Sygn. akt: KIO 36/24
WYROK
Warszawa, dnia 26 stycznia 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka-Baran
Protokolant:
Mikołaj Kraska
po rozpoznaniu na rozprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu
2 stycznia 2024 r. przez wykonawcę Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w
Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił
Zbrojnych z siedzibą w Warszawie
przy udziale uczestnika po stronie zamawiającego – wykonawcy MBA System Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
orzeka:
Oddala odwołanie.
Kosztami postępowania odwoławczego obciąża wykonawcę Orange Polska Spółka
Akcyjna z siedzibą w Warszawie i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę
Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie tytułem wpisu od
odwołania,
zasądza od wykonawcy Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie na
rzecz zamawiającego Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych z siedzibą
w Warszawie
kwotę 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero
groszy)
tytułem zwrotu kosztów strony poniesionych w związku z wynagrodzeniem
pełnomocnika.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
……………………………………...
Sygn. akt KIO 36/24
U z a s a d n i e n i e
Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych z siedzibą w Warszawie, dalej
„Zamawiający”, prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przetargu nieograniczonego na
Zakup urządzeń telefonii komórkowej w podziale na części.
Postępowanie prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w
dniu
15 września 2023 r. pod numerem 2023/S 178-559064.
W dniu 2 stycznia 2024 r. wykonawca
Orange Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w
Warszawie, dalej „Odwołujący”, wniósł odwołanie, zarzucając Zamawiającemu
b
ezpodstawne i arbitralne, bez zachowania zasad uczciwej konkurencji i równego
traktowania,
odrzucenie oferty Odwołującego dla części 1 zamówienia z uwagi na to, że jej
treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, co w ocenie Zamawiającego ma wynikać z
tego, że:
a) Odwołujący dla grupy telefonów komórkowych SP4 (Tabela 5 formularza oferty)
zaoferował dwukrotnie ten sam model telefonu, tj. Apple iPhone 13, co oznacza, że
zaoferował on jedynie 2 (dwa) modele telefonu, podczas gdy Zamawiający dla grupy SP4
wymagał 3 (trzech) modeli telefonów komórkowych,
b) Odwołujący w ofercie nie wskazał informacji w zakresie oferowanych modeli etui, szkła
hartowanego oraz zasilacza, podczas gdy Odwołujący wskazał w treści oferty trzy różne
modele oferowanych telefonów komórkowych dla grupy SP4 oraz wskazał w treści oferty
modele oferowanych akcesoriów: etui, szkła hartowanego i zasilacza, zgodnie z
wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia, co stanowi
naruszenie art. 226 ust. 1 pkt 5 i art. 16 pkt 1 ustawy Pzp.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie Zamawiającemu:
u
nieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, unieważnienia czynności
odrzucenia oferty Odwołującego oraz dokonania ponownej czynności badania i oceny ofert.
Do postępowania odwoławczego w ustawowym terminie przystąpił po stronie
Zamawiającego wykonawca MBA System Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Warszawie, dalej „Przystępujący”.
Zamawiający pismem z dnia 22 stycznia 2024 r. złożył odpowiedź na odwołanie,
wnosząc o oddalenie odwołania w całości. Pismo procesowe złożył również Przystępujący,
wnosząc o oddalenie odwołania w całości.
Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska
stron, złożone w pismach procesowych, jak też podczas rozprawy, Izba stwierdziła, iż
odwołanie zasługuje na oddalenie.
Izba uwzględniła przy rozpoznaniu odwołania dokumentację postępowania,
w
szczególności: specyfikację warunków zamówienia, ofertę Odwołującego, informację o
wyborze oferty najkorzystniejszej
oraz odrzuceniu oferty Odwołującego. Izba wzięła również
pod uwagę stanowiska wyrażone w odwołaniu, odpowiedzi na odwołanie, piśmie
procesowym
Przystępującego, a także oświadczenia i stanowiska stron wyrażone ustnie do
protokołu posiedzenia i rozprawy w dniu 24 stycznia 2024 r.
