Pytanie:
Mam problem z agregacją zamówień i wyborem właściwej procedury dla zakupów współfinansowanych z WRPO. Wartość zamówień planowanych w ramach projektu wynosi:
- 8 mln netto roboty budowlane – tu nie ma wątpliwości ze względu na kwotę poniżej progu,
- 8 mln netto dostawy na potrzeby realizacji projektu (8 przetargów obejmujących różne grupy – roboty, pojazdy latające, urządzenia pomiarowe i przetwarzające, infrastrukturę lotniskową, systemy wizyjne do analizy trajektorii lotu, zestawy do akwizycji danych) – nie wiem, jakie przepisy powinienem zastosować.
W odniesieniu do dostaw zachodzi ich tożsamość:
- czasowa (oszacowano je na cały okres realizacji projektu);
- przedmiotowa (można uznać, iż wszystkie dostawy służą realizacji celu projektu – wyposażenia lotniska i jego zabudowy w niezbędne wyposażenie i urządzenia).
Obawiam się, że jeśli udzielę zamówienia w przetargach poniżej progów, powtórzą się oferty tych samych wykonawców w poszczególnych grupach. Czy można ogłosić zamówienie w Dz.Urz. UE, przyjmując wszystkie zapisy dotyczące procedury powyżej progów oraz jednocześnie w Biuletynie ZP (jako nieobowiązkowe), aby uniknąć ewentualnych zarzutów zaniżania wartości zamówienia? Czy naruszam tym samym art. 40 ust. 1 ustawy Pzp? Czy w przypadku zamieszczenia ogłoszenia wyłącznie w Dz.Urz. UE możliwe jest naliczenie korekty finansowej?