nie znalazł
potwierdzenia w okolicznościach faktycznych niniejszej sprawy. W szczególności wskazać
należy, iż Zamawiający dokonując w dniu 6 listopada 2018 r. poprawy omyłek w ofercie
wykonawcy Desdim nie zastosował ww. przepisu. Jak wynika bowiem z treści przywołanego
wyżej pisma, podstawą poprawy omyłek w ofercie ww. wykonawcy był przepis art. 87 ust. 2
pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Z powyższego wynika zatem, iż omyłki w ofercie ww. wykonawcy zostały
przez Zamawiającego zakwalifikowane jako oczywista omyłka pisarska oraz rachunkowa, a
nie jak zarzuci
ł w treści odwołania Odwołujący jako inna omyłka polegająca na niezgodności
oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodująca istotnych zmian w
treści oferty.
Następnie Izba wskazuje, iż stosownie do treści art. 87 ust. 2 ustawy Pzp, zamawiający
poprawia w ofercie: 1)
oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z
uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki
polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym
wykonawcę, którego oferta została poprawiona. Analiza ww. przepisu prowadzi zatem do
wniosku, iż w sytuacji wystąpienia jednej z ww. omyłek w ofercie wykonawcy, obowiązkiem
zamawiającego jest jej poprawienie oraz zawiadomienie wykonawcy, którego oferta została
poprawiona.
W ocenie Izby,
w okolicznościach niniejszej sprawy, brak było wątpliwości, iż
Zamawiający w sposób prawidłowy dokonał poprawy w ofercie wykonawcy Desdim kwoty
957,15 zł na kwotę wskazaną w kosztorysie ofertowym, tj. kwotę 1 049 957,16 zł,
kwalifikując działanie wykonawcy jako oczywistą omyłkę pisarską. Jak wskazuje się
w orzecznictwie, istotą omyłki pisarskiej jest niezamierzona niedokładność nasuwająca się
każdemu, bez przeprowadzania dodatkowych ustaleń. Może być to błąd literowy, widoczne
niezamierzone opuszczenie wyrazu, czy inny błąd, wynikający z przeoczenia lub innej wady
procesu myślowo – redakcyjnego, a niespowodowany uchybieniem merytorycznym (tak SO w
Gdańsku w wyroku z dnia 27 czerwca 2008 r. sygn. akt: XII Ga 206/08).
W tym miejscu zauważyć należy, iż w świetle postanowień SIWZ, w szczególności
punktu 14, obowiązkiem wykonawcy było przeniesienie kwoty netto stanowiącej wartość robót
z kosztorysu ofertowego do formularza oferty. Ww. kwota
stanowiła podstawę dalszych
obliczeń wykonawcy w formularzu oferty w zakresie wyliczenia całkowitej ceny oferty dla
części 4-ej.
Wziąwszy pod rozwagę powyższe, porównanie kwoty obliczonej przez wykonawcę
Desdim w kosztorysie ofertowym (1 049
957,16 zł) oraz kwoty będącej podstawą dalszych
obliczeń ww. wykonawcy dokonanych w formularzu ofertowym (1 094 957,15 zł), bez
pogłębionej analizy, w ocenie Izby, wskazywało na oczywistą omyłkę pisarską polegającą na
błędnym przepisaniu kwoty z kosztorysu ofertowego. W tym miejscu wskazać również należy,
iż sam Odwołujący w treści odwołania argumentował, iż oczywistości można upatrywać w
zamianie cyfr „49” na „94”, nie znajdując przy tym uzasadnienia w zamianie cyfr „15” i „16”.
Zdaniem składu orzekającego Izby rozpoznającego niniejszą sprawę, wobec
niezakwestionowania przez Odwołującego w treści odwołania wyliczenia kwoty 1 049 957,16
zł podanej w kosztorysie ofertowym, nie sposób nie uznać oczywistej omyłki pisarskiej również
w zakresie poprawy cyfry
„15” na „16”. Jednocześnie należy zauważyć, iż Odwołujący nie
przedstawił żadnego logicznego uzasadnienia dla twierdzenia, jakoby wykonawca Desdim w
sposób zamierzony dokonał zamiany cyfr „15” i „16”, odpowiadających groszom.
W konsekwencji powyższego stwierdzić należy, iż skoro obowiązkiem Zamawiającego
była poprawa ww. omyłki pisarskiej w ofercie Przystępującego, to Zamawiający zobowiązany
był również poprawić - na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp - dokonane z uwagi na
błędne przepisanie kwoty z kosztorysu ofertowego obliczenia wykonawcy Desdim w
pozostałych pozycjach tabeli zawartej w punkcie 6 formularza oferty, tj. procent wartości robót
netto w zł (80% i 20%), podatek VAT oraz cena całkowita robót brutto w zł.
Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż Zamawiający prawidłowo
zide
ntyfikował i poprawił w ofercie wykonawcy Desdim oczywiste omyłki pisarskie
i rachunkowe.
Niezależnie od powyższego, odnosząc się do stanowiska Odwołującego
prezentowanego na rozprawie, jakoby mogło dojść do podmiany kosztorysu ofertowego
w ofercie wykonawcy Desdim Izba wskazuje, iż zadaniem Izby jest ocena prawidłowości
czynności zamawiającego podejmowanych w toku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, nie zaś w świetle
przep
isów innych ustaw.
Nadto
ww. okoliczność nie została podniesiona przez Odwołującego w treści
odwołania. Izba stwierdza, że to na wykonawcy, będącym profesjonalistą, spoczywa ciężar
przedstawienia w treści odwołania jasnych i szczegółowych zarzutów zbudowanych z dwóch
warstw, tj. prawnej i faktycznej, które wyznaczają granice rozstrzygnięcia Izby, która może
orzekać wyłącznie w zakresie zarzutów zawartych w odwołaniu (arg. z art. 192 ust. 7 ustawy
Pzp).
W konsekwencji powyższego, za niezasadny Izba uznała zarzut naruszenia art. 7
ust. 1 w zw. z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp
, a to z uwagi na okoliczność, iż oferta wykonawcy
Desdim uzyskała największą liczbę punktów w części 4 zamówienia, w świetle ustanowionych
w SIWZ,
kryteriów oceny ofert.
W tym stanie rzeczy orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do jego wyniku na
podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz na podstawie § 3 pkt 1 i pkt 2) lit. b) oraz § 5
ust. 3
pkt 1) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.), zaliczając w poczet
kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10 000 zł uiszczoną przez Odwołującego
tytułem wpisu od odwołania oraz zasądzając od Odwołującego na rzecz Zamawiającego
koszty wynagrodzenia pełnomocnika Zamawiającego w kwocie 2 460 zł.
Przewodniczący: ……………………………..