Sygn. akt: KIO 2557/24
WYROK
Warszawa, dnia 9 sierpnia 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący:
Mateusz Paczkowski
Protokolant:
Oskar Oksiński
po rozpoznaniu na rozprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 22
lipca 2024 r. przez wykonawcę MILENA BIS sp. z o.o. z siedzibą w Kostrzynie
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Jednostka Wojskowa nr 4724
z
siedzibą w Krakowie
orzeka:
uwzględnia odwołanie w zakresie zarzutu nr 1 i nakazuje zamawiającemu Jednostka
Wojskowa nr 4724 z
siedzibą w Krakowie: unieważnienie czynności oceny wniosków,
unieważnienie czynności odrzucenia wniosku wykonawcy MILENA BIS sp. z o.o. z siedzibą
w Kostrzynie, dokonanie ponownej oceny wniosków z uwzględnieniem wniosku wykonawcy
MILENA BIS sp. z o.o. z siedzibą w Kostrzynie,
oddala odwołanie w pozostałym zakresie,
kosztami postępowania obciąża zamawiającego Jednostka Wojskowa nr 4724 z siedzibą
w Krakowie i:
3.1 zalicza w
poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę MILENA BIS sp. z o.o.
z
siedzibą w Kostrzynie tytułem wpisu od odwołania,
zasądza od zamawiającego Jednostka Wojskowa nr 4724 z siedzibą w Krakowie na rzecz
wykonawcy
MILENA BIS sp. z o.o. z siedzibą w Kostrzynie kwotę 18 600 zł 00 gr (słownie:
osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania
odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania i wynagrodzenia pełnomocnika.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
…………………………..
Sygn. akt:
KIO 2557/24
UZASADNIENIE
Jednostka Wojskowa nr 4724 z siedzibą w Krakowie (dalej: „Zamawiający”), prowadzi
z
zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze
zm. dalej: „ustawa Pzp”) postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego w dziedzinach obronności
i
bezpieczeństwa pn.: „Dostawa kamizelek kuloodpornych WS” (znak postępowania:
ZP/OiB/02/2024).
Wartość szacunkowa zamówienia jest powyżej progów unijnych.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
w dniu 2 maja 2024 r. pod numerem 259334-2024.
W dniu 22 lipca 2024 r.
odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie,
w
przedmiotowym postępowaniu złożył wykonawca MILENA BIS sp. z o.o. z siedzibą
w Kostrzynie (dalej
: „Odwołujący”).
Odwołanie złożono od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego
polegającej na odrzuceniu wniosku Odwołującego.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) niesłuszne odrzucenie wniosku Odwołującego pomimo tego, iż Odwołujący złożył wniosek
o udział w postępowaniu zgodnie z warunkami zamówienia, spełnił warunki udziału
w
postępowaniu i złożył wymagane dokumenty i oświadczenia w wymaganej formie, czym
naruszono art. 146 ust. 1 pkt 5) oraz pkt 4 lit. a)-
c) ustawy Pzp w związku w związku z §1, §9
ust. 1 pkt 2), §15 rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020, poz. 2415) oraz zgodnie z §7 Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania
i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452),
2) podanie niespójnej, niejasnej podstawy faktycznej i prawnej odrzucenia oferty
Odwołującego, czym nie spełniono przesłanki art. 147 ustawy Pzp tj. obowiązku podania
podstawy faktycznej i prawnej odrzucenia wniosku.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
1) unieważnienia czynności polegającej na odrzuceniu wniosku Odwołującego,
2) dokonania ponownej oceny wniosków i dopuszczenie Odwołującego do udziału
w
postępowaniu.
Odwołujący wskazał, że ma interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść
szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. Odrzucenie
wniosku Odwołującego o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego pozbawia go możliwości uzyskania zamówienia. Gdyby Zamawiający nie
naruszył wskazanych wyżej przepisów oraz Informacji niezbędnych do sporządzenia
wniosku Odwołujący zostałby dopuszczony do dalszego udziału w postępowaniu, gdyż złożył
prawidłowy wniosek i spełnił warunki udziału w tym postępowaniu.
Odwołanie zostało wniesione z zachowaniem ustawowego terminu określonego w art. 515
ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy
Pzp. Informację stanowiącą podstawę dla wniesienia odwołania
Odwołujący uzyskał w dniu 11 lipca 2024 r. (informacja o wyniku oceny wniosków).
