Sygn. akt: KIO 3268/20
POSTANOWIENIE
z dnia 23 grudnia 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Patyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 23 grudnia 2020 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
K
rajowej Izby Odwoławczej w dniu 9 grudnia 2020 r. przez wykonawcę MEDLAB
PRODUCTS Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie w postępowaniu prowadzonym przez
Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o. z siedz
ibą w Starogardzie Gdańskim,
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
MEDLAB PRODUCTS Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie kwoty 7 500 zł
00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego do
ręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący: ……………………………..
Sygn. akt: KIO 3268/20
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o. z siedzibą w Starogardzie
Gdańskim [dalej „Zamawiający”] prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
dostawę zamkniętego systemu
próżniowego pobierania krwi wraz z nakłuwaczami (znak postępowania: FSZ.242.40.2020).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
w dniu 4 grudnia 2020 r. pod numerem 762324-N-2020.
W dniu 9 grudnia 2020 r. wykonawca
MEDLAB PRODUCTS Sp. z o.o. z siedzibą
w Raszynie
[dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie
art. 29 ust. 1, 2, 3 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp
, poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
poprzez wskazanie, w sposób pośredni, źródła pochodzenia produktów, co prowadzi do
uprzywilejowania niektórych wykonawców i do wyeliminowania innych wykonawców
i oferowanych przez nich produktów, w tym produktów oferowanych przez Odwołującego, co
nie jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia oraz poprzez opisanie przedmiotu
zamówienia, który utrudnia uczciwą konkurencję.
Wobec ww. zarzutów Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu:
1. odstąpienie od wymogu zawartego w Rozdziale III pkt. 3 SIWZ - „Cały asortyment
obejmujący przedmiot zamówienia musi być od jednego producenta”;
2. zast
ąpienie parametru granicznego jakim jest „Cały asortyment obejmujący przedmiot
zamówienia musi być od jednego producenta, dostosowany do istniejącej aparatury.
Ponadto Zamawiający informuje, iż cały system próżniowego pobierania krwi musi być
z so
bą kompatybilny”, następującym wymogiem:
„Cały asortyment obejmujący przedmiot zamówienia musi być dostosowany do istniejącej
aparatury. Ponadto Zamawiający informuje, iż cały system próżniowego pobierania krwi musi
być z sobą kompatybilny. Zamawiający wymaga, aby dla zapewnienia pełnej
kompatybilności elementów zamkniętego systemu do pobierania krwi (probówek, igieł,
adapterów luer i uchwytów) pochodziły one od jednego wytwórcy (producenta), dopuszcza
elementy systemu pochodzące od różnych wytwórców, jednakże w przypadku zaoferowania
części elementów systemu od różnych wytwórców wykonawca zobowiązany jest przedstawić
oświadczenie podmiotu wprowadzającego wyroby jako system lub zestaw do obrotu o pełnej
kompatybilności poszczególnych elementów systemu oraz, że podmiot wprowadzający
wyroby jako system lub zestaw do obrotu zweryfikował wzajemną kompatybilność wyrobów
medycznych zgodnie z instrukcjami wytwórców i przeprowadził wskazane w nich działania
zgodnie z tymi instrukcjami, zgodnie z wymogiem art. 30 ust 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 20 maja
2010 r. o wyrobach medycznych”.
Izba ustaliła, że w terminie, o którym mowa w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp do
postępowania odwoławczego nie zgłoszono przystąpień.
W dniu 21 grudnia
2020 r. Zamawiający przekazał odpowiedź na odwołanie, w której
oświadczył, że uwzględnia zarzuty podniesione w odwołaniu. Przedmiotowe pismo zostało
podpisane przez osobę upoważnioną do działania w imieniu Zamawiającego.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, w przypadku uwzględnienia przez
zamawiaj
ącego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.
Wobec powyższych ustaleń, Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że zachodzą
przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania odwoławczego na
podstawie art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp
oraz na podstawie § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018
r. poz. 972 ze zm.).
Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.
Przewodniczący: ……………………………..