Sygn. akt: KIO 2606/24
WYROK
Warszawa, dnia 13 sierpnia 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący:
Mateusz Paczkowski
Protokolantka:
Klaudia Kwadrans
po rozpoznaniu na rozprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 24
lipca 2024 r. przez wykonawcę „ATR” S.R. w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego Gmina Miejska Starogard Gdański
orzeka:
oddala odwołanie,
kosztami postępowania obciąża wykonawcę „ATR” S. R. i zalicza w poczet kosztów
postępowania odwoławczego kwotę 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych
zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę „ATR” S.r R. tytułem wpisu od odwołania.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
…………………………..
Sygn. akt:
KIO 2606/24
UZASADNIENIE
Gmina Miejska Starogard Gdański (dalej: „Zamawiający”), prowadzi z zastosowaniem
przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r.
poz. 1605 ze
zm. dalej: „ustawa Pzp”) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie podstawowym pn.:
Pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad
inwestycją pn. „Budowa sali sportowej wraz z łącznikiem oraz budowa dwóch wind
w
istniejącej części szkoły” (znak postępowania: RZP.271.11.2024). Wartość szacunkowa
zamówienia jest poniżej progów unijnych. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane
w
Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 25 czerwca 2024 r. pod numerem 2024/BZP
W dniu 24 lipca 2024 r.
odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie,
w
przedmiotowym postępowaniu złożył wykonawca „ATR” S.R. (dalej: „Odwołujący”).
Odwołanie złożono od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego
polegającej na:
l . wyborze oferty wykonawcy B&ES M. L.
(dalej: „B&ES”),
2. odrzuceniu oferty Odwołującego.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 239 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez jego niezastosowanie i uznanie, że oferta B&ES jest
ofertą najkorzystniejszą, w sytuacji, gdy Zamawiający przeprowadzając rzetelną ocenę
złożonych ofert powinien był dojść do konstatacji, że to oferta złożona przez Odwołującego
spełnia wymogi określone w SWZ oraz w pełni odpowiada kryterium najniższej ceny
wskazanemu w Rozdziale III pkt 5 SWZ.
2. art. 242 ust. 2 pkt 5) ustawy Pzp w zw. z art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp poprzez ich
niezastosowanie i przyznanie ofercie złożonej przez Odwołującego 0 punktów w zakresie
kryterium oceny oferty określonej jako „Doświadczenie”, pomimo, iż Odwołujący wykazał
w
sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości, że spełnia wskazane w Rozdziale XVIII
pkt 2 SWZ warunki udziału w postępowaniu.
Odwołujący wniósł o:
a) uwzględnienie odwołania,
b) nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownego zbadania i oceny oferty Odwołującego,
w tym unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej,
c) nakazanie Zamawiającemu powtórzenia oceny oferty Odwołującego i dokonania wyboru
jego oferty jako oferty najkorzystniejszej na podstawie określonych w postępowaniu
kryteriów oceny oferty,
d) zasądzenie kosztów postępowania odwoławczego,
e) dopuszczenie i przeprowadzenie dowodów wskazanych w treści odwołania.
Odwołujący wskazał, że ma interes w uzyskaniu zamówienia, albowiem wskutek
niezgodnego z prawem działania Zamawiającego traci możliwość jego uzyskania.
Niewątpliwym jest także, że Odwołujący jako strona kwestionująca prawidłowość odrzucenia
własnej oferty, narażona została na możliwość poniesienia szkody dotyczącej utraconych
korzyści w postaci zysku z realizacji zamówienia, a także straty w postaci kosztów
poniesionych na sporządzenie ofert i udział w postępowaniu.
Odwołanie zostało wniesione z zachowaniem ustawowego terminu określonego w art. 515
ust. 1 pkt 2) lit.
a) ustawy Pzp. Informację stanowiącą podstawę dla wniesienia odwołania
Odwołujący uzyskał w dniu 19 lipca 2024 r. (zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej
oferty). W
związku z powyższym odwołanie wniesione w dniu 24 lipca 2024 r. należy uznać
za wniesione w
wymaganym zgodnie z ustawą Pzp terminie.
