Upewnij się, jaki charakter ma zmiana terminu realizacji zamówienia

Dodano: 25.02.2020
Pytanie:

Zamawiający realizuje projekt unijny. Z uwagi na fakt niemożności podpisania wszystkich umów w terminie i wykonania dostaw zamawiający jako beneficjent projektu uzyskał od instytucji pośredniczącej zgodę na przedłużenie terminu realizacji projektu. Problem polega na tym, że realizacja jednej z dostaw sprzętu nastąpiła w terminie przewidzianym w umowie, natomiast składowe tej dostawy tj. zainstalowanie sprzętu oraz przeszkolenie pracowników – już nie. Zamawiający nie dysponuje więc protokołem odbioru, a gdy go otrzyma to z datą odbioru sprzętu późniejszą niż przewiduje umowa z wykonawcą. Procedura (unijna) była prowadzona w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie postępowania wykonawca wystąpił o przedłużenie terminu realizacji zamówienia z 5 tygodni na 10 tygodni, na co zamawiający wyraził zgodę i zmodyfikował siwz w tym zakresie. Kryterium oceny ofert była cena 100%. Sprzęt był sprowadzany z USA. Czy w obecnej sytuacji zamawiający może przedłużyć termin realizacji zamówienia? Czy grozi mu w tym zakresie korekta finansowa?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Marta Mikulska-Nawacka

Marta Mikulska-Nawacka

Doświadczony praktyk w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przez jednostki zamawiające. Autorka porad i komentarzy praktycznych z zakresu zamówień publicznych w wydawnictwie...