Tryb podstawowy z możliwością negocjacji – schemat procedury

Stan prawny na dzień: 15.09.2022
Tryb podstawowy z możliwością negocjacji – schemat procedury

Procedurę podstawową z możliwością negocjacji zastosuj wówczas, gdy określiłeś wszystkie wymagania i warunki związane z realizacją zamówienia, ale chcesz móc negocjować złożone oferty w zakresie podlegającym ocenie w ramach kryteriów. Dzięki negocjacjom możesz osiągnąć korzystniejsze warunki realizacji zamówienia. Istotne przy tym, że jeśli satysfakcjonują Cię pierwotnie złożone oferty, to nie ma obowiązku przystępować do negocjacji. O tym, jak krok po kroku przejść przez procedurę, dowiesz się z poniższego schematu. Sprawdź, na jakim etapie postępowania jesteś i skorzystaj z linków do porad, orzeczeń, wzorów dokumentów oraz kompleksowych artykułów związanych z tym tematem.

W tym artykule

Zgodnie z art. 275 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp tryb podstawowy z możliwością negocjacji (wariant II trybu podstawowego) to procedura, w której w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie zamawiający może prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o ile przewidział taką możliwość. Po zakończeniu negocjacji zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert dodatkowych.

Przykładowy etap postępowania z przydatnymi linkami, który znajdziesz w artykule wygląda tak:

Otwarcie ofert

Najpóźniej przed otwarciem ofert udostępnij na stronie WWW postępowania informację o kwocie, jaką zamierzasz przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (art. 222 ust. 4 ustawy Pzp).

Skorzystaj z wzoru dokumentu >> Informacja o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia (TP wariant II)

Kwota przeznaczona na zamówienie – pytania Czytelników, porady Ekspertów

1. Otwórz oferty niezwłocznie po upływie terminu ich składania, ale nie później niż następnego dnia po dniu, w którym termin upłynął (art. 222 ust. 1 ustawy Pzp).

2. Niezwłocznie opublikuj informację z otwarcia ofert na stronie WWW (art. 222 ust. 5 ustawy Pzp). Zwróć uwagę na zakres udostępnianych informacji, w szczególności na to, że niezależnie od tego czy w postępowaniu dojdzie do negocjacji, zasadna jest publikacja już na tym etapie „pełnej informacji z otwarcia ofert” tj. zawierającej dane wykonawcy i cenę/koszt oferty.

Skorzystaj z wzoru dokumentu >> Informacja z otwarcia ofert (TP wariant II)

Sprawdź też:

Przeczytaj, jakie czynności wykonać po kolei, aby nie ominąć żadnej formalności.

Skorzystaj także ze schematu procedury w formacie pdf: Tryb podstawowy z możliwością negocjacji wariant II (plakat/schemat do wydruku PDF) 

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Bełdowska

Katarzyna Bełdowska

Ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w...