Wpis od odwołania w kwocie 7 500,00 złotych (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero
groszy) został uiszczony przelewem na rachunek bankowy Urzędu Zamówień Publicznych.
Odwołujący prawidłowo przekazał kopię odwołania Zamawiającemu oraz załączył
potwierdzenie przekazania odwołania Zamawiającemu.
Stanowisko Odwołującego:
W kontekście zarzutu naruszenia art. 239 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, Odwołujący wskazał,
że Zamawiający oceniając złożone oferty nie uwzględnił wszystkich okoliczności, na które
powoływał się Odwołujący i w konsekwencji niezasadnie odrzucił jego ofertę. Oferta złożona
przez Odwołującego uzyskała 0 pkt w odniesieniu do kryterium „Doświadczenia”. Odwołujący
podkreślił, że uczynił zadość wszelkim wymaganiom, w tym także kwestii wymogów
w
zakresie kwalifikacji i doświadczenia branżowego — już na etapie składania oferty.
Odwołujący dalej podnosił, iż w złożonej ofercie przez Odwołującego, a także następnie
w
uzupełnieniu zawartym w wyjaśnieniach z dnia 9 lipca 2024 r. przedstawiono dane
odnoszące się do kwalifikacji zdolności technicznych lub zawodowych Inspektora Nadzoru
Robót Konstrukcyjno-Budowlanych. Odwołujący podkreślił, iż Zamawiający określając
niezbędne wymogi kwalifikacji w kryterium „Doświadczenie”, przyznawane za liczbę
pełnionych funkcji inspektora nadzoru lub kierownika robót branży konstrukcyjno-budowlanej
(od rozpoczęcia do zakończenia robót) wskazał, iż mają dotyczyć zadań polegających na
budowie/przebudowie/remoncie obiektu budowlanego o kubaturze minimum 7.000 m
i
wartości robót minimum 5.000.000 00 zł brutto za każde zadanie. W ogłoszeniu
o
zamówieniu ani w dokumentacji postępowania nie wskazano zdaniem Odwołującego
sposobu, w j
aki oferenci mieli dowieść spełnienia przesłanek wymienionych w Rozdziale
XVIII pkt SWZ oraz w Rozdziale XXVI pkt 3 SWZ.
W konsekwencji powyższych rozważań,
za
zasadny należy w ocenie Odwołującego uznać zarzut naruszenia art. 242 ust. 2 pkt 5)
ustawy Pzp w zw. z art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp
albowiem Odwołujący uczynił zadość
wszelkim wymogom nałożonym na niego w postępowaniu przetargowym, w tym także
określonym przesłankom doświadczenia zawodowego i kwalifikacji wymienionych
w Rozdziale XVIII pkt 2b SWZ oraz w Rozdziale XXVI pkt 3 SWZ.
Mając na względzie
powyższe, Odwołujący uznał, iż brak przyznania mu punktów w kategorii „Doświadczenie”
było całkowicie nieuzasadnione w świetle przedstawionych w ofercie okoliczności. W sytuacji
bowiem, gdy z
amawiający nie jest w stanie zweryfikować poprawności czy też zupełności
danych zawartych w ofercie powinien on w pierwszej kolejności skorzystać z uprawnień,
które przewidział dla niego ustawodawca. Na gruncie ustawy Pzp, podstawowym
instrumentem
służącym weryfikowaniu treści oferty z warunkami zamówienia jest właśnie
instytucja wyjaśnień zawarta w art. 223 ust. 1 ustawy Pzp.
Stanowisko Zamawiającego:
Zamawiający pismem z dnia 6 sierpnia 2024 r. złożył odpowiedź na odwołanie wnosząc
o
oddalenie odwołania w całości.
