Sygn. akt: KIO 2989/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 1
0 września 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Andrzej Niwicki
po rozpatrzeniu w dniu 1
0 wrześnoia 2024 r. w Warszawie na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron postępowania odwoławczego odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 14 sierpnia 2024 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznego - Konsorcjum Impel Security Solutions Sp. z o. o. ul. A.
Słonimskiego 1, 50-304 Wrocław – lider (pełnomocnik), FM Integrated Solutions Sp. z o. o.,
Impel Facility Services Sp. z o. o., Impel Defender Sp. z o. o., Impel FM Partner Sp. z o. o.
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego, którym jest Uniwersyteckie Centrum
Kliniczne ul. Dębinki 7, 80-952 Gdańsk
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Security Solutions Sp. z o. o. ul. A. Słonimskiego 1, 50-304 Wrocław – lider
(pełnomocnik), FM Integrated Solutions Sp. z o. o., Impel Facility Services Sp. z o. o.,
Impel Defender Sp. z o. o., Impel FM Partner Sp. z o. o.
kwoty 13 500 zł (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych), tytułem zwrotu 90% uiszczonego wpisu.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
………….………………
Sygn. akt: KIO 2989/24
Uzasadnienie
Zamawiający: Uniwersyteckie Centrum Kliniczne ul. Dębinki 7, 80-952 Gdańsk prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia pn.: Zapewnienie ochrony osób i mienia, ładu i
porządku w granicach chronionych obszarów UCK oraz obsługa ruchu wewnętrznego i
systemu parkingowego na terenie UCK. (znak postepowania: 168/US/2024). Ogłoszenie o
zamówieniu opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - Dz.U. S: 120/2024
pod numerem 370191-2024 z dnia 21.06.2024 r..
Odwołujący: Konsorcjum: Impel Security Solutions Sp. z o. o. ul. A. Słonimskiego 1, 50-304
Wrocław – lider (pełnomocnik), FM Integrated Solutions Sp. z o. o., Impel Facility Services
Sp. z o. o., Impel Defender Sp. z o. o., Impel FM Partner Sp. z o. o. wniósł dnia 14 sierpnia
2024 r. odwołanie wobec niezgodnych z przepisami Ustawy czynności i zaniechań
Zamawiającego.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
art. 239 w zw. z art. 16 i 17 Ustawy przez niezgodny z Ustawą wybór oferty
najkorzystniejszej i drugiej oferty w postępowaniu i bezpodstawne przyznanie wybranemu
wykonawcy i drugiemu wykonawcy punktów w kryterium doświadczenie koordynatora na
stanowisku kierowniczym, tj. przyznanie ofertom ww. wykonawców punktów w ww. kryterium
pomimo, że oferty ww. wykonawców nie zawierają wymaganych zgodnie z SWZ informacji o
zakresie czynności realizowanych przez koordynatora i tym samym nie zawierają treści
potwierdzającej, że usługi zaoferowane przez ww. wykonawców posiadają cechy i parametry,
za które przysługują dodatkowe punkty;
ewentualnie, na wypadek uznania zarzutu nr 1 za bezzasadny
art. 223 ust. 1 w zw. z art. 239 ust. 1 w zw. z art. 16 i 17 Ustawy przez zaniechanie
weryfikacji treści ofert złożonych przez wybranego wykonawcę i drugiego wykonawcę i
zaniechanie wezwania wybranego wykonawcy i drugiego wykonawcy do wyjaśnienia treści
oferty tj. do wyjaśnienia jakie konkretnie czynności wykonywały osoby zatrudnione na
stanowisku koordynatora ds. ochrony i szefa ochrony wskazane przez ww. wykonawców w
pkt III oferty (Doświadczenie koordynatora), tabela pierwsza kolumna pn. Zakres czynności,
podczas gdy oferty ww. wykonawców nie zawierają żadnej informacji o zakresie czynności
realizowanych przez koordynatorów i szefów ochrony i przedwczesny oraz niezgodny z
Ustawą wybór oferty najkorzystniejszej
art. 128 ust. 1 w zw. z art. 239 w zw. z art. 16 i 17 Ustawy przez zaniechanie
wezwania wybranego wykonawcy do uzupełnienia oświadczenia składanego na podst. art.
