Pytanie:
IHIT jest jednostką badawczą oraz jednocześnie szpitalem. Oprócz planu zamówień publicznych tworzy także plan naukowy na dany rok kalendarzowy. W IHIT mamy w planie naukowym 4 projekty, które trwają 4 lata. Kupujemy w ramach tych projektów np. odczynniki i sprzęt laboratoryjny. Zakupy z 4 projektów są odpowiednio agregowane i realizowane zgodnie z wartościami w planie. Plan był akceptowany w styczniu, w kwietniu okazuje się, że IHIT podpisał umowę na 5 projekt, w maju na 6 a w lipcu na 7 projekt. Jakie w takiej sytuacji podjąć działania? Czy nowe projekty należy traktować jako nieplanowane w danym roku i agregować zakupy na następne lata? Jeżeli zagregujemy 7 projektów, wartości będą się różniły. Może się okazać, że od lipca – odczynniki, które kupowano bez stosowania ustawy Pzp – teraz będę nabywać w przetargu.