Sygn. akt: KIO 2693/18
POSTANOWIENIE
z dnia 9 stycznia 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Izabela Niedziałek-Bujak
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym prowadzonym be
z udziału stron w dniu 9 stycznia
2019 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
31 grudnia 2018 r. przez Wykonawc
ę – Stryker Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Poleczki 35 (02-822 Warszawa) w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Samodzielny Publiczny Szpital
Kliniczny im. Prof. Adama Grucy CMKP w Otwocku, ul. Konarskiego 13 (05-400 Otwock)
postanawia:
1. Umarza
postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego U
rzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy Stryker
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr. (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz.
1986 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
str. 2
Sygn. akt: KIO 2693/18
U z a s a d n i e n i e
W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego przez Zamawiającego
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. Prof. Adama Grucy CMKP w Otwocku, na
zakup, dostawę, montaż i uruchomienie zestawu Artroskopowego (wieży artroskopowej)
wraz ze zużywalnymi elementami dla potrzeb bloku operacyjnego SPSPK im. prof. A. Grucy
CMKP w Otwocku (nr sprawy: DZP.26.108./2018
), ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 13 listopada 2018 r., 2018/S 218-498339, wobec
czynności podjętych w
postępowaniu, w tym jego unieważnienia, Wykonawca Stryker Polska Sp. z o.o. z/s w
Warszawie
wniósł w dniu 31 grudnia 2018 r. odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej (sygn. akt KIO 2693/18).
Przed wyznaczeniem terminu posiedzenia Zamawiający w piśmie z dnia 3.01.2019 r.,
wniesionym do akt sprawy mailem, uwzględnił odwołanie w zakresie zarzutów dotyczących
odrzucenia oferty Odwołującego oraz unieważnienia postępowania i wniósł o umorzenie
postępowania odwoławczego. Zgodnie z odpowiedzią Zamawiającego z dnia 7.01.2019 r.
informacja o wniesieniu odwołania wraz z treścią odwołania została wysłana mailem w dniu
31.12.2018 r. oraz zamieszczona została na platformie SMARTPZP, jako korespondencja do
wszystkich wykonawców.
Odwołujący w piśmie z dnia 4.01.2019 r. złożonym do akt sprawy w dniu 7.01.2019 r.
wycofał odwołanie.
W związku z oświadczeniem Odwołującego o wycofaniu odwołania Izba na podstawie art.
187 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1986
z późn. zm.) umorzyła postępowanie odwoławcze.
Orzekając o kosztach, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w
oparciu o przepisy
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tekst jednolity Dz.U. z
Izba nakazała zwrócić na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego w
wysokości 15.000,00 zł. wpisu.
Przewod
niczący: ……………………….