W
związku z powyższym odwołanie wniesione w dniu 22 lipca 2024 r. należy uznać
za wniesione w
wymaganym zgodnie z ustawą Pzp terminie.
Wpis od odwołania w kwocie 15 000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy) został uiszczony przelewem na rachunek bankowy Urzędu Zamówień Publicznych.
Odwołujący prawidłowo przekazał kopię odwołania Zamawiającemu oraz załączył
potwierdzenie przekazania odwołania Zamawiającemu.
Stanowisko Odwołującego:
Odwołujący wskazał, iż nie rozumie podstawy faktycznej odrzucenia wniosku, czy w ocenie
Zamawiającego Wykonawca złożył wykaz dostaw podpisany przez niewłaściwy podmiot, czy
w niewłaściwej formie i czy tym samym należy rozumieć, iż Wykonawca nie wykazał się
wymaganym doświadczeniem. Z uzasadnienia odrzucenia wniosku wynika, iż Zamawiający
nie ma zastrzeżeń do pozostałych dokumentów tj. oświadczenia na podstawie art. 125,
sporządzonego przez Wykonawcę, oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby o tym,
iż w Bułgarii nie ma żadnego organu administracyjnego, który wydaje dokument typu KRK
dla podmiotu gospodarczego (podmiotu zbiorowego) oraz referencji potwierdzających
należyte wykonanie dostaw. Wszystkie oświadczenia zostały podpisane kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przez wystawcę oświadczenia tak samo jak Wykaz dostaw. Jeżeli
Zamawiający kwestionuje wykazanie się wymaganym doświadczeniem z uwagi
na
niezłożenie wykazu dostaw przez właściwy podmiot lub niewłaściwej formie to przywołana
podstawa prawna art. 146 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp jest nieadekwatna do stanu faktycznego.
Jeżeli zamiarem Zamawiającego było odrzucenie wniosku na tej podstawie prawnej
to
przywołany stan faktyczny również nie potwierdza tej przesłanki prawnej odrzucenia
wniosku.
Jak dalej wskazywał Odwołujący, zgodnie z przytoczonymi poglądami doktryny,
jeżeli wykonawca nie złoży (lub nie uzupełni lub nie poprawi) w przewidzianym terminie
oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowego środka
dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, innych dokumentów lub oświadczeń, wniosek takiego wykonawcy zostanie
odrzucony na podstawie art. 146 ust. 1 pkt 2) lit. c) ustawy Pzp.
Z ostrożności Odwołujący podjął się wykazania, iż nie zachodzi podstawa odrzucenia
wniosku zarówno na podstawie art. 146 ust. pkt 5) jak i pkt. 4) lit. a)-c) ustawy Pzp.
Odwołujący wskazał, że złożył wniosek o dopuszczenie do udziału w postepowaniu z dnia
4.06.2024 r. podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez prokurenta firmy
MILENA BIS sp. z o.o. przez platformę zakupową zgodnie z rozdziałem VII w szczególności
z ust. 3 i 8 Informacji niezbędnych do sporządzenia wniosku. Wykonawca załączył
do
wniosku załączniki podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, z wyjątkiem
pisma Sądu Miejskiego w Sofii z dnia 28.05.2024 r., że w okresie od dnia 25.06.2012 r.
do
dnia 27.05.2024 r. nie zostało wszczęte postępowanie w sprawie otwarcia/ogłoszenia
upadłości spółki "TACTICAL EXPORTS LTD” , UIC 202122133, oraz Koncesji MSWiA dla
MILENA BIS sp. z o.o. na wykonywanie działalności, informacji z KRK dla MILENA BIS i jej
członków organów, które zostały złożone jako skany dokumentu papierowego
poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez prokurenta Odwołującego.
W odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia podmiotowych środków dowodowych.
Odwołujący zastrzegł, iż złożył wszystkie dokumenty i oświadczenia w oryginale
tj.
podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu/
oświadczenia, zatem forma złożonych podmiotowych środków dowodowych (oryginał) jest
zgodna z rozporządzeniem oraz warunkami Zamawiającego zawartymi w Informacji
niezbędnych do sporządzenia wniosku. Zaskakująca dla Odwołującego jest ocena wniosku
Odwołującego przez Zamawiającego, który analogiczne dokumenty ocenia w różny sposób.