Uwzględniając powyższe, Izba ustaliła, co następuje.
Przedmiotem zamówienia jest zakup urządzeń telefonii komórkowej. Zgodnie z
postanowieniami s
pecyfikacji warunków zamówienia, dalej „SWZ”, (pkt 2 Załącznika nr 5 do
SWZ
– Opis przedmiotu zamówienia), Zamawiający wskazał: Wykonawca dołączy do oferty
zestawienie następującej ilości modeli telefonów komórkowych dla każdej z grup SP1, SP2,
SP3, SP4 zgodnie z minimalnymi parametrami technicznymi
– standardami określonymi
przez RON:
1) SP1
– 3 modele telefonów komórkowych (od co najmniej 2 różnych producentów)
2) SP2
– 5 modeli telefonów komórkowych (od co najmniej 3 różnych producentów)
3) SP3
– 4 modele telefonów komórkowych (od co najmniej 2 różnych producentów)
4) SP4
– 3 modele telefonów komórkowych.
Równocześnie w specyfikacji technicznej zamawianego sprzętu w Tabeli od 1 do 4
Zamawiający opisał parametry minimalne, wymagając, aby ukompletowanie standardowe
zawierało zasilacz (ładowarkę), a ukompletowanie dodatkowe - Dedykowane etui oraz
Dedykowane szkło hartowane.
Stosownie do Rozdziału XVI pkt 1.1 SWZ wykonawca zobowiązany był załączyć do
oferty formularz ofertowy (według załączonego wzoru – Załącznik Nr 1 do SWZ). Jak stanowi
Załącznik Nr 1 do SWZ w Tabeli 5 i 6 należało podać Oferowany model telefonu
komórkowego, w Tabeli 7 należało podać Oferowany model Dedykowanego etui do
oferowanego telefonu komórkowego, w Tabeli 8 należało podać Oferowany model
Dedykowanego szkła hartowanego do oferowanego telefonu komórkowego, w Tabeli 9
należało podać Oferowany model Zasilacza do oferowanego telefonu komórkowego.
Odwołujący w Tabeli 5 i 6 wskazał dla grupy SP4 następujące modele telefonów:
iPhone 13 256GB, iPhone 13 512GB, iPhone 14 256GB
, w Tabeli 7 wskazał etui dla iPhone
13 256GB, etui dla iPhone 13 512GB, etui dla iPhone 14 256GB
, w Tabeli 8 wskazał szkło
hartowane do
iPhone 13 256GB, szkło hartowane do iPhone 13 512GB, szkło hartowane do
iPhone 14 256GB
, w Tabeli 9 wskazał zasilacz do iPhone 13 256GB, zasilacz do iPhone 13
512GB,
zasilacz do iPhone 14 256GB.
Zamawiający pismem z dnia 14 listopada 2023 r. zawiadomił o wyborze
najkorzystniejszej oferty, złożonej przez Odwołującego.
Dnia 24 listopada 2023 r.
, do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, na podstawie art.
513 ustawy Pzp,
odwołanie złożył Odwołujący.
W dniu 6 grudnia 2023 r.
Zamawiający złożył do Izby odpowiedź na odwołanie, w
której z jednej strony wskazywał, że uwzględnia odwołanie w całości, a z drugiej
poinformował, że dokonał unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w części
1 zamówienia oraz przystąpi do ponownego badania i oceny ofert.
Postanowieniem z dnia 7 grudnia 2023 r., sygn. akt 3519/23,
Izba umorzyła
postępowanie odwoławcze na podstawie art. 568 pkt 2 ustawy Pzp.
W dniu 21 grudnia 2023 r. Zamawiający poinformował o ponownym wyborze
najkorzystniejszej oferty w zakresie części nr 1 oraz o odrzuceniu oferty Odwołującego,
podnosząc:
Uzasadnienie odrzucenia oferty złożonej przez Wykonawcę ORANGE POLSKA S.A., Al.
