Konsorcjum firm Heilit, Woerner Budowlana i Budimex złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku Tarnów – Dębica. Wykonawcy wybudują tę trasę za ponad 981 mln zł brutto.
Otwarcie ofert odbyło się 15 lutego w rzeszowskim oddziale GDDKiA. Zwycięski oferent zaproponował kwotę o ponad 140 mln zł niższą od wynikającej z kosztorysu inwestorskiego. Najdroższą ofertę, opiewającą na 1,27 mld zł brutto, złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska. Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Inwestycja powinna zostać zakończona latem 2014 roku. Nowy wykonawca, na realizację robót, będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy. W ramach kontraktu konsorcjum wykona tzw. Kamień Milowy, czyli węzeł Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Umowa obejmuje również dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi również dokończenie budowy m.in:
odcinka dwujezdniowej autostrady o długości 34,753km,
dwóch węzłów: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia,
mostów, wiaduktów w ciągu autostrady i nad autostradą oraz przejść dla zwierząt, estakady i przejść dla pieszych,
przepustów dla małych zwierząt, na rowach oraz pod drogami dojazdowymi
dróg dojazdowych wzdłuż autostrady.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad