Sygn. akt: KIO 2311/20
POSTANOWIENIE
z dnia 8
października 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Izabela Niedziałek-Bujak
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym przeprowadzonym bez
udziału stron w dniu 8
października 2020 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 14 września 2020 r. przez Odwołującego – Multidekor Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, ul. Stanisława Nowakowskiego
820 Piastów
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Miasto Wrocław - Zarząd Dróg i
Utrzymania Miasta we Wrocławiu, ul. Długa 49, 53-633 Wrocław
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego – Multidekor Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Piastowie kwoty 13.500 zł 00
gr. (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych, zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Pr
zewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2311/20
U z a s a d n i e n i e
W postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego przez Zamawiającego –
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu na wykonanie iluminacji świątecznej we
Wrocławiu w sezonach zimowych 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (nr postępowania
TXU/EEIM/194/2020),
ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu
04.09.2020r., 2020/S 172-415334,
wobec czynności polegającej na opisie warunków udziału
w postępowaniu, ustaleniu kryteriów oceny ofert, zastrzeżeniu osobistego wykonania części
zamówienia, a także opisaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca Multidekor Sp. z o.o. sp.
k.
z siedzibą w Piastowie, wniósł w dniu 14 września 2020 r. odwołanie do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO 2311/20).
W dniu 02.10.2020r.
Zamawiający poinformował o unieważnieniu postępowania na
podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 Ustawy prawo zamówień publicznych.
W dniu 07.10.2020 r.
Odwołujący cofnął odwołanie. Oświadczenie przekazane zostało za
pośrednictwem ePUAP i podpisane zostało kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez
pełnomocnika ustanowionego w sprawie w zakresie umocowania do reprezentowania strony
(pełnomocnictwo załączone do odwołania).
W związku z powyższym na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. poz. 1843) Izba umorzyła postępowanie
odwoławcze.
Orzekając o kosztach, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w
oparciu o przepisy
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
kości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tekst jednolity Dz.U. z
2018 r., poz. 972), Izba nakaza
ła zwrócić na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego w
wysokości 15.000 zł. wpisu od odwołania.
Przewodniczący: ………………………………