Jerozolimskie 160, 02-326 Warszawa:
Zgodnie z zapisami art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej
treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
BRAK ZAOFEROWANIA WYMAGANEJ ILOŚCI MODELI TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH
OD RÓŻNYCH PRODUCENTÓW:
Zgodnie z postanowieniami Specyfikacji warunków zamówienia (pkt 2 Załącznika nr 5 do
SWZ
– Opis przedmiotu zamówienia), Zamawiający wymagał załączenia do oferty
zestawienia następującej ilości modeli telefonów komórkowych dla każdej z grup SP1, SP2,
SP3, SP4 zgodnie z minimalnymi parametrami technicznymi
– standardami określonymi
przez RON:
(…)
2) SP2
– 5 (pięciu) modeli telefonów komórkowych (od co najmniej 3 (trzech) różnych
producentów);
3) SP3
– 4 (czterech) modeli telefonów komórkowych (od co najmniej 2 (dwóch) różnych
producentów);
4) SP4
– 3 (trzech) modeli telefonów komórkowych.
Wykonawca dla grupy telefonów komórkowych SP4 (Tabela 5) zaoferował dwukrotnie ten
sam model telefonu, tj. Apple iPhone 13, co oznacza, że zaoferował on jedynie 2 (dwa)
modele telefonu, podczas gdy Zamawiający dla grupy SP4 wymagał 3 (trzech) modeli
telefonów komórkowych.
BRAK PODANIA MODELU DEDYKOWANEGO ETUI, SZKŁA HARTOWANEGO ORAZ
MODELU ZASILACZA:
Zgodnie z postanowieniami Rozdziału XVI ust. 1 SWZ Zamawiający wymagał, aby
Wykonawca wskazał w Formularzu ofertowym:
− oferowany model telefonu komórkowego (Tabela 5 i 6),
− oferowany model dedykowanego etui do oferowanego telefonu komórkowego (Tabela 7),
− oferowany model dedykowanego szkła hartowanego do oferowanego telefonu
komórkowego (Tabela 8),
− oferowany model zasilacza do oferowanego telefonu komórkowego (Tabela 9).
W złożonej ofercie Wykonawca nie wskazał informacji w zakresie oferowanych modeli etui,
szkła hartowanego oraz zasilacza.
Uwzględniając powyższe, Izba zważyła, co następuje.
W pierwszej kolejności Izba ustaliła, że nie zaszła żadna z przesłanek, o których
stanowi art. 528 ustawy Pzp, skutkujących odrzuceniem odwołania.
W drugiej kolejności Izba stwierdziła, że Odwołującemu przysługiwało prawo do
skorzystania ze środka ochrony prawnej, gdyż wypełniono materialnoprawną przesłankę
interesu w uzyskaniu zamówienia, określoną w art. 505 ust. 1 ustawy Pzp, kwalifikowaną
możliwością poniesienia szkody, będącej konsekwencją zaskarżonych w odwołaniu
czynności.
Dalej, Izba, uwzględniając zgromadzony w sprawie materiał dowodowy, w
szczególności zakres zarzutów podniesionych w odwołaniu, doszła do przekonania, iż w
niniejszym postępowaniu nie doszło do naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy,
które miało wpływ lub może mieć istotny wpływ na wynik postępowania o udzielenie
zamówienia, a tym samym, na podstawie art. 554 ust. 1 ustawy Pzp, rozpoznawane
odwołanie zasługiwało na oddalenie.
Od
wołujący podnosił, że Zamawiający naruszył art. 226 ust. 1 pkt 5 i art. 16 pkt 1
ustawy Pzp.
Zdaniem Odwołującego wskazał on, wbrew twierdzeniom Zamawiającego, w
treści oferty trzy różne modele oferowanych telefonów komórkowych dla grupy SP4 oraz
wskazał w treści oferty modele oferowanych akcesoriów: etui, szkła hartowanego i zasilacza,
zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia.
