Pytanie:
Zamawiający prowadzi postępowanie na dostawę i wsparcie techniczne (w branży IT), gdzie wymaga, by wsparcia udzielały osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, potwierdzone certyfikatami producentów dostarczonych urządzeń. Taki zapis pojawia się jedynie w projektowanych postanowieniach umowy. SWZ nie wymienia certyfikatów jako podmiotowych środków dowodowych. Posiadanie certyfikowanych inżynierów nie jest również warunkiem udziału w postępowaniu. Czy w takiej sytuacji:
- wykonawca musi mieć ważny certyfikat na dzień złożenia oferty czy
- wystarczy, że certyfikat będzie posiadał na dzień wdrożenia/uruchomienia wsparcia?
Czy zamawiający na etapie badania i oferty ocen może żądać przedstawienia certyfikatów i listy osób, które będą świadczyć usługę wsparcia, jeśli nie ma takich zapisów w SWZ? Wykonawca jest na etapie odnowienia certyfikatu (poprzedni wygasł) i pojawia się ryzyko, że na moment złożenia oferty nie zdąży uzyskać nowego, natomiast w dniu rozpoczęcia usługi wsparcia będzie już w jego posiadaniu.