W wezwaniu do uzupełnienia dokumentów Zamawiający wskazywał na fakt, iż „Wykaz
dostaw” oraz referencje potwierdzające zawarte w wykazie dostawy, a także dokumenty
potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec osób wchodzących w skład organu
zarządzającego podmiotu udostępniającego zasoby zostały podpisane przez prokurenta
Odwołującego, mimo, że dostawy które zostały w nim wykazane zostały wykonane przez
podmiot na którego zasoby powołał się wykonawca, a dokumenty również dotyczą podmiotu.
Natomiast po złożeniu ww. dokumentów dokładnie w takiej samej formie tj. w oryginale
Zamawiający ma zastrzeżenia jedynie do wykazu dostaw. Odwołujący składając wniosek jak
i go uzupełniając przedłożył wykaz dostaw sporządzony przez siebie oraz referencje
wystawione przez wystawcę referencji, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznych
odpowiednio przez Wykonawcę i wystawcę referencji. Nie wiadomo, dlaczego Zamawiający
inaczej ocenia oryginał referencji i oryginał wykazu dostaw (oba oświadczenia dotyczą
dostaw realizowanych przez podmiot trzeci udostępniający zasoby). Zamawiający nie
ma
również zastrzeżeń do oświadczenia na podstawie art. 125 ustawy Pzp sporządzonego
przez Wykonawcę, oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby o tym, iż w Bułgarii nie
ma żadnego organu administracyjnego, który wydaje dokument typu KRK dla podmiotu
gospodarczego (podmiotu zbiorowego) złożonych w oryginale, choć wcześniej miał
zastrzeżenia, co do dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia wobec osób
wchodzących w skład organu zarządzającego podmiotu udostępniającego zasoby. Z uwagi
na niewsk
azanie tych dokumentów Wykonawca może się jedynie domyśleć, iż chodzi
o
elektroniczne zaświadczenia o niekaralności dla osób reprezentujących podmiot trzeci
udostępniający wiedzę i doświadczenie. Wszystkie te dokumenty zostały złożone
w oryginale.
Zatem dokonana ocena wniosku w zakresie złożonych podmiotowych środków dowodowych
jest w ocenie Odwołującego całkowicie niezrozumiała i nielogiczna. Zdaniem Odwołującego
żaden przepis prawa nie uzależnia, kto ma podpisać wykaz dostaw w zależności od tego,
czy Wykonawca ma zamiar wykazać się doświadczeniem własnym czy dysponować
potencjałem podmiotu trzeciego ani nie wymaga, aby jakikolwiek podmiot poświadczał
zgodność (nie wiadomo czego) dokumentów oryginalnych. Odwołujący dodał,
iż Zamawiający nie wymagał, aby wykaz dostaw był podpisany przez różne podmioty
w
zależności od tego, czy Wykonawca dysponuje doświadczeniem w sposób bezpośredni
czy pośredni. W ocenie Odwołującego prawidłowo przedłożył on wykaz dostaw podpisany
przez Wykonawcę zawierający wykaz dostaw podmiotu trzeciego, który w pisemnym
zobowiązaniu zobowiązał się użyczyć Wykonawcy swój potencjał wiedzy i doświadczenia.
Tłumaczenie zobowiązania zostało podpisane podpisem elektronicznym przez Wykonawcę.
Odwołujący miał prawo wykazać w wykazie dostaw dostawy zrealizowane przez podmiot
trzeci.
Stanowisko Zamawiającego:
Zamawiający pismem z dnia 26 lipca 2024 r. złożył odpowiedź na odwołanie wnosząc
o
oddalenie odwołania w całości.
Po przeprowadzeniu rozprawy, na podstawie zgromadzonego w
sprawie materiału
dowodowego oraz oświadczeń, a także stanowisk, Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła
i
zważyła, co następuje:
Izba stwierdziła, że w zakresie zarzutów podniesionych w odwołaniu nie została wypełniona
żadna z przesłanek skutkujących odrzuceniem odwołania, odwołanie nie zawierało braków
formalnych i mogło zostać rozpoznane merytorycznie.
Izba ustaliła ponadto, że Odwołujący wykazał przesłanki skorzystania ze środków ochrony
prawnej zgodnie z art. 505 ust. 1 ustawy Pzp.
Izba ustaliła, iż w ustawowym terminie do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden
wykonawca.
Izba postanowiła dopuścić dowody z dokumentacji przedmiotowego postępowania.
Izba ustaliła i zważyła, co następuje:
Biorąc pod uwagę stanowiska Stron oraz zgromadzony materiał dowodowy, Izba uznała,
że odwołanie zasługiwało na częściowe uwzględnienie, tj. w zakresie zarzutu nr 1, natomiast
w zakresie zarzutu nr 2
podlegało oddaleniu.
Stan faktyczny nie jest między Stronami sporny i został właściwe przedstawiony w treści
odwołania z tego powodu Izba odstąpiła od powielania go w pełnej formie, odnosząc się
w
niezbędnym zakresie w treści uzasadnienia, gdy było to konieczne.
Jak więc ustaliła Izba, co potwierdził również w odpowiedzi na odwołanie i w ramach
stanowiska ustnego na rozprawie Zamawiający, jedyną okolicznością faktyczną, z powodu
której odrzucono wniosek Odwołującego, był fakt, iż złożony przez Odwołującego
(na
ponowne wezwanie Zamawiającego) wykaz dostaw (załącznik nr 3), został podpisany
przez prokurenta Odwołującego, podczas, gdy dostawy, które zostały wskazane w tym
wykazie,
zostały wykonane przez podmiot, na którego zasoby powołał się Odwołujący.
Zamawiający potwierdził również na rozprawie, iż w ocenie Zamawiającego wykaz dostaw
w
tym przypadku powinien podpisać podmiot udostępniający zasoby Odwołującemu, a nie
sam Odwołujący.
Natomiast
jako podstawę prawną odrzucenia wniosku Zamawiający wskazał art. 146 ust. 1
pkt 5) ustawy Pzp, a ponadto
Zamawiający odnosił się też do treści § 7 ust. 3 pkt 1)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
Stąd też wskazać również trzeba, iż przy ocenie zarzutów, Izba pominęła stanowiska obu
stron wykraczające poza powyższe okoliczności faktyczne oraz prawne, uznając je za
bezprzedmiotowe dla oceny zarzutu nr 1.
Odwołujący odnosił się również do innych kwestii,
w których potencjalnie upatrywał powodów, dla których Zamawiający mógł odrzucić jego
ofertę. Tym niemniej, argumentacja w tym względzie podnoszona była przez Odwołującego
z
ostrożności, a wobec powyższych ustaleń Izby co do podstawy faktycznej odrzucenia
wniosku Odwołującego, dalsza analiza pod tym kątem jest bezprzedmiotowa.
Zgodnie z art. 146 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, z
amawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu, jeżeli nie został sporządzony lub przekazany w sposób zgodny
z
wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej określonymi przez zamawiającego.
Ponadto, według § 7 ust. 3 pkt 1) ww. rozporządzenia, poświadczenia zgodności cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w ust. 2, dokonuje
w przypadku
podmiotowych środków dowodowych – odpowiednio wykonawca, wykonawca
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub
podwykonawca, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich
dotyczą.
Niezależnie od przyjętej podstawy prawnej przez Zamawiającego, która przy abstrakcyjnym
założeniu, że podmiotowy środek dowodowy, jakim niewątpliwie jest wykaz dostaw, został
błędnie złożony (niepodpisany przez właściwą osobę), powinna wskazywać nie na art. 146
ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, lecz na art. 146 ust. 1 pkt 2) lit. c) ustawy Pzp
, to przyjęta przez
Zamawiającego podstawa faktyczna odrzucenia wniosku Odwołującego absolutnie nie
zasługiwała na aprobatę. Podkreślić trzeba wyraźnie, iż wykaz dostaw (w tym przypadku, ale
również i robót bądź usług) powinien zostać podpisany przez upoważnionego
przedstawiciela wykonawcy. Nie ma przy tym znaczenia, czy wykonawca korzysta
z
zasobów podmiotu trzeciego, czy też wykonawca samodzielnie wykazuje się spełnianiem
warunku udziału w postępowaniu. To wykonawca jest autorem danego wykazu
i to
wykonawca potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu, a nie podmiot
trzeci. Przepisy ustawy Pzp dopuszczają jako sposób potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu korzystaniem z zasobów podmiotu trzeciego. Podmiot trzeci
podpisuje w takiej sytuacji jedynie zobowiązanie do udostępnienia zasobów. Stąd też
przyjęcie przez Zamawiającego, iż to podmiot trzeci powinien złożyć podpis pod składanym
przez Odwołującego wykazem dostaw jest niezasadny. Sam Zamawiający w trakcie
rozprawy przyznał, iż takie założenie nie wynika z przepisów prawa. Niezasadnym było także
w tej sprawie odnoszenie się przez Zamawiającego do § 7 ust. 3 pkt 1) ww. rozporządzenia,
gdyż, z czym zresztą nie polemizował Zamawiający, przepis ten odnosi się
do p
oświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej,
zaś wykaz dostaw został złożony przez Odwołującego w postaci elektronicznej i opatrzony
został kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Brak jest zatem jakiegokolwiek
uzasadnienia dla przyjętych przez Zamawiającego podstaw faktycznych i prawnych
odrzucenia wniosku Odwołującego.