Izba podzieliła stanowisko Zamawiającego i Przystępującego, uznając że odrzucenie
ofert
y Odwołującego było prawidłowe, stosownie do art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, zgodnie
z którym zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami
zamówienia. Zamawiający na podstawie ww. przepisu jest zobowiązany odrzucić ofertę,
której treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Przez warunki zamówienia – zgodnie z
art. 7 pkt 29 ustawy Pzp należy rozumieć warunki, które dotyczą zamówienia lub
postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z opisu przedmiotu
zamówienia, wymagań związanych z realizacją zamówienia, kryteriów oceny ofert, wymagań
proceduralnych lub projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Treść warunków zamówienia, to przede wszystkim zawarty w opisie przedmiotu
zamówienia katalog potrzeb i wymagań zamawiającego, które mają być zaspokojone w
wyniku postępowania przez zawarcie i zrealizowanie z należytą starannością umowy. Treść
oferty to jednostronne zobowiązanie wykonawcy do wykonania oznaczonego świadczenia,
które zostanie zrealizowane na rzecz zamawiającego, jeśli oferta złożona przez wykonawcę
zostanie uznana za najkorzystniejszą i zostanie z nim zawarta umowa.
Rzeczona niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia musi mieć charakter
zasadniczy i
nieusuwalny, dotyczyć powinna sfery niezgodności zobowiązania zamawianego
w warunkach zamówienia oraz zobowiązania oferowanego w ofercie, tudzież polegać może
na sporządzeniu i przedstawieniu oferty w sposób niezgodny z wymaganiami warunków
zamówienia. Możliwe być winno także wskazanie i wykazanie na czym konkretnie
niezgodność ta polega, co i w jaki sposób w ofercie nie jest zgodne z konkretnie wskazanymi
i ustalonymi fragmentami czy normami warunków zamówienia.
Ponadto, uwzględniając art. 218 ust. 2 ustawy Pzp, treść oferty musi być zgodna z
wymaganiami zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia. Dodatkowo,
zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp, poza wyjaśnianiem treści oferty na wezwanie
Zamawiającego nie są dopuszczalne zmiany oferty. Jedyną możliwością korekty oferty
wykonawcy jest art. 223 ust. 2 ustawy Pzp, jednak pod pewnymi warunkami. Jak podkreśla
orzecznictwo Izby i Trybunału Sprawiedliwości UE zasady równego traktowania i
niedyskryminacji oraz obowiązek przejrzystości stoją na przeszkodzie negocjacjom między
zamawiającym a oferentem w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Co do zasady oferta nie może być modyfikowana po jej złożeniu, ani z inicjatywy
zamawiającego ani oferenta (wyrok TSUE z dnia 4 maja 2017 r. w sprawie C-387/14, wyrok
z dnia 11 maja 2017 r. w sprawie C-131/16).
Należy również podkreślić, że specyfikacja warunków zamówienia jest podstawowym
dokumentem kształtującym reguły obowiązujące w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego. Jej postanowienia są wiążące w równym stopniu, zarówno dla wykonawców
biorących udział w postępowaniu, jak i dla zamawiającego, zarówno na etapie składania
ofert, jak i na etapie ich oceny. Zamawiający nie jest więc uprawniony w toku badania ofert
dokonywać swobodnej oceny, które z wymogów zawartych przez niego uprzednio w
specyfikacji warunków zamówienia są mu potrzebne, a które nie. W efekcie zamawiający ma
obowiązek weryfikować zgodność ofert z warunkami zamówienia pod kątem każdego
wymagania, bez względu na to, czy po złożeniu ofert nadal uważa je za potrzebne, czy nie.
