Pytanie:
W umowie na dostawę tonerów jest zapis: „Sprzedający zobowiązuje się do dostarczania materiałów do jednostek organizacyjnych kupującego z wniesieniem towaru na wskazane w zamówieniu miejsce, w terminie 1 dni roboczych od złożenia zamówienia drogą elektroniczną (mailowo) do sprzedającego”. W zamówieniu był podany dokładny adres dostawy z numerem pokoju i piętra. Dostawca dostarczył towar w ciągu jednego dnia (07.03.2023 r.) od złożenia zamówienia (06.03.2023 r.), ale nie na podany w zamówieniu adres a do kancelarii ogólnej w innym budynku. Osoba, która złożyła zamówienie, otrzymała fakturę, jednak nie przyjęła jej ze względu na brak towaru. Skontaktowała się z dostawcą i okazało się, że kurier zostawił paczkę w kancelarii w innym budynku. Paczkę odebraliśmy po dwóch dniach (09.03.2023 r.) wraz z fakturą. W umowie jest zapis „Sprzedający zapłaci kupującemu kary z tytułu niedochowania terminu, o którym mowa w § 1 ust. 5 umowy, w dostarczeniu konkretnego zamówienia w wysokości 0,5% jego ceny brutto za każdy dzień zwłoki”.