Pytanie:
Ogłosiliśmy przetarg na budowę drogi w gminie. Opisując przedmiot zamówienia, dostosowaliśmy zakres robót do środków finansowych zabezpieczonych w budżecie. Zakres robót został jednak zmniejszony w stosunku do opracowanej przez nas dokumentacji projektowej. Wartość zamówienia w zmniejszonym zakresie została ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego na kwotę 65.340,36 zł netto (79.715,24 zł brutto). Na realizację przedmiotu zamówienia w budżecie gminy przeznaczyliśmy zaś kwotę 80.000 zł brutto.
Złożono 6 ofert, z których wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę z ceną 59.000 zł. W siwz nie przewidzieliśmy robót uzupełniających, które pozwoliłyby na wykonanie tego samego rodzaju zamówień i zakończenie zadania w pełnym zakresie, zgodnie z dokumentacją projektową. Czy obecnie po zakończeniu umowy, gdy w budżecie na zadaniu „Budowa drogi w gminie” pozostało 20.000 zł, możemy poza ustawą Pzp realizację dalszego zakresu robót zlecić, zgodnie z dokumentacją projektową, temu samemu wykonawcy, czy jesteśmy zobowiązani ponownie ogłosić przetarg?