Sygn. akt: KIO 30/21
POSTANOWIENIE
z dnia 28 stycznia 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska
Anna Chudzik
Przemysław Dzierzędzki
Proto
kolant: Piotr Cegłowski
po rozpoznaniu na posiedzeniu nie
jawnym z udziałem stron w dniu 28 stycznia 2021 r.,
w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
4 stycznia 2021 r. przez wykonawc
ę Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego: Bibliotekę Śląską z siedzibą w
Katowicach
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00
gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu,
Stosownie do art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) w związku z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo zamówień publicznych (Dz.U
z 2019 r. poz. 2020) na niniejsze postanowienie
– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia
– przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………..……
………………………
………………………
Sygn. akt: KIO 30/21
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący – Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 27 stycznia
2021 r., przed otwarciem rozpra
wy, cofnął odwołanie wniesione 4 stycznia 2021 r. w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „dostawę platformy serwerowej,
systemu backupu, macierzy dyskowych, urządzeń sieciowych na potrzeby projektu pn.:
Śląskie Digitarium. Dygitalizacja i udostępnianie zasobów instytucji kultury województw.”,
prowadzonym przez
Bibliotekę Śląską w Katowicach.
Izba stwierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania zostało złożone przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Odwołującego, zatem odwołanie zostało skutecznie
wycofane przed otwarciem rozprawy i, w oparciu o art. 520 ust. 1 i art. 568 pkt 1 ustawy
Praw
o zamówień publicznych, postanowiła o umorzeniu postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art. 520 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych odwołujący może
cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Art. 568 pkt 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych stanowi
, że w przypadku cofnięcia odwołania Izba umarza postępowania
odwoławcze w formie postanowienia.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych oraz § 2 ust. 1 pkt 2, § 9
ust. 1 pkt 3
lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437).
Zgodnie z dyspozycją art. 557 ustawy Prawo zamówień publicznych w wyroku oraz
w postanowieniu kończącym postępowanie odwoławcze Izba rozstrzyga o kosztach
postępowania odwoławczego.
Zgodnie z art.
575 ustawy Prawo zamówień publicznych strony
oraz
uczestnik postępowania odwoławczego wnoszący sprzeciw ponoszą koszty postępowania
odwoławczego stosownie do jego wyniku.
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a ww. rozporządzenia stanowi, że w przypadku umorzenia
postępowania odwoławczego przez Izbę w całości na skutek cofnięcia odwołania najpóźniej
w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub posiedzenia
z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu zwraca się
90% wpisu; w takim przypadku Izba orzeka o dokonan
iu zwrotu odwołującemu z rachunku
Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej
90% jego wartości. Z § 2 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia wynika, że wysokość wpisu
wnoszonego w postępowaniu o udzielenie zamówienia na usługi o wartości mniejszej niż
progi unijne, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wynosi
00 złotych. Tym samym Izba postanowiła o zwróceniu 90% wpisu w wysokości 13.500
złotych.
Przewodniczący: ………………..……
………………………
………………………