Przeciwne działanie, tj. rezygnacja przez zamawiającego z określonych wymagań na etapie
badania ofert, stanowi naruszenie zasady przejrzystości, uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania zarówno wykonawców uczestniczących w postępowaniu, jak i tych, którzy
mogliby zdecydować o wzięciu w nim udziału, gdyby wiedzieli, że spełnienie określonych
wymogów nie będzie jednak weryfikowane. (vide wyrok KIO z dnia 17 czerwca 2021 r. sygn.
akt KIO 1293/21).
Przenosząc powyższe rozważania na niniejszy stan faktyczny należy wskazać, co
następuje.
Odnosząc się do braku zaoferowania trzech modeli telefonów komórkowych
Odwołujący stwierdzał, że różne modele telefonów rozróżniane są ze względu na różne
parametry i konfigurację poszczególnych telefonów. Każdy z tych modeli cechuje się
indywidulanymi parametrami technicznymi. W przypadku modeli telefonów iPhone 13 256GB
5G oraz iPhone 13 512GB 5G parametrem rozróżniającym te modele jest pamięć
wewnętrzna. Każdy model telefonu iPhone w cenniku Odwołującego ma indywidualną nazwę
w rozróżnieniu na pamięć wewnętrzną. Dowodem na opisany wyżej sposób rozróżniania
modeli telefonów jest oficjalny cennik telefonów. Ponadto, każdy z modeli ze względu na
pamięć wewnętrzną ma inną kartę parametrów technicznych i jest identyfikowany jako
odrębny model. Według Odwołującego zaoferował on w ofercie dla części 1 zamówienia trzy
modele telefonów dla grupy SP4.
Izba uznała, że Odwołujący dla grupy telefonów komórkowych SP4 zaoferował dwa
modele telefonów, tj. model iPhone 13 oraz model iPhone 14, zamiast wymaganych trzech
modeli. Odwołujący zaoferował bowiem dwukrotnie ten sam model telefonu, tj. iPhone 13,
tyle że z inną pamięcią wbudowaną, tj. 256GB i 512GB, co oznacza, że zaoferował jedynie
dwa modele telefonu, podczas gdy Zamawiający dla grupy SP4 wymagał trzech modeli
telefonów komórkowych. Rację należy przyznać Odwołującemu, że zaoferowane telefony
komórkowe posiadają różne parametry techniczne i konfigurację, jednak nie zmienia to faktu,
iż iPhone 13, bez względu na parametr pamięci wewnętrznej, w dalszym ciągu pozostaje tym
samym modelem, oznaczonym przez producenta jako „iPhone 13”. Jak słusznie zauważył
Przystępujący, pamięć wewnętrzna 256GB oraz 512GB jest jedynie wariantem
konfiguracyjnym dostępnym w ramach modelu iPhone 13.
Przywoływane przez Odwołującego oficjalne cenniki telefonów wykonawcy oraz
symbole telefonów znajdujące się w kartach katalogowych modeli zaoferowanych przez
Odwołującego pozostają bez znaczenia dla oceny zgodności oferty Odwołującego z
warunkami zamówienia. Nomenklatura nadawana przez Odwołującego stanowi jedynie
nazewnictwo
używane przez wykonawcę w cenniku sprzętu, nie zaś nazewnictwo
producenta telefonów komórkowych, a przypisane symbole telefonu nie stanowią
automatycznie o istnieniu różnych modeli. Dodatkowo, różna wycena odmiennych wariantów
tego samego modelu nie oznacza,
że każdy wariant to inny model telefonu.
