KIO 1968/24 POSTANOWIENIE Warszawa, dnia 2 lipca 2024 r.

Stan prawny na dzień: 21.01.2025

Sygn. akt: KIO    1968/24   

POSTANOWIENIE 

Warszawa,  dnia 2 lipca 2024 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -    w składzie: 

Przewodnicząca: 

Beata Konik 

Protokolant:  

Piotr Cegłowski 

po rozpoznaniu na posiedzeniu z 

udziałem stron i uczestników postępowania w dniu 2 lipca 

2024 r. w Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 

3  czerwca    2024  r.  przez 

wykonawcę Galaxy Systemy Informatyczne spółkę z ograniczoną 

odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze,  

w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Pocztę Polską spółkę akcyjną z siedzibą 

w Warszawie, 

przy udziale uczestnika postępowania po stronie Odwołującego, wykonawcy T-Mobile Polska 

Business Solutions spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie,  

postanawia: 

1.  U

morzyć postępowanie odwoławcze. 

2.  N

akazać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz   

odwołującego 

Galaxy 

Systemy 

Informatyczne 

spółki 

ograniczoną 

odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Zielonej  Górze  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie: 

trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Na  orzeczenie  - 

w  terminie  14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za 

pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu  Okręgowego  w  Warszawie  - 

S

ądu Zamówień Publicznych. 

Przewodnicząca: 

………….……. 


Sygn. akt: KIO  1968/24  

Uzasadnienie 

Odwołujący, 

tj.  Galaxy  Systemy  Informatyczne  spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością z  siedzibą  w  Zielonej  Górze,  1  lipca  2024  r.,  tj.  przed  rozprawą,  cofnął 

odwołanie  wniesione  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  3  czerwca  2024  r.,  w 

postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  na  dostawy  pn.:  „Dostawa,  wdrożenie  i  utrzymanie 

infrastruktury  sieciowej  SD-

WAN  na  potrzeby  sieci  WAN  dla  Poczty  Polskiej  S.A.”,  nr 

postępowania: CZ.26.317.2024.DC. 

Przedmiotowe  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  jest  prowadzone 

na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz.U. z 2023 

r. poz. 1605 ze zm.), dalej: 

„ustawa Pzp”

Szacunkowa  wartość  zamówienia  jest  wyższa  od  kwot  wskazanych  w  przepisach 

wykonawczych wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy Pzp. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej z 24 maja 2024 r., nr wydania, Dz. U. S: 100/2024, nr publikacji 306436-2024. 

Odwołujący zarzucił naruszenie: 

1)  art. 16 ustawy Pzp 

w związku z prowadzeniem postępowania z naruszeniem zasady 

równości  wykonawców  i  zasady  uczciwej  konkurencji  gdyż  opisany  przedmiot 

zamówienia  charakteryzuje  produkt  dostarczany  przez  konkretnego  wykonawcę. 

Zamawiający naruszył tym samym zasadę przejrzystości i proporcjonalności, 

art.  17  ust  1  ustawy  Pzp  przez  opisanie  przedmiotu  zamówienia  w  sposób 

uniemożliwiający  uzyskanie  najlepszych  efektów  w  stosunku  do  poniesionych 

nakładów, 

art.  99  ust.  2,4  ustawy  Pzp  przez  opisanie  przedmiotu  zamówienia  w  sposób 

nieproporcjonalny  do  wartości  i  celów  przedmiotu  zamówienia  oraz  w  związku  z 

opisaniem  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  charakteryzujący  konkretnego 

producenta sprzętu a tym samym w sposób utrudniający uczciwą konkurencję. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  zmianę 

zapisów Załącznika nr 3 do SWZ/Załącznik nr 1 do Umowy - Opis przedmiotu zamówienia tj. 

usunięcie i zmianę wymagań w sposób opisany w Odwołaniu. 


Na  podstawie  akt  postępowania  ustalono,  że  do  przedmiotowego  postępowania 

odwoławczego  przystąpienie  w  charakterze  uczestnika  postępowania,  po  stronie 

Odwołującego,  w  ustawowym  terminie,  skutecznie  zgłosił  wykonawca  T-Mobile  Polska 

Business Solutions spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (dalej: 

„Przystępujący”).  

W  złożonej  pismem  z  28  czerwca  2024  r.  odpowiedzi  na  odwołanie,  Zamawiający 

oświadczył, że: 

uwzględnia  odwołanie  w  zakresie  (według  numeracji  Żądań  nadanej  w  odwołaniu) 

Żądań nr 4,5 i 6, 

częściowo uwzględnia następujące żądania (według numeracji nadanej w Odwołaniu): 

a) 

Żądanie nr 3 w ten sposób, że dotychczasowy wymóg z Rozdziału 1 pkt 1.2 ppkt 14.8 

OPZ otrzyma brzmienie: 

„System musi umożliwiać agregację linków statyczną oraz w 

oparciu  o  protokół  LACP  (lub  w  oparciu  o  rozwiązanie  równoważne  zapewniające 

agregację linków zgodnie z obowiązującymi standardami RFC) dla Urządzeń SD WAN 

z Grupy 0 i I.”  

b) 

Żądanie nr 7 w ten sposób, że dotychczasowy wymóg z Rozdziału 1 pkt 1.2. ppkt 17.1 

OPZ  otrzyma  brzmienie: 

„Dla  Urządzeń  SD  WAN  Grup  0-II  na  poziomie  dwóch 

niezależnych Urządzeń SD-WAN oraz ewentualnie dodatkowych Urządzeń sieciowych 

na  poziomie  Lokalizacji  w  której  zostaną  zainstalowane  urządzenia.  Musi  istnieć 

możliwość łączenia Urządzeń SD WAN w klaster Active-Active lub Active-Passive w 

trybie Active-Active lub Active-

Passive. System musi obsługiwać sesje nawet po Awarii 

jednego z urządzeń lokalnych."  

c) 

Żądanie nr 10 poprzez dodanie pod Tabelą nr 8 w Załączniku nr 3a do SWZ zdania: 

„Wskazana w Tabeli 8 długość licznika - 64 bity (ang. 64 bits counter) - powinna być 

uznawana za wartość minimalną. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne 

lub lepsze."  

Zamawiający  wniósł  o  oddalenie  Odwołania  w  pozostałej  części,  przedstawiając 

uzasadnienie swojego stanowiska.  

Odwołujący  1  lipca  2024  r.  złożył  oświadczenie  w  treści  którego  oświadczył,  że 

działając na podstawie art. 520 ustawy Pzp cofa odwołanie wniesione w tym postępowaniu.  

Z uwagi na to, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy, 

jego  cofnięcie,  zgodnie  art.  568  pkt  1  ustawy  z  11  września  2019  r.  –  Prawo  zamówień 

publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) 

oraz § 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Prezesa 


Rady Ministrów z 31 grudnia 2020 r. w sprawie postępowania przy rozpoznawaniu odwołań 

przez Krajową Izbę Odwoławczą, (Dz.U. poz. 2453) oznacza, że postępowanie odwoławcze 

podlega umorzeniu.  

Ponadto,  Izba  wskazuje,  że  jak  wynika  z  treści  art.  520  ust.  2  ustawy  Pzp  cofnięte 

odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do 

Prezesa Izby. 

Na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3 b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 

grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich 

rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. 

poz. 2437), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego z rachunku bankowego 

Urzędu Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem należnego wpisu od odwołania. 

Przewodnicząca:  

……………………