Sygn. akt KIO 73/19
POSTANOWIENIE
z dnia 25 stycznia 2019 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Katarzyna Prowadzisz
po rozpoznaniu w dniu 25 stycznia 2019 roku w Warszawie, na posiedzeniu niejawnym
bez udziału Stron, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
18 stycznia 2019 roku przez
wykonawcę Impel Facility Services spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Regionalne Centrum Gospodarki
Wodno-
Ściekowej spółka akcyjna z siedzibą w Tychach
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Impel Facility Services spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
we Wrocławiu kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy),
stanowiącej wniesiony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w ter
minie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Katowicach.
Przewodniczący: ………………………………
Sygn. akt: KIO 73/19
U Z A S A D N I E N I E
Zamawiający - Regionalne Centrum Gospodarki Wodno- Ściekowej spółka akcyjna
z siedzibą w Tychach - prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego pod nazwą „Świadczenie kompleksowych usług
utrzymania porządku, czystości i higieny w Wodnym Parku Tychy przy ul. Sikorskiego 20.”
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
w dniu
16 października 2018 roku pod numerem 451893-2018.
Odwołujący – Impel Facility Services spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą we Wrocławiu – w dniu 18 stycznia 2018 roku wniósł odwołanie.
Zamawiający, co wynika z pisma z dnia 21 stycznia 2019 roku przesłanego
do Prezesa Krajowej Iz
by Odwoławczej w tym samym dniu, przekazał kopię odwołania
wykonawcom uczes
tniczącym w postępowaniu w dniu 18 stycznia 2019 roku e-mailem.
Do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłynęło żadne zgłoszenie przystąpienia
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego. W piśmie z dnia 23 stycznia
2019 roku przesłanym w tym samym dniu do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
Zamawiający oświadczył, że do Zamawiającego również nie zgłoszono żadnego
przystąpienia do postępowania odwoławczego.
W dniu 22 stycznia 2019 roku
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo
Zamawiaj
ącego z dnia 22 stycznia 2019 roku zawierające oświadczenie o treści
„Zamawiający w całości uwzględnia zarzuty Odwołującego określone w treści odwołania
wnosząc o umorzenie postępowania na posiedzeniu niejawnym”.
Wobec ustalenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu oraz braku zgłoszenia do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej przystąpień
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego na dzień wydawania
postanowienia, Izba stwierdziła, że zaszły przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy.
Izba wskazuje, że zgodnie z treścią art. 186 ust. 2 zdanie drugie ustawy w przypadku
umorzenia postępowania przez Izbę na skutek uwzględnienia przez Zamawiającego
w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Zamawiający wykonuje, powtarza
lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie
z żądaniem zawartym w odwołaniu. Zaznaczyć należy, że Izba na posiedzeniu niejawnym
dokonuje niezbędnych czynności formalnoprawnych i sprawdzających oraz w zależności
od poczynionych ustaleń faktycznych miedzy innymi wydaje postanowienie o umorzeniu
postępowania odwoławczego (§ 13 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 22 marca 2010 roku w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu
odw
ołań, Dz. U. 2018 poz. 1092 ). Izba umarzając postępowanie odwoławcze
na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron na skutek uwzględnienia przez Zamawiającego
w całości zarzutów odwołania nie dokonuje oceny czynności, które ewentualnie w piśmie
z
awierającym oświadczenie o uwzględnieniu odwołania wskazywałby Zamawiający tj. Izba
nie ocenia czynności jakie wykonał, wykonuje bądź jakich zapowiada wykonanie
Zamawiający w związku z uwzględnieniem zarzutów odwołania. Zamawiający również
nie ma obowiązku przedstawiania takich informacji w piśmie zawierającym oświadczenie
o uwzględnieniu zarzutów odwołania w całości. Przepis ustawy uzależnia możliwość
umorzenia postępowania przez Izbę, w przypadku uwzględnienia zarzutów odwołania
w całości przez Zamawiającego, jedynie od tego, czy w postępowaniu zostało skutecznie
wniesione zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego. Umarzając
post
ępowanie odwoławcze Izba nie rozstrzyga merytorycznie o zarzutach odwołania.
Natomiast ww. przepis ustawy określa katalog czynności jakich w wyniku uwzględnienia
w całości zarzutów odwołania ma dokonać Zamawiający.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania
na podstawie art. 192 ust. 9 oraz art. 192 ust. 10, 186 ust 6 pkt 1 Prawa zamówień
publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 lit a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu
ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972).
Przewodniczący: ………………………………