Sygn. akt: KIO 36/19
POSTANOWIENIE
z dnia 22 stycznia 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Członkowie: Małgorzata Matecka
Agata Mikołajczyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 22 stycznia 2019 r. w
Warszawie odwołania wniesionego w dniu 10 stycznia 2019 roku przez Wykonawcę Philips
Polska sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa)
w postępowaniu
prowadzonym przez
Zamawiającego Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 (ul.
Staszica 16, 20-081 Lublin)
przy udziale Wykonawcy
Siemens Healthcare sp. z o.o. (ul. Żupnicza 11, 03-821
Warszawa)
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy Philips Polska sp. z o.o. (Al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa)
kwoty 13500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.
Przewodniczący: …………………………….
Członkowie:
…………………………….
……………….…………….
Sygn. akt: KIO 36/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 w Lublinie prowadzi
post
ępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest zakup aparatu
MR -
rezonansu magnetycznego dla potrzeb Zakładu Radiologii Zabiegowej i Diagnostyki
Obrazowej w ramach Projektu dofinansowania nr POIS.09.02.00-00-
0039/16 pn.: „Poprawa
świadczonych usług medycznych z zakres chorób układu krążenia poprzez doposażenie
Kliniki Chirurgii Naczyniowej i Angiologii oraz Zakładu Radiologii Zabiegowej i Diagnostyki
Obrazowej”.
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 29 grudnia 2018 r. w Dzienniku Urzędowym Wspólnot
Europejskich pod numerem 2018/S 250-576897.
10 stycznia 2019 roku Odwo
łujący Philips Polska sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec
dokonanego przez Zamawiającego opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający i
ograniczający uczciwą konkurencję poprzez taki dobór parametrów, który uniemożliwia
złożenie Odwołującemu konkurencyjnej oferty, która nie podlegałaby odrzuceniu; naruszenia
zasady uczciwej konkurencji i proporcjonalności poprzez opisanie przedmiotu zamówienia i
kryteriów oceny ofert w SIWZ, w sposób wskazujący na rozwiązania konkretnego
producenta, a nie odnoszący się do obiektywnych rozwiązań funkcjonalnych.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1, art. 29 ust. 1, 2 i 3 ustawy Pzp
poprzez przygotowanie SIWZ w taki sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję tj. umożliwia
złożenie oferty tylko jednemu wykonawcy oraz który nie jest proporcjonalny do przedmiotu
zamówienia.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie Zamawiającemu zmiany
SIWZ w zakresie wszystkich podniesionych w odwołaniu zarzutów dotyczących opisu
przedmiotu zamówienia; alternatywnie, jeżeli rozstrzygnięcie odwołania nastąpi po upływie
daty wyznaczonej na dzień składania ofert, o nakazanie Zamawiającemu unieważnienia
p
ostępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp,
21 stycznia 2019 roku
Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w
którym oświadczył, że cofa odwołanie w całości.
Izb
a działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.)
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztac
h postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
pos
tępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r. poz. 972)
Przewodniczący: ……………….………..
Członkowie:
…………….…………..
…………………………