Po przeprowadzeniu rozprawy, na podstawie zgromadzonego w
sprawie materiału
dowodowego oraz oświadczeń, a także stanowisk, Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła
i
zważyła, co następuje:
Izba stwierdziła, że w zakresie zarzutów podniesionych w odwołaniu nie została wypełniona
żadna z przesłanek skutkujących odrzuceniem odwołania, odwołanie nie zawierało braków
formalnych i mogło zostać rozpoznane merytorycznie.
Izba ustaliła ponadto, że Odwołujący wykazał przesłanki skorzystania ze środków ochrony
prawnej zgodnie z art. 505 ust. 1 ustawy Pzp.
Izba ustaliła, iż w ustawowym terminie do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden
wykonawca.
Izba postanowiła dopuścić dowody z dokumentacji przedmiotowego postępowania.
Izba ustaliła i zważyła, co następuje:
Biorąc pod uwagę stanowiska Stron oraz zgromadzony materiał dowodowy, Izba uznała,
że odwołanie nie zasługiwało na uwzględnienie i podlegało oddaleniu.
Izba ustaliła następujący stan faktyczny na podstawie dokumentacji przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W pkt 3 rozdziału XXVI SWZ określił pozacenowe kryterium oceny ofert „Doświadczenie”:
„(D) Kryterium doświadczenie będzie oceniane według poniższych zasad: Punkty
w
kryterium doświadczenie będą przyznawane za liczbę pełnionych funkcji inspektora
nadzoru lub kierownika robót branży konstrukcyjno-budowlanej (od rozpoczęcia
do
zakończenia robót) na zadaniu polegającym na budowie/przebudowie/remoncie obiektu
budowlanego o kubaturze minimum 7.000 m3 i wartości robót minimum 5.000.000,00 zł
brutto zł każde zadanie. W przypadku gdy osoba, która będzie pełniła funkcje inspektora
nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej posiada wyżej opisane doświadczenia
w realizacji:
1 zadania
– oferta otrzyma 0 pkt;
2 zadań – oferta otrzyma 20 pkt;
3 lub więcej zadań – oferta otrzyma 40 pkt.
Osoba, która zostanie wykazana przez wykonawcę w formularzu ofertowym powinna zostać
również wskazana w wykazie osób składanym na okoliczność potwierdzenia spełnienia
warunków udziału w postępowaniu. W przypadku zmiany osoby, która będzie pełnić funkcję
projektanta branży drogowej na inną osobę, nawet z zachowaniem równoważnego
doświadczenia skutkować będzie przyznaniem Wykonawcy w powyższym kryterium 0 pkt”.
Zgodnie z treścią SWZ, załącznikiem do SWZ był Formularz ofertowy. We wzorze Załącznika
nr 2 do Formularza ofertowego pn.
„Wykaz doświadczenia inspektora branży konstrukcyjno-
budowlanej
” wymagano wykazania doświadczenia wskazanego w pkt II.2 Formularza
ofertowego inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej poprzez podanie w formie
tabelarycznej dla poszczególnych zadań następujących informacji: nazwę zamawiającego,
nazwę zadania/robót, informację, czy zadanie obejmowało budowę lub przebudowę obiektu
budowlanego,
kubaturę obiektu oraz wartość robót.
W
„Wykazie doświadczenia inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej” złożonym przez
Odwołującego razem z ofertą wskazano 5 zadań, między innymi w ten sposób iż:
- zadanie z poz. 1. -
podano kubaturę obiektu w jednostce m
, a wartość robót ok. 25 mln zł,
- zadanie z poz. 2. -
nie podano nazwy zamawiającego oraz kubatury obiektu, a wartość
robót ok. 50 mln zł,
- zadanie z poz. 3. -
nie podano nazwy zamawiającego oraz kubatury obiektu, a wartość
robót ok. 180 mln zł,
- zadanie z poz. 4. -
nie podano nazwy zamawiającego oraz kubatury obiektu, a wartość
robót ok. 115 mln zł,
- zadanie z poz. 5. -
podano kubaturę obiektu w jednostce m
, a wartość robót ok. 43 mln zł.
