Sygn. akt KIO 6/20
POSTANOWIENIE
z dnia 14 stycznia 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Agata Mikołajczyk
Członkowie: Małgorzata Matecka
Aneta Mlącka
po rozpoznaniu w Warszawie na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 13
stycznia 2020 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 2
stycznia 2020r.
przez odwołującego: TRANSPRZĘT sp. z o.o. sp. k. z Sanoka (Zabłotce
51, 38-500 Sanok)
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Gmina Lesko (ul.
Parkowa 1, 38-600 Lesko),
postanawia:
Umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. Nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego: TRANSPRZĘT sp. z o.o. sp. k. z Sanoka (Zabłotce 51, 38-500 Sanok)
kwoty
15.000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych, zero groszy) uiszczoną przez
odwołującego tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krośnie.
………………………………
………………………………
………………………………
Sygn. akt KIO 6/20
Uzasadnienie
Odwołanie zostało wniesione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843.), [ustawa Pzp lub PZP]
prz
ez zamawiającego: Gminę Lesko, którego przedmiotem jest: „Odbiór, transport i
zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Lesko.” Numer postępowania
(numer referencyjny): PIK.271.14.2019. Odwołujący - TRANSPRZĘT Sp. z o. o. sp. k. z
Sanoka zarzu
cił Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 22 ust. 1a PZP w zw. z art. 22 ust. 1b pkt 1) PZP w zw. z
art. 36 ust. 1 pkt 3), 5), 6) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w zw. z art. 41 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm., dalej
jako: „UOO”) poprzez ustanowienie konieczności posiadania przez wykonawcę
zezwolenia na zbieranie odpadów na terenie Gminy Lesko, determinującej brak
możliwości transportu odpadów (bezpośrednio po odbiorze) do miejsc ich przetwarzania,
podczas gdy przepisy powszechnie obowiązujące nie nakazują zbierania odpadów na
terenie, z którego prowadzony jest odbiór odpadów przez danego wykonawcę, a
działalność tego rodzaju może być zarówno nieuzasadniona prawnie, środowiskowo i
ekonomicznie, jak i nie pozostawać w interesie zamawiającego - czego rezultatem jest
sztuczne ograniczenie kręgu podmiotów mogących wziąć udział w postępowaniu;
2. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej jako: „KC”) w zw. z art. 3531 KC w zw. z art. 6f
ust. 3 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gmi
nach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 ze zm., dalej jako: „UCPG”) poprzez
sformułowanie treści dokumentacji postępowania w sposób niejednoznaczny co do tego,
czy wykonawca z tytułu realizacji przedmiotu umowy uzyska wynagrodzenie na kwotę z
góry ustaloną bez względu na ilość odebranych lub zagospodarowanych odpadów
(wynagrodzenie ryczałtowe), czy jednak według stawki za 1Mg odebranych lub
zagospodarowanych odpadów komunalnych, podczas gdy przepisy powszechnie
obowiązujące nakazują ustanowienie wyłącznie wynagrodzenia określanego wedle
stawki za 1Mg odebranych lub zagospodarowanych odpadów komunalnych - czego
rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji
ryzyk;
3. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531
KC w zw. z art. 6f ust. 3 i 4 UCPG poprzez nałożenie na wykonawcę obowiązku odbioru
odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zobowiązanie wykonawcy do dochodzenia
wynagrodzenia za tego rodzaju usługi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych,
podczas gdy przepisy powszechnie obowiązujące nakazują zamawiającemu uiszczać na
rzecz
wykonawcy
wynagrodzenie
wedle
stawki
za
1Mg
odebranych
lub
zagospodarowanych odpadów (odpady budowlane i rozbiórkowe nie są ujęte w
systemie gospodarowania odpadami komunalnymi w ramach odbioru odpadów
komunalnych objętych niniejszym postępowaniem) - czego rezultatem jest
uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
4. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 16) PZP w zw. z art. 36a ust. 1 PZP w zw. z
art. 36b ust. 1 PZP w zw. z art. 36ba ust. 1, 2 i 3 PZP w zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z
art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531 KC poprzez ograniczenie
możliwości
powierzenia
przez
wykonawcę
wykonania
części
zamówienia
podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, podczas gdy przepisy powszechnie
obowiązujące uniemożliwiają dokonanie tego rodzaju ograniczenia podwykonawstwa -
czego rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i
kalkulacji ryzyk,
5. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 16) PZP w zw. z art. 142 ust. 5 pkt 4) PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531
KC poprzez brak wskazania w projekcie umowy zasad wprowadzania odpowiednich
zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy m.in. w przypadku zmiany
zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których
mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
jak również poprzez możliwość dowolnego decydowania o wprowadzaniu zmian
wynagrodzenia, podczas gdy przepisy powszechnie obowiązujące nakazują
zamawiającemu umieszczenie tego rodzaju postanowienia w projekcie umowy oraz
konieczność dokonywania zmian wynagrodzenia w razie zaistnienia ku temu
okoliczności
czego rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i
kalkulacji ryzyk,
6. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531
KC w zw. z art. 6d ust. 4 pkt 2) UCPG w zw. z art. 6f ust. 1a pkt 2) UCPG poprzez
niepr
ecyzyjne określenie rodzajów odpadów komunalnych będących przedmiotem
zamówienia oraz niewskazanie przewidywanych ilości odpadów dla wszystkich rodzajów
odpadów będących przedmiotem zamówienia, podczas gdy przepisy powszechnie
obowiązujące nakładają na zamawiającego obowiązek dokonania precyzyjnego
określenia w powyższym zakresie - czego rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy
rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
7. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP poprzez
nałożenie na wykonawcę obowiązku realizacji odbioru odpadów również w soboty,
podczas gdy wykonywanie tego rodzaju działalności w soboty jest zarówno całkowicie
nieuzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia, jak i w wielu przypadkach
niemożliwe - czego rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego
przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
8. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP poprzez
nieprecyzyjne określenie obowiązku wykonawcy do uprzątnięcia terenu w bezpośrednim
sąsiedztwie wiat lub kontenerów z odpadów zgromadzonych poza pojemnikami,
podczas gdy przepisy powszechnie obowiązujące nakładają na zamawiającego
obowiązek dokonania precyzyjnego określenia w powyższym zakresie - czego
rezultatem je
st uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji
ryzyk,
9. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531
KC poprzez nieprecyzyjne określenie obowiązku dostarczania przez wykonawcę worków
oraz ich limitu ilościowego, stwarzające ryzyko nadużywania przez zamawiającego
uprawnień oraz ponoszenia przez wykonawcę nieprzewidywalnych kosztów, podczas
gdy przepis
y powszechnie obowiązujące nakładają na zamawiającego obowiązek
dokonania precyzyjnego określenia w powyższym zakresie - czego rezultatem jest
uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
10. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 16) PZP w zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art.
139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531 KC w zw. z art. 484 §2 KC oraz art.
487 §2 KC poprzez zastrzeżenie kary umownej za opóźnienie w terminowym odebraniu
odpadów oraz ukształtowanie jej na poziomie rażąco wygórowanym, podczas gdy
konstrukcja prawna instytucji kary umownej opiera się na zasadzie winy - czego
rezultatem jest przerzucenie na wykonawcę ryzyk związanych z wystąpieniem
okoliczności niezależnych, determinujących brak możliwości realizacji usługi, jak również
uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
11. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 3531
KC w zw. z art. 484 §2 KC oraz art. 487 §2 KC poprzez nałożenie na wykonawcę
niemożliwego do zrealizowania obowiązku kompleksowej kontroli prawidłowości
wykonywania przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie selektywnego
zbierania odpadów komunalnych (w szczególności ich zgodności z przeznaczeniem
pojemnika lub worka) oraz nałożenie na wykonawcę rażąco wygórowanej kary umownej
za niezrealizowanie tego obowiązku, podczas gdy konstrukcja prawna instytucji kary
umo
wnej opiera się na zasadzie winy - czego rezultatem jest posiadanie przez
zamawiającego dowolności w ocenie, czy doszło do naruszenia, oraz w nakładaniu na
wykonawcę rażąco kar umownych (za każdy przypadek naruszenia), jak również
uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
12. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 91 PZP w zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC
w zw. z art. 3531 KC w zw. z art. 484 §2 KC oraz art. 487 §2 KC w zw. z art. 26 UOO w
zw. z art. 26a UOO poprzez nałożenie na wykonawcę obowiązku likwidacji dzikich
wysypisk oraz nałożenie na wykonawcę kary umownej za jego niezrealizowanie,
podczas gdy przepisy nie dopuszczają możliwości nałożenia tego rodzaju obowiązku w
ramach
niniejszego rodzaju postępowania przetargowego (a w rezultacie naliczenia kary
umownej), ewentualnie usuwane z miejsca dzikiego wysypiska odpady nie stanowią
przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego, jak również zamawiający nie podał
informacji co do
dokładnych lokalizacji dzikich wysypisk i rodzajów odpadów
znajdujących się na nich - czego rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego
przygotowania oferty i kalkulacji ryzyk,
13. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 91 PZP w zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC
w zw. z art. 3531 KC w zw. z art. 484 §2 KC oraz art. 487 §2 KC poprzez nałożenie na
wykonawcę obowiązku przeprowadzenia akcji edukacyjnej, bez szczegółowego
określenia zasad jej przeprowadzania, łącząc z tym obowiązek zapłaty przez
wykonawcę rażąco wygórowanej kary umownej za niezrealizowanie obowiązku,
podczas gdy przepisy powszechnie obowiązujące nakładają na zamawiającego
obowiązek dokonania precyzyjnego określenia w powyższym zakresie - czego
rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji
ryzyk,
14. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) i 16) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w
zw. z art. 14 ust. 1 PZP w zw. z art. 139 ust. 1 PZP w zw. z art. 5 KC w zw. z art. 353
KC poprzez sformułowanie treści dokumentacji postępowania w sposób
niejednoznaczny oraz budzący wątpliwości co do następujących zagadnień:
konkretnego terminu dostarczenia worków po podpisaniu umowy z zamawiającym,
ilości pojemników, które są przedmiotem niniejszego zamówienia,
lokalizacji usytuowania pojemników oraz tras przejazdu pojazdów wykonawcy celem
realizacji przedmiotu zamówienia w tym zakresie,
podczas gdy przepisy powszech
nie obowiązujące nakładają na zamawiającego
obowiązek dokonania precyzyjnego określenia w powyższym zakresie - czego
rezultatem jest uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania oferty i kalkulacji
ryzyk,
15. art. 7 ust. 1 PZP w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 3) PZP w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 PZP w zw. z
art. 9b ust. 1 i 2 UCPG w zw. z art. 9c ust. 1 UCPG poprzez objęcie przedmiotem
zamówienia odpadów o kodzie 10 01 01 oraz nałożenie na wykonawcę obowiązku
posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w tym zakresie, podczas gdy
odpady o kodzie 10 01 01 nie podlegają wpisowi do rejestru działalności regulowanej -
czego rezultatem jest zarówno sztuczne ograniczenie kręgu podmiotów mogących wziąć
udział w postępowaniu, jak i uniemożliwienie wykonawcy rzetelnego przygotowania
oferty i kalkulacji ryzyk.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie zamawiającemu
dokonania odpowiednich zmian (wraz z ewentualnym dostosowaniem pozostałych treści
dokumentacji postępowania) - modyfikacji dokumentacji postępowania w szczególności:
1) ust. 6.2.1. lit. c) SIWZ oraz z ust. 8.7.1. lit. c) SIWZ -
usunięcie wymogu posiadania przez
wykonawcę aktualnego zezwolenia na zbieranie odpadów komunalnych wydanego na
podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701) w
zakresie, w jakim wymóg ten odnosi się do konieczności posiadania rzeczonego
zezwolenia na terenie gminy Lesko,
§ 7 ust. 1, 2 i 3 projektu umowy - ustanowienie w sposób niebudzący wątpliwości, że
wynagrodzenie wykona
wcy określane jest na podstawie stawki za 1Mg odebranych lub
zagospodarowanych odpadów komunalnych,
w szczególności § 3 ust. 1 pkt 2) projektu umowy oraz ust. 1.2. SIWZ - usunięcie
obowiązku wykonawcy dokonywania rozliczeń z właścicielami nieruchomości
zam
ieszkałych za odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz ustanowienie
obowiązku uiszczania wynagrodzenia za jego realizację na rzecz wykonawcy przez
zamawiającego,
§ 13 ust. 2, 3 i 4 projektu umowy - usunięcie zakazu zlecania podwykonawcom bez zgody
zamawiającego prac innych, niż uprzednio wskazane przez wykonawcę, jak również
zakazu zawierania umów z podwykonawcami lub dalszymi podwykonawcami bez zgody
zamawiającego,
5) ustanowienie zasad wprowadzania
odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia
należnego wykonawcy w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do
pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października
2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
6) doprecy
zowanie w sposób niebudzący wątpliwości, czy przedmiot zamówienia obejmuje
również odpady o kodach 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 21*, jak również doprecyzowanie,
jakie są przewidywane ilości odbioru odpadów o kodach 15 01 04, 20 01 04, 15 01 05
oraz - w razi
e uznania, że odpady te objęte są przedmiotem zamówienia - odpadów o
kodach 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 21*,
ust. 2.4.5. opisu przedmiotu zamówienia - usunięcie obowiązku odbioru odpadów również