Tym samym zarzut nr 1 sprowadzający się do niesłusznego odrzucenia wniosku
Odwołującego został w ocenie Izby wykazany.
Odnosząc się natomiast do zarzutu nr 2, a więc podania niespójnej, niejasnej podstawy
faktycznej i prawnej odrzucenia oferty Odwołującego, czym nie spełniono przesłanki art. 147
ustawy Pzp
tj. obowiązku podania podstawy faktycznej i prawnej odrzucenia wniosku,
w
ocenie Izby zarzut ten był niezasadny. Należy mieć na uwadze, iż jak słusznie zwrócił
uwagę Odwołujący, sprowadza się do obowiązku podania podstawy faktycznej i prawnej
odrzucenia wniosku
przez zamawiającego. Nie sposób zaś zarzucić Zamawiającemu, czego
również nie kwestionował Odwołujący, iż Zamawiający w ogóle nie podał podstawy prawnej
i
faktycznej odrzucenia wniosku. Odwołujący kwestionował za to, iż podstawa prawna
i
faktyczna była niespójna, niejasna. W ocenie Izby jednak obiektywnie można było
wywnioskować, co stało według Zamawiającego za odrzuceniem wniosku Odwołującego.
Wydaje się, iż sam Odwołujący również właściwie zidentyfikował ten powód, gdyż w treści
odwołania zawarł argumentację w tym zakresie. Owszem, Odwołujący odnosił się również
do
innych kwestii, niemniej jednak nie może to automatycznie świadczyć o niewywiązaniu się
z obowiązku podania podstawy prawnej i faktycznej odrzucenia wniosku. Stąd też w ocenie
Izby podał podstawę prawną i faktyczną odrzucenia wniosku Odwołującego, więc nie można
zarzucić mu naruszenia art. 147 ustawy Pzp, natomiast niezależnie od tego ocena
prawidłowości podanej podstawy faktycznej i prawnej odrzucenia wniosku Odwołującego
została już dokonana w ramach zarzutu nr 1.
Reasumując powyższe, Izba uznała, że odwołanie zasługiwało na częściowe uwzględnienie,
a w
działaniach Zamawiającego dopatrzyła się naruszenia zasad wynikających z ustawy
Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 557, 574 i 575 ustawy Pzp oraz
w oparciu o przepisy
§ 5 pkt 1) i pkt 2) lit. b) oraz § 7 ust. 5 rozporządzenia w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437).
Rozstrzygając o kosztach w niniejszej sprawie Izba odstąpiła od stosunkowego rozdzielenia
kosztów pomiędzy Odwołującym i Zamawiającym, biorąc pod uwagę rodzaj zarzutu
uwzględnionego oraz jego wagę dla rozstrzygnięcia odwołania, jak i dla samego
odwołującego. Stosownie bowiem do § 7 ust. 5 Izba może w uzasadnionych przypadkach
odstąpić od rozdzielenia kosztów w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 oraz ust. 2-4,
w
szczególności jeżeli przemawia za tym rodzaj zarzutów uwzględnionych przez Izbę lub ich
waga dla rozstrzygnięcia odwołania.
Wobec powyższego orzeczono, jak w sentencji.
Przewodniczący: …………………………..