W dniu 9 lipca 2024 r. w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia 4 lipca 2024 r.,
Odwołujący udzielił wyjaśnień odnośnie zaoferowanej przez siebie ceny w postępowaniu.
W zawiadomieniu o wyniku postępowania z dnia 19 lipca 2024 r., Zamawiający podał,
iż oferta Odwołującego w kryterium cena uzyskała 60 pkt, natomiast w kryterium
doświadczenie 0 pkt, co pozwoliło na umieszczenie oferty Odwołującego na piątym miejscu
w rankingu ofert, podczas, gdy oferta z najwyższą punktacją uzyskała łącznie 90 pkt (50 pkt
cena, 40 pkt doświadczenie). Żadna ze złożonych ofert w postępowaniu nie została
odrzucona.
Mając powyższe ustalenia na względzie, a także treść odwołania, Izba w pierwszej
kolejności poczyniła kilka uwag wyjaśniających. Odwołujący w treści odwołania wskazał,
iż wniósł odwołanie między innymi od czynności polegającej na odrzuceniu swojej oferty.
Czynność odrzucenia swojej oferty podnosił również przy wykazywaniu interesu
we
wniesieniu odwołania, a także w uzasadnieniu zarzutów. Abstrahując od skuteczności
wniesienia odwołania i interesu we wniesieniu odwołania, które jak już wyżej Izba stwierdziła,
zostały wykazane, a także pozostałej treści uzasadnienia zarzutów, to podnoszenie przez
Odwołującego okoliczności niemającej miejsca w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie
zamówienia, czyli odrzucenia oferty Odwołującego, było niezasadne. Należy wyjaśnić,
iż oferta Odwołującego nie została przez Zamawiającego odrzucona, lecz w zakresie
jednego z kryteriów oceny ofert uzyskała zerową punktację, która nie pozwoliła
Odwołującemu na uzyskanie wyższej (najwyższej) punktacji w rankingu ofert. Stąd też
dalsze
rozważania pod kątem niezaistniałej czynności Zamawiającego w postaci odrzucenia
oferty Odwołującego należy uznać za oczywiście zbyteczne. Po drugie, w treści zarzutu nr 2
odwołania, pojawia się kwestia spełniania przez Odwołującego warunków udziału
w
postępowaniu i naruszenia art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp. Należy więc wyjaśnić,
iż w przedmiotowym postępowaniu również nie zostało przez Zamawiającego stwierdzone,
iż Odwołujący nie spełniał któregokolwiek z postawionych warunków udziału w postępowaniu
(patrz pkt 2 rozdziału XVIII SWZ), co podobnie czyni bezprzedmiotowym dalsze rozważania
w tym przedmiocie. Po
trzecie, w treści zarzutu nr 1 odwołania pojawiło się odniesienie
do
pkt 5 rozdziału III SWZ, zgodnie z którym: „W celu ograniczenia liczby wykonawców
zamawiający przyjmie kryterium najniższej ceny. Zaproszenie zostanie skierowane
do
wykonawców, którzy w rankingu opracowanym na podstawie powyższego kryterium
zajmą miejsca od 1 do 3. Jeśli na pozycji 3 zostanie sklasyfikowanych dwóch lub więcej
wykonawców, zamawiający również tych wykonawców zaprosi do negocjacji”. Istotnie,
postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym z możliwością negocjacji, o którym
mowa w art. 275 pkt 2) ustawy Pzp (patrz pkt 2 rozdziału III SWZ). Niemniej jednak, jak
oświadczył Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie, w przedmiotowym postępowaniu nie
zdecydował się na prowadzenie negocjacji, stąd też kryterium wyłonienia wykonawców
do
prowadzenia negocjacji nie znalazło zastosowania, bowiem Zamawiający skorzystał
ze
swojego uprawnienia, jakim była decyzja o nieprowadzeniu negocjacji. W takim
przypadku Z
amawiający musi dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty spośród
niepodlegających odrzuceniu ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
Przechodząc więc do meritum, w ocenie Izby całościowa analiza treści wniesionego
odwołania pozwala na stwierdzenie, iż istota sporu sprowadza się do okoliczności
polegającej na nieprzyznaniu punktów ofercie Odwołującego w ramach kryterium
„doświadczenie” i do tej kwestii będą sprowadzały się dalsze uwagi poczynione przez Izbę.
