POSTANOWIENIE
z dnia 16 sierpnia 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Marzena Teresa Ordysińska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 16 sierpnia br.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 sierpnia br. przez
wykonawcę I. Z., prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo
Wielobranżowe AG-MAR Engineering I. Z. w Jeżewie w postępowaniu prowadzonym przez
Gminę Świecie
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
Nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy I. Z.,
prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe AG-MAR
Engineering I. Z. w Jeżewie w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Świecie kwoty 7
500 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 ze zmianami) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Przewodniczący: ………….........................…
Sygn. akt KIO 1635/17
U z a s a d n i e n i e
I. Gmina Świecie (dalej: Zamawiający) prowadzi postępowanie na udzielenie zamówienia
publicznego, którego przedmiotem jest bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń
oświetleniowych na majątku Gminy Świecie.
W tymże postępowaniu, w dniu 7 sierpnia 2017 r. przez wykonawcę I. Z., prowadzącą
działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe AG-MAR Engineering I.
Z. w Jeżewie w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Świecie (dalej: Odwołujący)
zostało wniesione odwołanie, w którym zarzucano Zamawiającemu naruszenie:
a)
art. 86 ust. 4 Prawa zamówień publicznych przez niepodanie przez Zamawiającego do
wiadomości uczestników części jawnej otwarcia ofert dokonanego w dniu 25 maja 2017r.
o godz. 10:00 ceny ujętej w ofercie Uczestnika;
b)
art. 87 ust. 1 zd. 2, art. 7, art. 8, art. 20 Prawa zamówień publicznych przez samodzielne
ustalenie ceny w ofercie Uczestnika;
c)
art. 87 ust. 2 pkt 3 Prawa zamówień publicznych przez niedopuszczalne poprawienie
oferty Uczestnika, w sytuacji gdy nie załączenie do oferty str. 2, 3, 4 i 5 formularza oferty
stanowiącego Załącznik nr 1A do SIWZ lub ich odpowiednika było działaniem
zamierzonym Uczestnika, a nie jego „omyłką", a dokonane „poprawienie" oferty przez
Zamawiającego prowadzi do istotnej zmiany w jej treści.
d)
art. 87 ust. 2 in fine Prawa zamówień publicznych przez niezawiadomienie Uczestnika o
dokonanym przez Zamawiającego „poprawieniu" oferty;
e)
art. 86 ust. 5 pk. 3 Prawa zamówień publicznych przez sporządzenie i publikację
informacji z otwarcia ofert zawierającej dane niezgodne i sprzeczne z treścią oferty
Uczestnika;
f)
art. 89 ust. 1 pkt 1 i 2 Prawa zamówień publicznych przez zaniechanie
odrzucenia oferty Uczestnika jako niezgodnej z Prawem zamówień publicznych oraz,
której treść nie odpowiada treści SIWZ, co miało bezpośredni wpływ na wynik
postępowania, tj. uznanie tej oferty za najkorzystniejszą w postępowaniu.
W dniu 14 sierpnia 2017 r., przed otwarciem rozprawy, Zamawiający uwzględnił
zarzuty odwołania w całości.
Do postępowania odwoławczego nikt nie zgłosił przystąpienia.
II. Izba uznała, że postępowanie odwoławcze należy umorzyć.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 Prawa zamówień publicznych, w przypadku uwzględnienia
przez Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym pod warunkiem, że w postępowaniu odwoławczym
po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku
Zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie
zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Ponadto, w związku z art. 186 ust. 6 pkt 2b Prawa zamówień publicznych, Izba
postanowiła o zwrocie Odwołującemu uiszczonego wpisu od odwołania.
Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.
Przewodniczący: ………….........................…