117 Ustawy pomimo, że ww. oświadczenie złożone przez wybranego wykonawcę jest
niekompletne, gdyż nie zawiera informacji o z której wynika, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy a ponadto nie zawiera jednoocznej informacji umożliwiającej
weryfikację, czy planowany podział zadań pomiędzy członków konsorcjum zapewnia realne
wykorzystanie deklarowanych przez nich zasobów w celu potwierdzenia spełnienia
warunków udziału w postępowaniu;
art. 224 ust. 1 w zw. z art. 16 i 17 Ustawy przez zaniechanie wezwania wykonawcy,
który złożył ofertę najkorzystniejszą oraz wykonawcy, który złożył ofertę zakwalifikowaną jako
druga w rankingu ofert do złożenia wyjaśnień i dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub
kosztu, lub ich istotnych części składowych.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienie i uchylenie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej;
ponowne badanie i ocenę ofert złożonych w postępowaniu;
zakazu przyznania punktów w kryterium doświadczenie koordynatora na stanowisku
kierowniczym ofertom złożonym przez wykonawców EKOTRADE Sp. z o.o. (lider) Warszawa
AGOPOL-EKOTRADE Sp. z o.o. (dalej Konsorcjum Ekotrade) i Konsorcjum Agencja
Ochrony Osób i Mienia DOGMAT Sp. z o. o. - Lider Konsorcjum, Patrol Dogmat Spółka
Cywilna M. P. R. K.
z siedzibą w Elblągu, BIURO OCHRONY DOGMAT Sp. z o o. z siedzibą
w Elblągu, D&S DOGMAT Sp. z o. o., z siedzibą w Warszawie, Grupa Ochrony Dogmat Sp.
z o. o. -
Partner, Elbląg, BASMA SECURITY Sp. z o. o. – Partner z siedzibą w Warszawie,
CERBER OCHRONA Sp. z o. o. - Partner
, z siedzibą w Liw (Konsorcjum Dogmat)
ponowny wybór oferty najkorzystniejszej w postępowaniu zgodnie z przepisami
Ustawy i wybór jako najkorzystniejszej w postępowaniu ofert Odwołującego
ewentualnie unieważnienie i uchylenie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej; ponowne
badanie i ocenę ofert złożonych w postępowaniu; wezwanie wykonawców: Konsorcjum
Ekotrade i Konsorcjum Dogmat do wyjaśnienia jakie konkretnie czynności wykonywały osoby
zatrudnione na stanowisku koordynatora ds. ochrony i szefa ochrony wskazane w pkt III
oferty (Doświadczenie koordynatora), tabela pierwsza kolumna pn. Zakres czynności i w
jakich okresach; nakazanie wezwania Konsorcjum Ekotrade do uzupełnienia oświadczenia
składanego na podst. art. 117 Ustawy; nakazanie Zamawiającemu wezwania Wykonawcy:
Konsorcjum Ekotrade i Konsorcjum Dogmat do złożenia uzupełniających wyjaśnień i
złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części
składowych w tym w szczególności wyjaśnień i dowodów co możliwości zatrudnienia do
realizacji zamówienia osób niepełnosprawnych, wysokości płac tychże osób ujętych w
cenach ofertowych ww. wykonawców oraz dostępności ww. osób niepełnosprawnych dla ww.
wykonawców w wykonaniu zamówienia , ponowny wybór oferty najkorzystniejszej w
postępowaniu zgodnie z przepisami Ustawy.
Dnia 9 września 2024 r. Odwołujący na podstawie art. 520 ust. 1 ustawy z dnia 11 września
2019 r. -
Prawo zamówień publicznych złożył oświadczenie, że wycofuje odwołanie złożone
w przedmiotowej sprawie.
Mając powyższe na uwadze, Izba zważyła i ustaliła, co następuje:
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 568 pkt 1 ustawy Pzp (Dz.U. z 2024 r. poz.
w myśl którego Izba umarza postępowanie odwoławcze, w formie postanowienia, w
przypadku cofnięcia odwołania.
Zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów
postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437) w przypadku umorzenia postępowania odwoławczego
przez Izbę w całości na skutek cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy najpóźniej w
dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub posiedzenia z
udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego - odwołującemu zwraca się
90% wpisu.
Przewodniczący:
………………………………..