Sygn. akt: KIO 2254/17
POSTANOWIENIE
z dnia 9 listopada 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Danuta Dziubińska
Protokolant: Agata Dziuban
wobec cofnięcia w dniu 9 listopada 2017 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 października 2017 r. przez
wykonawcę Sanito Sp. z o.o., ul. Puławska 476, 02-884 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez
Gminę Piaski, ul. Lubelska 77, 21-050 Piaski
przy udzia
le wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia-
Konsorcjum: M.N.
, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Nikmar”
Ekologiczne Systemy Grzewcze Zakład Handlowo-Usługowy N.M., S.K. prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą K.S. Zakład Produkcyjno-Handlowy oraz Z.H.
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Instalacji Grzewczych i
Gazowych Handel - H.Z.
zgłaszających swoje przystąpienie do postępowania
odwoławczego o sygn. akt: KIO 2254/17 po stronie zamawiającego
postanawia:
umarza postępowanie,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Sanito Sp. z o.o. kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa K
rajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.
Przewodniczący: ………………………………
Sygn. akt: KIO 2254 /17
U z a s a d n i e n i e
Gmina Piaski (dalej „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na
po
dstawie przepisów ustawy z dnia 29 styczeń 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z
2015r.
poz.
ze
zm.),
zwanej
dalej
„ustawą Pzp”, postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Czysta energia w gminie Piaski – montaż instalacji
solarnych i
kotów na biomasę I” ( Numer referencyjny: IR.271.16.2017 I).
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji solarnych oraz kotłów na
biomasę na terenie Gminy Piaski, która jest realizowana w ramach projektu: Czysta energia
w gminie Piaski - monta
ż instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę I współfinansowanego
ze środków UE oraz ze środków krajowych z budżetu państwa w ramach Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 4
Energia Przyjazna Środowisku Działanie 4.1. Wsparcie wykorzystania OZE. Zamówienie
zostało podzielone na dwie części:
1) zadanie 1-
Dostawa i montaż kolektorów słonecznych,
2) zadanie 2-
Dostawa i montaż kotłów na biomasę
W dniu 27 października 2017 r. wykonawca - Sanito Sp. z o.o. wniósł do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie w zadaniu 2 na czynność Zamawiającego wezwania
do uzupełnienia złożonych dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa
w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp,
który uznał, iż złożone przez wykonawcę dokumenty tj. wykaz
dostaw wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie dostaw, nie potwierdzają
spełniania warunków udziału w postępowaniu. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu:
1) naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez bezzasadne i niezgodne z u
stawą Pzp
wezwanie
Odwołującego
do
przedstawienia
oświadczeń
lub
dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
2) naruszenie art. 38 ust. 4 oraz ust. 4a ustawy Pzp w zw
iązku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp,
w wyniku dokonania
, za sprawą przedmiotowego wezwania, niedozwolonej na tym etapie
postępowania zmiany treści SIWZ, w zakresie postawionego warunku udziału
w postępowaniu i sposobu jego oceny, co ma wpływ na naruszenie zasad uczciwej
konkurencji oraz przej
rzystości prowadzonego postępowania.
Wskazując na powyższe Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz
nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienie czynności polegającej na wezwaniu do uzupełnienia,
przystąpienie do zbadania i oceny ofert w oparciu o przedłożone Zamawiającemu
w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp
przez Odwołującego oświadczenia i dokumenty,
3) uznanie
prawidłowości przedstawionych uprzednio oświadczeń i dokumentów, z uwagi
na spełnienie warunków udziału w postępowaniu postawionych w SIWZ.
Swo
je przystąpienie do postępowania po stronie Zamawiającego, spełniając wymagania
określone w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp, zgłosili wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia - Konsorcjum: M.N., prowadzący działalność gospodarczą pod
firmą: „Nikmar” Ekologiczne Systemy Grzewcze Zakład Handlowo-Usługowy N.M., S.K.
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą K.S. Zakład Produkcyjno-Handlowy oraz
Z.H.
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Instalacji Grzewczych i
Gazowych Handel - H.Z..
W dniu 9 listopada 2017 r. do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło oświadczenie
Odwołującego o wycofaniu odwołania w całości.
Wobec powyższego postępowanie odwoławcze, stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych, należało umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 186 ust. 6
ustawy Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
z późn. zm.), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13 500,00 zł
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ……………………………..