Tym bardziej, że po pierwsze producent Apple Inc. na swojej stronie internetowej,
pod adresem
https://www.apple.com/pl/shop/buy-iphone
, przedstawia swoje modele w
sposób następujący: iPhone 15 PRO Max, iPhone 15 PRO, iPhone 15 Plus, iPhone 15,
iPhone 14 Plus, iPhone 14, iPhone 13, iPhone SE
. Po drugie, zgodnie z odpowiedzią z dnia
11 stycznia 2024 r. Autoryzowanego Serwisu Apple w przypadku iPhone
’ów 13 jest to jeden
model telefonu komórkowego. Dodatkowo podano stronę internetową, na której można
uzyskać informacje, które potwierdzają fakt, że iPhone 13 256GB i iPhone 13 512GB są
traktowane jako jeden model,
różniący się wielkością pamięci (
Skład orzekający podziela pogląd wyrażony w wyroku z dnia sygn. akt KIO
341/18, gdzie wskazano, że w warunkach nie opisania przez Zamawiającego w SWZ pojęcia
modelu należy uznać, że to producent sprzętu ustala jaki jest zakres znaczeniowy tego
terminu i dokonuje oznaczenia modelu. Zatem, indywidualne nazwy nadawane przez
samego Odwołującego, oznaczenia poszczególnych modeli telefonów w oficjalnym kanale
sprzedaży Odwołującego, czy też w procesie składania zamówień przez Odwołującego są
irrelewantne z punktu widzenia zgodności treści oferty z warunkami zamówienia.
Odnosząc się zaś do braku podania przez Odwołującego informacji w zakresie
oferowanych
modeli etui, szkła hartowanego oraz zasilacza, Odwołujący podkreślał, że
zaoferował akcesoria, które nie pochodzą z oficjalnej dystrybucji producenta poszczególnych
telefonów. W takim przypadku, tj. produktów niepochodzących z dystrybucji producenta
telefonów, powszechnym jest, że dane akcesorium nie ma specjalnej nazwy, oznaczenia i
jest określanie po prostu jako „etui do …”, „szkło hartowane do …”. Odwołujący zaoferował w
ofercie dla części 1 akcesoria do telefonów oznaczając modele tych akcesoriów w sposób,
jego zdaniem, powszechnie stosowany.
Izba
uznała, że powyższe oznaczenia, bez podania informacji w zakresie
oferowanych modeli etui, szkła hartowanego oraz zasilacza, stosownie do wymogów
Zamawiającego znajdujących się w tytule kolumny nr 2 Tabeli 7, 8, 9 formularza ofertowego,
uniemożliwiło Zamawiającemu identyfikację oferowanego asortymentu. Zgodnie z wymogiem
Zamawiającego w formularzu ofertowym należało podać: oferowany model dedykowanego
etui do oferowanego telefonu komórkowego (Tabela 7), oferowany model dedykowanego
szkła hartowanego do oferowanego telefonu komórkowego (Tabela 8), oferowany model
zasilacza do oferowanego telefonu komórkowego (Tabela 9). Odwołujący tymczasem
poprzestał na wskazaniu w Tabeli 7 etui dla iPhone 13 256GB, etui dla iPhone 13 512GB,
etui dla iPhone 14 256GB, w Tabeli 8 -
szkło hartowane do iPhone 13 256GB, szkło
hartowane do iPhone 13 512GB, szkło hartowane do iPhone 14 256GB, w Tabeli 9 - zasilacz
do iPhone 13 256GB, zasilacz do iPhone 13 512GB, zasilacz do iPhone 14 256GB. Z tak
wypełnionego formularza ofertowego Odwołującego nie wynika jakie konkretnie produkty
wykonawca oferuje
, nie podano modeli poszczególnych asortymentów. Dlatego też Izba
uznała, że brak wskazania oferowanych modeli akcesoriów jest niezgodne z wymaganiami
zamówienia. Równocześnie Izba nie wzięła pod uwagę dowodów 9, 10, 11 Odwołującego,
załączonych do odwołania, uznając je za spóźnione i próbę nieuprawnionego
doprecyzowania treści oferty po upływie terminu na jej złożenie.
Tym samym nie sposób uznać, aby Zamawiający naruszył art. 16 pkt 1 ustawy Pzp,
zgodnie z którym zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie
zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe
traktowanie wykonawców.
Biorąc pod uwagę powyższe, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do wyniku sprawy
na podstawie art. 575 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów
postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania
(Dz. U. z 2020 r. poz. 2437).
Przewodniczący: ……………………………………….