Zgodnie
więc z art. 239 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę
na
podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia.
Ponadto wedle art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, w
toku badania i oceny ofert zamawiający może
żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych
środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Niedopuszczalne
jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej
oferty oraz, z uwzględnieniem ust. 2 i art. 187, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
Natomiast zgodnie z art. 223 ust. 2 pkt 1)-3) ustawy Pzp,
zamawiający poprawia w ofercie:
oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek,
inne omyłki polegające na niezgodności oferty
z
dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie
zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Mając powyższe ustalenia faktyczne i prawne, Izba doszła do wniosku, iż w złożonym przez
Odwołującego razem z ofertą „Wykazie doświadczenia inspektora branży konstrukcyjno-
budowlanej”, Odwołujący nie wskazał wymaganych danych, które pozwalałyby
Zamawiającemu na przyznanie punktacji w ramach pozacenowego kryterium oceny ofert
„doświadczenie”. W ww. Wykazie w przypadku trzech pozycji (poz. 2., 3. i 4.) Odwołujący
w
ogóle nie podał kubatury obiektu. W przypadku dwóch pozostałych pozycji (poz. 1. i 5.)
kubatura została wyrażona w jednostce m
, a nie w m
, co przypuszczalnie
można by uznać
za omyłkę pisarską w zakresie samej jednostki podanej wartości. Jednakże, przynajmniej
w
zakresie pozycji 1., nie można mówić o takiej omyłce, gdyż sam Odwołujący,
w
wyjaśnieniach rażąco niskiej ceny z dnia 9 lipca 2024 r., wskazywał iż powierzchnia
obiektu z pozycji 1.
to właśnie podane w ww. wykazie 24 tys. m
, natomiast kubatura obiektu
wynosiła 84 tys. m
. Bezsprzecznie zatem, w co najmniej czterech pozycjach z pięciu,
Odwołujący nie podał wymaganej w ww. wykazie kubatury obiektu. Należy zauważyć przy
tym, iż kubatura obiektu była istotną wartością z punktu widzenia kryterium „doświadczenie”.
Zamawiający bowiem wprost w treści SWZ podawał, iż: „Punkty w kryterium doświadczenie
będą przyznawane za liczbę pełnionych funkcji inspektora nadzoru lub kierownika robót
branży konstrukcyjno-budowlanej (od rozpoczęcia do zakończenia robót) na zadaniu
polegającym na budowie/przebudowie/remoncie obiektu budowlanego o kubaturze minimum
7.000 m3
(…)”. Niewątpliwie zatem brak w tym zakresie nie pozwalał na punktację danych
pozycji
(należy przy tym zauważyć, iż za ewentualne wykazanie się tylko jednym zadaniem
wykonawca nie otrzymywał punktów zgodnie z treścią SWZ).
Izba zwróciła też uwagę, iż Odwołujący podnosił w treści odwołania, że w złożonej ofercie
przez Odwołującego, a także następnie w uzupełnieniu zawartym w wyjaśnieniach z dnia
lipca 2024 r. przedstawiono dane odnoszące się do kwalifikacji zdolności technicznych lub
zawodowych Inspektora Nadzoru Robót Konstrukcyjno-Budowlanych. Jak już wyżej Izba
ustaliła, z samego wykazu złożonego przy ofercie Odwołującego nie sposób było wywieść,
jaka była choćby kubatura obiektów czterech z pięciu pozycji, co nie pozwalała
na
przyznanie przez Zamawiającego punktów w ramach kryterium „doświadczenie”. Co zaś
się tyczy wskazania Odwołującego, iż uzupełnienie danych zawarto w wyjaśnieniach z dnia
lipca 2024 r. to należy wyraźnie podkreślić, iż wyjaśnienia rażąco niskiej ceny nie służą
uzupełnianiu treści oferty. Takim celom co do zasady nie służy również przywoływana
w
treści odwołania instytucja wyjaśniania treści oferty, o której mowa w art. 223 ust. 1 ustawy
Pzp.
