Prowadzimy przetarg nieograniczony o wartości poniżej progów unijnych. Oferty można składać zarówno w formie pisemnej jak i elektronicznej. Czy wykonawcy, którzy złożyli oferty w formie pisemnej, muszą uzupełniać na wezwanie dokumenty w tej samej postaci (i odwrotnie wykonawcy składający ofertę w postaci elektronicznej muszą uzupełniać dokumenty elektronicznie)? Czy zamawiający ma prawo w takiej sytuacji zastrzec postać złożenia dokumentów w wezwaniu odpowiednio do formy złożonych ofert, oczywiście z wyłączeniem tych, które na mocy innych przepisów mogą mieć postać elektroniczną (np. KRK)? Spotkałam się z różnymi opiniami na ten temat.
Zamawiający powinien określić w dokumentacji postępowania wybraną przez siebie drogę komunikacji, tj. sposób i formę składania dokumentów, w tym tych „potwierdzających”, jak i tych składanych w celu wyjaśnienia niejasnych treści. Jeżeli zamawiający tego nie uczynił, wówczas, w mojej ocenie, wykonawcy są upoważnieni do złożenia dokumentów „na wezwanie”, zarówno w formie pisemnej, jak i elektronicznej, niezależnie od tego, w jakiej postaci wnieśli oferty.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.