Sygn. akt: KIO 1968/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 2 lipca 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicząca:
Beata Konik
Protokolant:
Piotr Cegłowski
po rozpoznaniu na posiedzeniu z
udziałem stron i uczestników postępowania w dniu 2 lipca
2024 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
3 czerwca 2024 r. przez
wykonawcę Galaxy Systemy Informatyczne spółkę z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Pocztę Polską spółkę akcyjną z siedzibą
w Warszawie,
przy udziale uczestnika postępowania po stronie Odwołującego, wykonawcy T-Mobile Polska
Business Solutions spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,
postanawia:
1. U
morzyć postępowanie odwoławcze.
2. N
akazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego
Galaxy
Systemy
Informatyczne
spółki
z
ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
S
ądu Zamówień Publicznych.
Przewodnicząca:
………….…….
Sygn. akt: KIO 1968/24
Uzasadnienie
Odwołujący,
tj. Galaxy Systemy Informatyczne spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze, 1 lipca 2024 r., tj. przed rozprawą, cofnął
odwołanie wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 3 czerwca 2024 r., w
postępowaniu o udzielenie zamówienia na dostawy pn.: „Dostawa, wdrożenie i utrzymanie
infrastruktury sieciowej SD-
WAN na potrzeby sieci WAN dla Poczty Polskiej S.A.”, nr
postępowania: CZ.26.317.2024.DC.
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone
na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023
r. poz. 1605 ze zm.), dalej:
„ustawa Pzp”.
Szacunkowa wartość zamówienia jest wyższa od kwot wskazanych w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej z 24 maja 2024 r., nr wydania, Dz. U. S: 100/2024, nr publikacji 306436-2024.
Odwołujący zarzucił naruszenie:
1) art. 16 ustawy Pzp
w związku z prowadzeniem postępowania z naruszeniem zasady
równości wykonawców i zasady uczciwej konkurencji gdyż opisany przedmiot
zamówienia charakteryzuje produkt dostarczany przez konkretnego wykonawcę.
Zamawiający naruszył tym samym zasadę przejrzystości i proporcjonalności,
art. 17 ust 1 ustawy Pzp przez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób
uniemożliwiający uzyskanie najlepszych efektów w stosunku do poniesionych
nakładów,
art. 99 ust. 2,4 ustawy Pzp przez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób
nieproporcjonalny do wartości i celów przedmiotu zamówienia oraz w związku z
opisaniem przedmiotu zamówienia w sposób charakteryzujący konkretnego
producenta sprzętu a tym samym w sposób utrudniający uczciwą konkurencję.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu zmianę
zapisów Załącznika nr 3 do SWZ/Załącznik nr 1 do Umowy - Opis przedmiotu zamówienia tj.
usunięcie i zmianę wymagań w sposób opisany w Odwołaniu.
Na podstawie akt postępowania ustalono, że do przedmiotowego postępowania
odwoławczego przystąpienie w charakterze uczestnika postępowania, po stronie
Odwołującego, w ustawowym terminie, skutecznie zgłosił wykonawca T-Mobile Polska
Business Solutions spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (dalej:
„Przystępujący”).
W złożonej pismem z 28 czerwca 2024 r. odpowiedzi na odwołanie, Zamawiający
oświadczył, że:
uwzględnia odwołanie w zakresie (według numeracji Żądań nadanej w odwołaniu)
Żądań nr 4,5 i 6,
częściowo uwzględnia następujące żądania (według numeracji nadanej w Odwołaniu):
a)
Żądanie nr 3 w ten sposób, że dotychczasowy wymóg z Rozdziału 1 pkt 1.2 ppkt 14.8
OPZ otrzyma brzmienie:
„System musi umożliwiać agregację linków statyczną oraz w
oparciu o protokół LACP (lub w oparciu o rozwiązanie równoważne zapewniające
agregację linków zgodnie z obowiązującymi standardami RFC) dla Urządzeń SD WAN
z Grupy 0 i I.”
b)
Żądanie nr 7 w ten sposób, że dotychczasowy wymóg z Rozdziału 1 pkt 1.2. ppkt 17.1
OPZ otrzyma brzmienie:
„Dla Urządzeń SD WAN Grup 0-II na poziomie dwóch
niezależnych Urządzeń SD-WAN oraz ewentualnie dodatkowych Urządzeń sieciowych
na poziomie Lokalizacji w której zostaną zainstalowane urządzenia. Musi istnieć
możliwość łączenia Urządzeń SD WAN w klaster Active-Active lub Active-Passive w
trybie Active-Active lub Active-
Passive. System musi obsługiwać sesje nawet po Awarii
jednego z urządzeń lokalnych."
c)
Żądanie nr 10 poprzez dodanie pod Tabelą nr 8 w Załączniku nr 3a do SWZ zdania:
„Wskazana w Tabeli 8 długość licznika - 64 bity (ang. 64 bits counter) - powinna być
uznawana za wartość minimalną. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne
lub lepsze."
Zamawiający wniósł o oddalenie Odwołania w pozostałej części, przedstawiając
uzasadnienie swojego stanowiska.
Odwołujący 1 lipca 2024 r. złożył oświadczenie w treści którego oświadczył, że
działając na podstawie art. 520 ustawy Pzp cofa odwołanie wniesione w tym postępowaniu.
Z uwagi na to, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy,
jego cofnięcie, zgodnie art. 568 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.)
oraz § 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z 31 grudnia 2020 r. w sprawie postępowania przy rozpoznawaniu odwołań
przez Krajową Izbę Odwoławczą, (Dz.U. poz. 2453) oznacza, że postępowanie odwoławcze
podlega umorzeniu.
Ponadto, Izba wskazuje, że jak wynika z treści art. 520 ust. 2 ustawy Pzp cofnięte
odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do
Prezesa Izby.
Na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich
rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu wysokości wpisu od odwołania (Dz. U.
poz. 2437), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem należnego wpisu od odwołania.
Przewodnicząca:
……………………