Sygn. akt: KIO 2888/20
POSTANOWIENIE
z dnia 26 listopada 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewo
dniczący: Beata Pakulska-Banach
Członkowie:
Anna Kuszel-Kowalczyk
Irmina Pawlik
Protokolant:
Rafał Komoń
po rozpoznaniu na posied
zeniu z udziałem stron oraz uczestników postępowania
od
woławczego w dniu 26 listopada 2020 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 5 listopada 2020 r. przez wykonawcę Enigma Systemy Ochrony
Informacji Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym
przez
Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie
przy udziale wykonawcy:
SimplicITy Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. U
morzyć postępowanie odwoławcze.
2. N
akazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
kwoty 13 50
0 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dni
a jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przew
odniczący: ………............……………..
Członkowie:
………………………………
………………………………
Sygn. akt: KIO 2888/20
U z a s a d n i e n i e
Z
amawiający - Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie
prowadzi na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.)
– zwanej dalej: „Pzp”, postępowanie
o udzieleni
e
zamówienia
publicznego
w
trybie
przetargu
nieograniczonego
pn.: Zakup macierzy klasy enterprise na
potrzeby systemów aplikacyjnych ARiMR,
numer referencyjny: DPiZP.2610.16.2020.
Wartość zamówienia przekracza kwoty określone
w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11
ust. 8 Pzp. Ogłoszenie
o
zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
z 26
października 2020 r. pod numerem 2020/S 208-507101.
Wykonawca -
Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
(zwany dalej: „odwołującym”) wniósł w dniu 5 listopada 2020 roku do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej odwołanie wobec treści ogłoszenia oraz Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia (dalej zwanej: „SIWZ”).
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie następujących przepisów prawa:
art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący oraz nieuwzgledniający
wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty
oraz oszacowanie kosztów realizacji przedmiotu
zamówienia, a także w sposób
nadmierny oraz ograniczający uczciwą konkurencję w zakresie, w jakim zamawiający:
a)
wskazał w zakresie wymagania dotyczącego pojemności, iż wymaga dostarczenia
co najmnie
j 48 dysków/ modułów flash w technologii NVMe i pojemności min. 7.68 TB
każdy, jak również, że pozostałe dyski muszą być typu SSD lub moduły Flash
w
technologii
NVMe
o
pojemności
niemniejszej
niż
Tb
każdy
(Rozdział I ust. 1.1 pkt 3 poz. 3 ppkt 2 i 3 tabeli Specyfikacji Sprzętu IT
wraz z oprogramowaniem SIWZ);
b)
wymaga minimum 6 kontrolerów macierzowych pracujących w trybie active-active/
dual-active oraz,
że każdy z kontrolerów ma być wyposażony w minimum 2 procesory,
minimum 12 rdzeni każdy (Rozdział I, ust. 1.1 pkt 3 poz. 4 ppkt 1 i 3 tabeli Specyfikacji
Sprzętu IT wraz z oprogramowaniem SIWZ);
c)
wskazuje, aby wszystkie kontrolery obsługiwały protokół NVMe (Rozdział I, ust. 1.1 pkt 3
poz. 4 ppkt 2 tabeli Specyfikacji Sprzętu IT wraz z oprogramowaniem SIWZ);
d)
wymaga, aby każda para kontrolerów macierzowych obsługiwała min. 240 dyski/ moduły
flash (Rozdział I, ust. 1.1 pkt 3 poz. 4 ppkt 4 tabeli Specyfikacji Sprzętu IT
wraz z oprogramowaniem SIWZ);
e)
wskazał w odniesieniu do pamięci cache, aby urządzenie zbudowane z sześciu
kontrolerów musiało być wyposażone w co najmniej 3,8 TB pamięci podręcznej cache,
a
każdy z kontrolerów macierzowych musi udostępniać co najmniej 640 GB pamięci
podręcznej cache (Rozdział I, ust. 1.1 pkt 3 poz. 5 ppkt 1 tabeli Specyfikacji Sprzętu IT
wraz z oprogramowaniem SIWZ);
f)
wskazał w zakresie wymagania dla interfejsów, że porty FC muszą obsługiwać protokół
NVMe-o-F (NVMe over Fabrics) (Ro
zdział I, ust. 1.1 pkt 3 poz. 6 ppkt 4 tabeli Specyfikacji
Sprzętu IT wraz z oprogramowaniem SIWZ);
2) art. 353
oraz art. 487 § 2 Kodeksu cywilnego w zw. z art. 7, art. 14 ust. 1,
art. 29 ust. 1 Pzp oraz art. 139 ust. 1 Pzp po
przez sporządzenie wzoru umowy
w
sposób naruszający zasady współżycia społecznego oraz zaburzający wzajemność
świadczeń, w zakresie w jakim w § 7 wzoru umowy zamawiający nie przewidział
żadnego ograniczenia, co do wysokości kar umownych, które mogą zostać nałożone
na wykonawcę w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.
W oparciu o powyższe odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania i nakazanie
z
amawiającemu modyfikacji treści SIWZ i wzoru umowy w sposób przez siebie opisany.
Zamawiający w dniu 6 listopada 2020 roku przekazał wykonawcom uczestniczącym
w
postępowaniu kopię odwołania.
W dniu 9 listopada 2020 roku wykonawca
SimplicITy Sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie
zgłosił przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego.
Izba stwierdziła skuteczność przystąpienia wobec spełnienia wymogów określonych
w art. 185 ust. 2 Pzp i dopuściła ww. wykonawcę do udziału w postępowaniu odwoławczym
po stronie zamawiającego w charakterze uczestnika postępowania.
W dniu 24 listopada 2020 roku o
dwołujący złożył – za pośrednictwem poczty
elektronicznej -
oświadczenie o cofnięciu odwołania w całości (oświadczenie o tożsamej
treści zostało złożone w formie pisemnej w dniu 26 listopada2020 roku). Oświadczenie
zostało podpisane przez osobę prawidłowo umocowaną do reprezentowania odwołującego
w tym
postępowaniu.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) o
dwołujący może cofnąć odwołanie
do
czasu zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba umarza postępowanie odwoławcze.
Jeżeli cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Uwzględniając powyższe, Izba, wobec cofnięcia odwołania w całości przed otwarciem
rozprawy, postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie i orzekła
o dokonaniu zwrotu na rzecz o
dwołującego kwoty 13 500 zł 00 gr, stanowiącej 90 % kwoty
uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
Przewodniczący: ………………….................
Członkowie:
………………………………
………………………………