Procedura udzielenia zamówienia publicznego jest procedurą sformalizowaną, a treść
złożonych w toku postępowania ofert, co do zasady, nie może ulec zmianie. Wprowadzono
jednak rozwiązania, dzięki którym drobne błędy, pomyłki lub niejasności w treści oferty mogą
być poprawiane lub wyjaśniane (art. 223 ust. 2 ustawy Pzp). Granicą dopuszczalnych
poprawek oferty oraz wyjaśnień jej treści jest brak możliwości zmiany oferty. Odwołujący nie
podnosił rzecz jasna, iż w tym przypadku mieliśmy do czynienia z jakimikolwiek omyłkami,
które mogłyby ulec poprawieniu przez Zamawiającego. Izba poczyniła pokrótce powyższe
uwagi wyłącznie dla zobrazowania, kiedy ingerencja w treść pierwotnie złożonej oferty jest
dopuszczalna przepisami prawa. Tym samym, w pozostałych przypadkach, należy wywieść,
iż zabronione jest dokonywanie jakichkolwiek poprawek w treści oferty wykonawcy. Przepisy
ustawy Pzp nie przewidują zatem uzupełnienia treści oferty, czy to przy okazji wyjaśnień
zaoferowanej ceny, czy też w związku z wezwaniem do wyjaśnień treści oferty. Stąd też
Zamawiający nie był uprawniony do uwzględnienia treści złożonych przez Odwołującego
w
dniu 9 lipca 2024 r. wyjaśnień pod kątem punktacji w ramach pozacenowego kryterium
oceny ofert. To od wykonawcy jako profesjonalisty w
prowadzącemu działalność
gospodarczą w danej branży, decydującego się na złożenie oferty na realizację zamówienia
publicznego, oczekuje się należytej staranności nie tylko przy samej realizacji zamówienia,
ale również na etapie procedury zmierzającej do wyłonienia wykonawcy, w tym oczywiście
do sporządzenia oferty w sposób zgodny z przepisami prawa i według wymagań
zamawiającego zawartych w dokumentacji postępowania. Ponadto w treści odwołania
zawarto stwierdzenie
, iż w dokumentacji postępowania nie wskazano sposobu, w jaki
oferenci mieli dowieść spełnienia wymogów kwalifikacji doświadczenia dla przyznania
punktacji w ramach ww. kryterium. W
skazać należy zatem, że Zamawiający wyraźnie
zakreślił w dokumentacji postępowania, w jaki sposób należało wykazać doświadczenie
posiadane przez wskazanego przez wykonawcę inspektora branży konstrukcyjno-
budowlanej
w celu otrzymania punktów w ramach ww. kryterium, a mianowicie wraz z ofertą
należało przedłożyć wypełniony zgodnie ze wzorem Załącznik nr 2 do Formularza
ofertowego pn. „Wykaz doświadczenia inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej”.
Odwołujący właściwie odczytał intencje Zamawiającego i przedłożył ww. wykaz, niemniej
z
nieznanych przyczyn wykaz Odwołującego zawierał ww. braki, których nie można było
uzupełnić dla potrzeb przyznania punktacji w ramach ww. kryterium.
Reasumując powyższe, Izba uznała, że odwołanie nie zasługiwało na uwzględnienie,
a w
działaniach Zamawiającego nie dopatrzyła się naruszenia zasad wynikających z ustawy
Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku, na podstawie art. 557, 574 i 575
ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 8 ust. 2 w zw. z § 5 pkt 1) rozporządzenia w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437).
Wobec powyższego orzeczono, jak w sentencji.
Przewodniczący: …………………………..