Sygn. akt KIO 3222/22
POSTANOWIENIE
z 9 grudnia 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym b
ez udziału stron w Warszawie 9 grudnia
2022 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 5 grudnia 2022 r.
przez wykonawcę Impel S.A. z siedzibą we Wrocławiu w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego: Sąd Rejonowy w Zgorzelcu z siedzibą w Zgorzelcu
postanawia:
1) umarza
postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankoweg
o Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego: Impel S.A. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie:
sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej 90% kwoty
nal
eżnego wpisu.
Stosownie do art. 579 i 580 usta
wy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
d
o Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodnicz
ący: ……………................................…………………
Sygn. akt: KIO 3222/22
U z a s a d n i e n i e
Sąd Rejonowy w Zgorzelcu z siedzibą w Zgorzelcu (dalej: Zamawiający) prowadzi
na podstawie przepisów ustawy z 11 września 2019 r. — Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710, dalej: Pzp)
postępowanie w trybie podstawowym pn.: „Usługa
kompleksowego utrzymania czystości w Sądzie Rejonowym w Zgorzelcu w okresie
24 miesięcy od 01.01.2023 r. do 31.12.2024 r.”, numer: ZP-03/2022, zwane dalej
postępowaniem.
Ogłoszenie w sprawie zamówienia publicznego zostało opublikowane w Biuletynie
Zamówień Publicznych 30 listopada 2022 r. pod numerem: 2022/BZP 00467583.
5 grudnia 2022 r. wykonawca Impel
S.A. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: Odwołujący), wniósł
odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów Pzp:
1. art. 433 pkt. 4 Pzp przez
wprowadzenie przez Zamawiającego do projektu umowy
w sprawie zamówienia publicznego postanowień abuzywnych, dotyczących
możliwości ograniczenia zakresu zamówienia przez Zamawiającego bez wskazania
m
inimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron,
2. art. 436 pkt. 3 Pzp przez
wadliwy opis przez Zamawiającego w projekcie umowy
w sprawie zamówienia publicznego warunków stosowania kar umownych,
3. art. 439 ust. 1 i 2 Pzp przez
zaniechanie określenia przez Zamawiającego w projekcie
umowy w sprawie zamówienia publicznego zasad waloryzacji wynagrodzenia
Wykonawcy w
związku ze zmianą cen materiałów lub kosztów.
7 grudnia 20
22 r. Zamawiający złożył oświadczenie o uwzględnieniu odwołania.
9 grudnia 2022 r.
Odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania. Izba uznała
w tej sytuacji,
że odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Zgodnie z art. 520 ust. 2 Pzp c
ofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie
ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby. W konsekwencji Izba stwierdziła,
że zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania.
O
kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysok
ości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437),
nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………................................…………………