Sygn. akt: KIO 1783/16
POSTANOWIENIE
z dnia 6 października 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Renata Tubisz
Protokolant: Aneta Górniak
po rozpoznaniu, na posiedzeniu z udziałem stron i uczestników w dniu 6 października 2016 r.
w Warszawie, sprawy odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
23 września 2016 r. przez odwołującego: Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul. Żupnicza 11;
03-821 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Szpital
Pediatryczny ul. Sobieskiego 83; 43-300 Bielsko – Biała
z udziałem przystępujących po stronie zamawiającego:
1. GE Medical Systems Polska Sp. z o.o. ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa
2. Alteris S.A. ul. Ceglana 35; 40-514 Katowice
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze
2. kosztami postępowania obciąża Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul. Żupnicza 11; 03-
821 Warszawa i
3. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 1.500 zł 00 gr (słownie:
tysiąc pięćset złotych zero groszy), uiszczoną przez Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul.
Ż
upnicza 11; 03-821 Warszawa tytułem wpisu od odwołania oraz
nakazuje zwrot, z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul. Żupnicza 11; 03-821 Warszawa, kwoty 13.500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej
90% uiszczonego wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późniejszymi zmianami) na niniejsze
postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bielsko-Białej.
Przewodniczący: ……………
uzasadnienie
W dniu 23 września 2016 roku za pośrednictwem pisma z dnia 23.09.2016 roku zostało
wniesione odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
Podstawę jego wniesienia stanowił art. 180 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku
- Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późniejszymi zmianami),
zwanej dalej „p.z.p".
Odwołujący, którym jest Siemens Healthcare Sp. z o.o. zwany dalej „odwołującym" wniósł
odwołanie wobec czynności podjętych przez zamawiającego to jest Szpital Pediatryczny w
Bielsku Białej zwany dalej „zamawiającym”.
Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przetargu nieograniczonego na: "Zakup tomografu komputerowego wraz z modernizacją
pomieszczeń Pracowni Diagnostyki Obrazowej w Szpitalu Pediatrycznym w Bielsku- Białej" -
znak sprawy ZP-D-19/2016.
Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 13.09.2016 pod numerem ogłoszenia 2016/S 176-315843.
Czynnościami wobec, których wniesiono odwołanie są:
- sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w zakresie opisu
przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję poprzez określenie
parametrów granicznych w sposób uniemożliwiający odwołującemu złożenie konkurencyjnej
oferty, która nie podlegałaby odrzuceniu;
-określenie sposobu oceny ofert w sposób sprzeczny z zasadą równego traktowania
wykonawców poprzez punktowanie rozwiązań konkretnego producenta a nie obiektywnych
rozwiązań funkcjonalnych.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie przepisów p.z.p. w zakresie art.7 ust.1 i 3
oraz art. 29 ust. 1, 2 i 3, wnosząc o:
-uwzględnienie odwołania w całości,
-dokonanie modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie wszystkich
podniesionych w odwołaniu zarzutów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia.
Pismem z dnia 06.10.2016r. złożonym bezpośrednio w Krajowej Izbie Odwoławczej w tymże
dniu, wyznaczonym do rozpoznania odwołania, w imieniu odwołującego upoważniony
pełnomocnika wycofał odwołanie.
W związku z powyższym Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniając wniosek cofnięcia
odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zd. 2 p.z.p. po zamknięciu
posiedzenia umorzyła postępowanie odwoławcze wydając postanowienie w sprawie.
Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 p.z.p. oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. 2010 r. Nr 41, poz. 238) orzekła o dokonaniu
zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90 %
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący: ……………