- Zamawiający ma prawo a nie obowiązek podziału zamówienia na części. Decyzja w tej mierze leży zatem po stronie zamawiającego i podmioty zewnętrzne nie mogą jej kwestionować. Biorąc pod uwagę regulacje prawne programu Polski Ład, zamawiający może w zasadzie bez trudu uzasadnić brak podziału zamówienia na części.
- Nie ma prawnych przeszkód, aby przedmiot zamówienia, którego nie obejmuje promesa wstępna, procedować w ramach odrębnego przetargu. Postępowanie objęte promesą można ogłosić jednocześnie lub w innym terminie.
- Beneficjent programu Polski Ład, który uzyska dofinansowanie, ma m.in. obowiązek przeprowadzić postępowanie zakupowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą Pzp. Udzielając zamówienia, trzeba zatem stosować ustawę Pzp. Nie doprecyzowano jednak kwestii zwolnienia od ustawy Pzp w przypadku zamówień, które są wyłączone spod jej reżimu.
- Nie ma podstaw prawnych w ustawie Pzp, ani regulacjach programu Polski Ład, by unieważniając jedną część postępowania, zamawiający musiał lub mógł unieważnić inne części. Wyjątkiem będzie sytuacja, gdy w odniesieniu do tych części także występują przesłanki unieważnienia z ustawy Pzp.
O programie Polski Ład i związanych z nim procedurach pisaliśmy także tutaj:
- Zaliczki w umowie na zamówienie publiczne dofinansowane z Polskiego Ładu
- Zamówienie publiczne z Polskiego Ładu – czy prócz reguł z promesy należy zastosować do niego inne przepisy?
- Certyfikaty dla wykonawców zamówień publicznych – projektowane założenia Polskiego Ładu
- Polski Ład w zamówieniach publicznych – jak wydać środki z dofinansowania?