w soboty,
ust. 2.13. opisu przedmiotu zamówienia - usunięcie obowiązku do uprzątania terenu w
bezpośrednim sąsiedztwie wiat lub kontenerów z odpadów zgromadzonych poza
pojemnikami,
ust. 2.5.3. opisu przedmiotu zamówienia oraz § 2 ust. 5 projektu umowy -usunięcie
obowiązku dostarczania przez wykonawcę na każde wezwanie zamawiającego worków w
ilości wskazanej przez zamawiającego,
§12 ust. 1 pkt 3) projektu umowy - usunięcie kary umownej, ewentualnie poprzez
obniżenie jej wysokości oraz odniesienie możliwości jej naliczenia wyłącznie do
przypadków, za których zaistnienie wykonawca ponosi odpowiedzialność,
§ 12 ust. 1 pkt 5) projektu umowy - usunięcie kary umownej, ewentualnie poprzez
obniżenie jej wysokości oraz wyłączenie możliwości jej naliczenia w razie, gdy zmieszanie
odpadów jest wynikiem nieprawidłowego wykonywania przez właścicieli nieruchomości
obowiązków w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
§ 2 ust. 10 projektu umowy, §12 ust. 1 pkt 14 projektu umowy, ust. 2. Tabeli z ust. 18.1
SIWZ, ust. 18.4 SIWZ, ust. 2.8 OPZ -
usunięcie obowiązku likwidacji przez wykonawcę
dzikich wysypisk oraz związanych z tym obowiązkiem treści odnoszących się do kryteriów
oceny ofert oraz kary umownej,
ust. 2. Tabeli z ust. 18.1 SIWZ, ust. 18.5 SIWZ, ust. 2.7. i 2.8 OPZ, §2 ust. 9, §12 ust. 1
pkt 13) projektu umowy - dopr
ecyzowanie obowiązku prowadzenia przez wykonawcę akcji
edukacyjnej (w szczególności poprzez dokładne wskazanie adresów placówek
edukacyjnych, na których ma być prowadzona akcja edukacyjna, zasad uznawania
obowiązku za spełniony m. in. w razie wysłania ulotek edukacyjnych do placówek
edukacyjnych, przewidywanej ilości zebrań sołeckich) oraz związanych z tym
obowiązkiem treści odnoszących się do kryteriów oceny ofert, jak również istotne
obniżenie wysokości kary umownej za niezrealizowanie akcji edukacyjnej,
modyfikacji dokumentacji postępowania, w szczególności doprecyzowanie:
1. ust. 2.5.2. OPZ -
jaki jest konkretny termin dostarczenia worków po podpisaniu
umowy z zamawiającym,
2. ust. 2.1. OPZ -
ilości każdego rodzaju pojemników, będących przedmiotem
zamówienia,
lokalizacji usytuowania pojemników oraz tras przejazdu pojazdów wykonawcy celem
realizacji przedmiotu zamówienia w tym zakresie,
modyfikacji dokumentacji postępowania (w szczególności pierwszej tabeli OPZ, ust. 1.1.
lit. c) OPZ) -
usunięcie z przedmiotu zamówienia odpadów o kodzie 10 01 01,
Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie (pismo z dnia 10 stycznia 2020 r.)
poinformował o uwzględnieniu w całości zarzutów odwołania i dokonaniu niezwłocznie
modyfikacji ogłoszenia i SIWZ zgodnie z żądaniem.
Do postępowania odwoławczego w terminie określonym art. 185 ust. 2
ustawy Pzp nie przystąpił żaden wykonawca. Termin na zgłoszenie przystąpienia upływał 10
stycznia 2020
r., albowiem zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego (pismo z dnia
2020) kopia odwołania wraz z wezwaniem do zgłoszenia przystąpienia została
zamieszczona na jego stronie internetowej w dniu 7 stycznia 2020 r.
Izba postanowiła,
Działając na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy Pzp umorzyć postępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie. Stosownie do postanowień art. 186 ust. 2 ustawy Pzp: ” 2.
W przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w
odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron
oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po
stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie
zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku
zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie
zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.”
Orzekając o kosztach postępowania, Izba miała na uwadze treść art. 186 ust. 6 pkt 1
ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r, poz. 972). W myśl
pkt 1 art. 186 ust.1 Pzp:
„Koszty postępowania odwoławczego: 1) w okolicznościach, o
których mowa w ust. 2 i 3a, znosi się wzajemnie.” Z kolei stosownie do postanowień § 5 ust.
1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia: „1.W przypadku umorzenia postępowania odwoławczego
przez Izbę, jeżeli: 1) zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu,
a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił, wypełniając
wymogi określone w art. 185 ust. 2 i 3 ustawy, żaden wykonawca albo uczestnik
postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie zamawiającego,
nie wniósł sprzeciwu wobec uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w
odwołaniu, Izba: a) orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty
uiszczonej tytułem wpisu;”
Uwzględniając powyższe postanowiono, jak w sentencji.
………………………………..
………………………………..
………………………………..