KIO 2254/17 POSTANOWIENIE dnia 9 listopada 2017 r.

Stan prawny na dzień: 19.12.2017

Sygn. akt: KIO 2254/17  

POSTANOWIENIE 

z dnia 9 listopada 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:    Danuta Dziubińska   

Protokolant:             Agata Dziuban 

wobec  cofnięcia  w  dniu  9  listopada  2017  r.  przed  otwarciem  rozprawy  odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  27  października  2017  r.  przez 

wykonawcę  Sanito  Sp.  z  o.o.,  ul.  Puławska  476,  02-884  Warszawa  w  postępowaniu 

prowadzonym przez 

Gminę Piaski, ul. Lubelska 77, 21-050 Piaski  

przy  udzia

le  wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia-  

Konsorcjum:  M.N.

,  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  firmą:  „Nikmar” 

Ekologiczne  Systemy  Grzewcze  Zakład  Handlowo-Usługowy  N.M.,  S.K.  prowadzący 

działalność  gospodarczą  pod  firmą  K.S.  Zakład  Produkcyjno-Handlowy  oraz  Z.H. 

prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  firmą  Usługi  Instalacji  Grzewczych  i 

Gazowych  Handel  -  H.Z. 

zgłaszających  swoje  przystąpienie  do  postępowania 

odwoławczego o sygn. akt: KIO 2254/17 po stronie zamawiającego 

postanawia: 

umarza postępowanie, 


2.  nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  Sanito  Sp.  z  o.o.    kwoty  13 500 

zł  00    gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy 

pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  (tekst  jednolity  Dz.  U.  z  2017  r.  poz.  1579)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  

Prezesa K

rajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie. 

Przewodniczący:      ……………………………… 


Sygn. akt: KIO  2254  /17 

U z a s a d n i e n i e 

Gmina Piaski (dalej „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego na 

po

dstawie  przepisów  ustawy  z  dnia  29  styczeń  2004  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.U.  

2015r. 

poz. 

ze 

zm.), 

zwanej 

dalej 

„ustawą  Pzp”,  postępowanie  

o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Czysta energia w gminie Piaski – montaż instalacji 

solarnych i 

kotów na biomasę I” ( Numer referencyjny: IR.271.16.2017 I).  

Przedmiotem  zamówienia  jest  dostawa  i  montaż  instalacji  solarnych  oraz  kotłów  na 

biomasę na terenie Gminy Piaski, która jest realizowana w ramach projektu: Czysta energia 

w gminie Piaski - monta

ż instalacji solarnych oraz kotłów na biomasę I współfinansowanego 

ze  środków  UE  oraz  ze  środków  krajowych  z  budżetu  państwa  w  ramach  Regionalnego 

Programu  Operacyjnego  Województwa  Lubelskiego  na  lata  2014-2020  Oś  priorytetowa  4 

Energia  Przyjazna  Środowisku  Działanie  4.1.  Wsparcie  wykorzystania  OZE.  Zamówienie 

zostało podzielone na dwie części:  

1)  zadanie  1- 

Dostawa i montaż kolektorów słonecznych, 

2)  zadanie 2-

Dostawa i montaż kotłów na biomasę 

W dniu 27  października 2017 r.  wykonawca  -  Sanito Sp.  z  o.o.    wniósł  do  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej  odwołanie w zadaniu 2 na czynność Zamawiającego wezwania 

do  uzupełnienia  złożonych  dokumentów  potwierdzających  okoliczności,  o  których  mowa  

w  art.  25  ust.  1  ustawy  Pzp, 

który uznał, iż złożone przez wykonawcę dokumenty tj. wykaz 

dostaw  wraz  z  dowodami  potwierdzającymi  należyte  wykonanie  dostaw,  nie  potwierdzają 

spełniania warunków udziału w postępowaniu. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu:  

1)  naruszenie  art.  26  ust.  3  ustawy  Pzp  poprzez  bezzasadne  i  niezgodne  z  u

stawą  Pzp 

wezwanie 

Odwołującego 

do 

przedstawienia 

oświadczeń 

lub 

dokumentów 

potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 

2)  naruszenie art. 38 ust. 4 oraz ust. 4a ustawy Pzp w zw

iązku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp,  

w wyniku dokonania

, za sprawą przedmiotowego wezwania, niedozwolonej na tym etapie 

postępowania  zmiany  treści  SIWZ,  w  zakresie  postawionego  warunku  udziału  

w  postępowaniu  i  sposobu  jego  oceny,  co  ma  wpływ  na    naruszenie  zasad  uczciwej 

konkurencji oraz przej

rzystości prowadzonego postępowania. 

Wskazując  na  powyższe  Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  oraz 

nakazanie Zamawiającemu: 


unieważnienie czynności polegającej na wezwaniu do uzupełnienia, 

przystąpienie  do  zbadania  i  oceny  ofert  w  oparciu  o  przedłożone  Zamawiającemu  

w trybie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp 

przez Odwołującego oświadczenia i dokumenty, 

3)   uznanie 

prawidłowości  przedstawionych  uprzednio  oświadczeń  i  dokumentów,  z  uwagi 

na spełnienie warunków udziału w postępowaniu postawionych w SIWZ. 

Swo

je przystąpienie do postępowania po stronie Zamawiającego, spełniając wymagania 

określone  w  art.  185  ust.  2  ustawy  Pzp,    zgłosili  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  

o  udzielenie  zamówienia  -    Konsorcjum:  M.N.,  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod 

firmą:  „Nikmar”  Ekologiczne  Systemy  Grzewcze  Zakład  Handlowo-Usługowy  N.M.,  S.K. 

prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  firmą  K.S.  Zakład  Produkcyjno-Handlowy  oraz 

Z.H. 

prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  firmą  Usługi  Instalacji  Grzewczych  i 

Gazowych Handel - H.Z..   

W  dniu  9  listopada  2017  r.  do  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęło  oświadczenie 

Odwołującego o wycofaniu odwołania w całości.  

Wobec powyższego postępowanie odwoławcze, stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy 

Prawo zamówień publicznych, należało umorzyć. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  art.  186  ust.  6 

ustawy Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 1 pkt 3 lit. a  rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów 

dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz.  238 

z  późn.  zm.),  nakazując  zwrot  na  rzecz  Odwołującego  kwoty  13 500,00  zł 

stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      ……………………………..