Sygn. akt KIO 2593/18
POSTANOWIENIE
z 03 stycznia 2019 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 03 stycznia 2019 roku w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 17 grudnia 2018 r.
przez wykonawcę Kolumnę Transportu Sanitarnego Triomed spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie ul. Północna 4, 20-064 Lublin
w
postępowaniu prowadzonym przez Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-
Radeckiego we Wrocławiu ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odw
ołującego wykonawcy kwotę 15 000,00 (słownie: piętnaście tysięcy) złotych, tytułem
zwrotu kwoty uiszczonego wpisu
od odwołania
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodnicz
ący ………………..
Sygn. akt KIO 2593/18
UZASADNIENIE
Zamawiający Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we
Wrocławiu ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław prowadzi postepowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na „Świadczenie usług transportu sanitarnego rozumianego jako
przewóz pacjentów, transport materiałów biologicznych oraz zespołu ds. transplantacji
narządów, leków i innych wynikających z działalności Zamawiającego” nr referencyjny
postepowania - USK/DZP/PN-319/2018.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Suplemencie do Dziennika
Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 5 grudnia 2018 roku pod numerem 2018/S 234-
Przedmiotowe
odwołanie
zostało
wniesione
wobec
dokonanego
przez
zamawiającego opisu przedmiotu zamówienia zawartego w treści ogłoszenia o zamówieniu i
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – w zakresie pakietu nr 4..
W dniu 02 stycznia 2019 roku
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź zamawiającego na zarzuty podniesione w odwołaniu w której oświadczył, że
uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu dotyczące pakietu nr 4 i zmienia
treść postanowień SIWZ na treść zawartą w żądaniach zawartych w odwołaniu.
Do postepowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden
wykonawca.
Wobec powyższego biorąc pod uwagę oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu
zarzutów odwołania w całości Izba uznała, że spór wywołany pomiędzy stronami wniesionym
o
dwołaniem wygasł i tym samym zasadnym jest umorzenie przedmiotowego postępowania
odwoławczego.
Dla wywarcia skutku procesowego w postaci umorzenia postępowania
odwoławczego, konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych
w odwołaniu. Dalsze czynności, jakie zamawiający podejmie w związku z uwzględnieniem
zarzutów, pozostają bez znaczenia dla ustalenia przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza z
mocy
przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2b ustawy Prawo zamówień publicznych uznała, że w
sytuacji uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania w całości koszty
poste
powania znoszą się wzajemnie.
Równocześnie Izba orzekła o konieczności zwrotu całości kwoty wpisu uiszczonego
przez odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt
1a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz.U. z 22 maja 2018r. poz. 972 .).
Przewodniczący ………………..